پرسپولیس نیوز :رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت : باشگاه های بدهكار از فعالیت های فوتبالی محروم شده اند و فدراسیون و ارگان های وابسته به آن هیچ خدماتی به این باشگاه ها ارایه نخواهند داد.

اسماعیل حسن زاده افزود: باشگاه های بدهكار با توجه به اینكه بعد ازاعلام رای نتوانستند این مبالغ را پرداخت كنند،ازفعالیت های تشكیلاتی فوتبال محروم شدند.
كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه حدود ۴۴ باشگاه فعال در لیگ برتر و دسته اول از جمله سرخابی ها را به سبب بدهی های مالی از دریافت هرگونه خدمات فوتبال محروم كرد.
طبق این تیم ها در زمان نقل وانتقالات فصل جاری از دریافت هرگونه خدمات فوتبال محروم و تا زمانی كه نسبت به كسب رضایت شكات اقدام نكرده اند، محرومیت های زیربه قوت خودباقی است.
حسن زاده وی در رابطه با محرومیت این باشگاهها‌، ادامه داد:ارایه تمامی خدمات از جمله خدماتی كه آنها برای ثبت قرارداد وفروش امتیاز خود نیاز دارند، ممنوع خواهد بود و تنها در صورت رضایت شاكیان ممنوعیت فعالیت آنها برطرف خواهد شد.
رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: تمام دوستان ما در هیات های فوتبال وارگان های مربوطه هر فعالیتی كه بخواهند انجام دهند باید به این رای توجه داشته باشند.
وی درخصوص اینكه آیا این رای باعث ممنوع شدن حضور این تیم ها درلیگ خواهد شد، تصریح كرد: به طور حتم تیمی كه بازیكن نداشته باشد نمی تواند در لیگ شركت كند. ما هیچ رایی برای ممنوع شدن حضور تیم ها در لیگ صادر نكرده ایم اما هیچ یك ازتشكیلات فدراسیون به آنها خدمات رسانی نمی كند.
وی اظهار داشت: تنها جای امیدواری كه برای تیم های لیگ برتری وجود دارد این است كه آنها مبالغی را دراختیار سازمان لیگ دارند كه سازمان می تواند از طریق این پول ها بدهی این باشگاه ها را پرداخت كند.
حسن زاده خاطرنشان كرد: اكثر طلبكاران این باشگاه ها بازیكنان سابق هستند كه حتی حاضرند از درصدی از پول خود بگذرند. مدیران باشگاهها با همتی كوچك می توانند بسیاری از بدهی های خود را پرداخت كنند. باشگاهی وجود دارد كه ۴۰۰میلیون تومان بدهی دارد و می تواند با نخریدن یك بازیكن بدهی خود را بدهد و با این كار به معنای واقعی خود را نجات داده است.
وی ادامه داد:مبالغی كه درسایت فدراسیون اعلام شده تنها بابت بدهی هایی است كه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رابطه با آنها رای صادر كرده است اگر بازهم كسی شكایت كند به مبالغ اضافه می شود.
حسن زاده خاطرنشان كرد: برای صدور چنین رایی ما ازقبل با سازمان لیگ و اعضای هیات رییسه جلسه گذاشته بودیم و هماهنگی های لازم صورت گرفته بود.
وی در رابطه با اینكه اگر از ارگان های بالا فشار بیاید این حكم بر می گردد، گفت: اصلا احتمال ندارد كه كسی به ما فشاری وارد كند،اما شاید مسئولان جلساتی را برگزار كرده و با دادن راه كار هایی زمینه پرداخت این بدهی ها را فراهم كنند.
رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اظهار كرد: این رای قطعی صادر شده است و قرار نیست كمیته استیناف در رابطه با آن تصمیم گیری كند.
وی در رابطه با صادر نشدن رای كمیته استیناف در خصوص بعضی از تیم ها و نفرات در پرونده تبانی لیگ یك، گفت: بخشی از آرا باقی مانده است و باید دوستان كمیته استیناف آن را صادر كنند كه فكر می كنم در این هفته یا هفته آینده آرا اعلام می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)