مرجع خبری پرسپولیس : رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: نيمي از باشگاه‌هاي بدهكار، ليگ برتري هستند كه به طور جدي از هرگونه عقد قرارداد رسمي آنها با بازيكنان در نيم‌فصل، جلوگيري خواهد شد.

اسماعيل حسن‌زاده با تاكيد بر اينكه از هرگونه عقد قرارداد رسمي باشگاه‌هاي بدهكار با بازيكنان مختلف در تعطيلات نيم‌فصل جلوگيري خواهد شد، در اين‌باره توضيح داد: عصر امروز (شنبه) ليست باشگاه‌هاي بدهكار را اعلام خواهيم كرد.

در اين ليست كه هم تيم‌هاي ليگ برتري و هم تيم‌هاي دسته‌هاي پايين‌تر حضور دارند، نام 28 يا 29 باشگاه ديده مي‌شود. البته بعضي باشگاه‌ها بدهي‌هايشان مربوط به تيم‌هاي مختلف‌شان است و مثلا به عوامل تيم بانوان‌شان هم بدهكار هستند كه اگر مبناي محاسبه تيمي باشد، بين 40 تا 50 تيم مي‌شود.

وي با بيان اينكه حدود نيمي از تيم‌هاي ليگ برتري در ليست باشگاه‌هاي بدهكار قرار دارند، ادامه داد: اين باشگاه‌ها اگر مي‌خواهند در تعطيلات نيم‌فصل ليگ برتر بازيكني را به خدمت بگيرند، بايد پيش از پايان مهلت نقل و انتقالات در نيم‌فصل، تكليف بدهي‌هايشان را روشن كرده و رضايت شاكيان خود را جلب كنند. ممكن است بعضي از بدهي‌ها مربوط به فوتبال نباشد يا اينكه ما بدانيم يك باشگاه بدهكار است اما پرونده قضايي در اين‌باره وجود نداشته باشد، كه طبيعتا ما كاري به اين موارد نداريم. مبناي بدهي باشگاه‌ها براي ما پرونده‌هايي است كه عليه آنها در كميته انضباطي وجود دارد.

رييس كميته انضباطي با تاكيد بر اينكه هيچ كدام از بدهي‌ها مربوط به جرايم انضباطي نيست و فقط مربوط به شاكيان عمومي است، افزود: ممكن است بعضي باشگاه‌ها براي پرداخت طلبي،‌ بخشي از آن يا اصلا همه مبلغ را به شخص طلبكار چك بدهد يا هر توافق ديگري با هم داشته باشند، بنابراين براي ما حل و فصل شدن پرونده مهم است كه شاكي به صورت مكتوب اعلام كند ديگر شكايتي از باشگاه مربوطه ندارد.

حسن‌زاده همچنين درباره زمان اعلام راي پرونده علي كريمي با توجه به اينكه عزيزالله محمدي شكايتي از وي نداشته است، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه عزيزمحمدي شكايتي از كريمي نداشت و البته اين بازيكن ضمن عذرخواهي شخصي، صحبت‌هاي خوبي را هم در جلسه كميته انضباطي بيان كرد، موضوع بزودي حل مي‌شود. طي امروز يا فردا راي كميته در اين باره صادر مي‌شود. فكر مي‌كنم عذرخواهي رسمي كريمي از عزيزمحمدي به مساله فوق پايان دهد.

وي در پاسخ به اين سوال كه پس قطعا محروميتي براي كريمي در نظر گرفته نخواهد شد، گفت: همين اعتقاد را دارم. با توجه به شرايطي كه گفتم او محروم نخواهد شد. البته كميته انضباطي وظيفه دارد براساس آيين‌نامه انضباطي حتي به تخلفاتي كه شكايتي هم از آنها نشده،‌ رسيدگي كند. رفتار يك بازيكن كه با انجام مصاحبه‌اي مي‌تواند فضاي فوتبال را متشنج كرده و ادعايي مطرح كند كه سندي برايش نداشته باشد و…، طبق ماده 23 آيين‌نامه انضباطي تخلف محسوب شده و قابليت رسيدگي دارد.

رييس كميته انضباطي درباره اختلاف راي اين كميته با كميته استيناف درباره پرونده محمد نصرتي و شيث رضايي، اظهار كرد: معتقدم در اين مقوله شيطنت‌هايي وجود داشت كه موضوع را از مسير رسيدگي عادي خود خارج كرد. طبيعي است اگر مرجعي راي انضباطي صادر كند، مرجع بالاتر با رسيدگي مجدد مي‌تواند آن راي را متحول كرده و كاهش يا افزايش دهد. اين مسير در قانون تعيين شده و جايي براي اعتراض و تعجب ندارد. تاكنون آراي زيادي از كميته صادر شده اما در رسيدگي مجدد كميته استيناف تغييراتي پيدا كرده است. حال درباره اين پرونده اگر راي كميته انضباطي در استيناف كاهش پيدا مي‌كند، بعضي‌ها بايد به دنبال دست‌هاي پشت پرده بگردند؟!

وي ادامه داد: اساسنامه فيفا و فدراسيون، اركان قضايي در فوتبال را در طول هم گذاشته و در برابر هر مرجع صادر كننده حكمي، مرجع بالاتري براي اعتراض احتمالي به راي، وجود دارد. كميته استيناف اكنون مرجع بالاتر از كميته انضباطي فدراسيون براي رسيدگي به اعتراضات است. بنابراين هرچند ما مدعي هستيم راي صادره را با تكيه بر قوانين انضباطي صادر كرديم اما طبق مقررات كار،‌ اجازه اعتراض به تغيير راي در استيناف را نداشته و چاره‌اي جز اطاعت نداريم. حالا در جايگاهي ديگر از منظر آكادميك و علمي هر كسي استدلال خود را دارد و ما هم در قبال رايي كه صادر كرديم، دلايل حقوقي داريم.

حسن‌زاده در واكنش به اينكه ظاهرا كميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي در فوتبال يا همان ستاد منشور اخلاقي سابق،‌ قصد صدور راي جديدي را در اين بين دارد، گفت: آن موضوع به كميته انضباطي ارتباطي ندارد. بنده اصلا دوست ندارم وارد چنين فضاهايي شوم. باور كنيد وقتي كاهش محروميت اين بازيكنان را از سوي استيناف شنيدم خوشحال هم شدم. ما كار خودمان را در جايگاهي كه وظيفه داريم، انجام داديم. ديگر ادامه ماجرا ارتباطي به ما پيدا نمي‌كند و ديگر به آن ورود نمي‌كنيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)