مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه پرسپولیسی‌ها می توانند به رای این کمیته اعتراض کنند، گفت: نگران این نیستیم که رای ما در کمیته استیناف نقض شده و یا میزان جریمه‌ها و محرومیت‌ها کم یا زیاد شود.

 

اسماعیل حسن‌زاده در خصوص رای کمیته انضباطی در مورد شیث رضایی و محمد نصرتی و همچنین مصاحبه‌ای که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این زمینه انجام داده است، گفت:

رای ما به تشخیص اعضای کمیته انضباطی بوده و همه افراد این اختیار را دارند که به تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

 

وی در ادامه افزود: مطمئنا رای مناسب کمیته انضباطی در خصوص این پرونده بر مبنای تشخیص قانونی و قضایی ما بوده و اگر هریک از بازیکنان یا باشگاه پرسپولیس قصد اعتراض به این رای را داشته باشند، می توانند با انجام تشریفات قانونی و در مهلت مقرر اقدام کنند.

 

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: مطمئن باشید اگر رای کمیته انضباطی در کمیته محترم استیناف نقض شده و یا میزان جریمه‌ها و محرومیت‌هایی که تعیین کرده‌ایم کم یا زیاد شود، باعث نگرانی ما نخواهد شد زیرا ما در کمیته انضباطی فقط به تکلیف خود عمل کرده و کمیته محترم استیناف نیز اختیار دارد رای کمیته انضباطی را تایید کرده و یا هر تصمیم دیگری که می خواهد، بگیرد.

 

حسن‌زاده در پاسخ به این پرسش که “چرا رای بازیکنان خاطی پرسپولیس را چند ساعت قبل از بازی این تیم در رقابت‌های جام حذفی اعلام کردید؟”، گفت: بالاخره پس از مدتی  تاخیر که در ابلاغ حکم بازیکنان خاطی به وجود آمد و این موضوع مورد اعتراض رسانه‌ها قرار گرفته بود به دنبال امضای رای توسط دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال در اولین فرصت ممکن اعلام شد و این موضوع که روز اعلام رای معمولا در زمان برگزاری چه مسابقاتی و در چه رده‌ای است، مورد توجه ما نیست.

 

رئیس کمیته انضباطی در خصوص اینکه “چرا در حکم کمیته انضباطی، باشگاه پرسپولیس به دلیل مسامحه در امور فرهنگی 20 میلیون تومان جریمه شده است؟”، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رویانیان مدت زمان کوتاهی است که مسئولیت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفته و اتفاقات مربوط به این پرونده پس از چند روز از انتصاب ایشان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس صورت گرفته است، لذا همه اهالی فوتبال می دانند که در آن مدت کوتاه نمی توان عملکرد فرهنگی تأثیرگذاری داشت و مقصود ما از مسامحه در امور فرهنگی تیم مربوط به عملکرد دراز مدت مسئولان وقت پرسپولیس بوده است.

 

وی همچنین ادامه داد: در این خصوص اعتقاد داریم که در تمرینات و جلسات داخلی باشگاه‌ها حتی در سطح تیم ملی می توان با عملکرد فرهنگی موثر مانع از برخوردهای زشت یا شوخی‌ها زننده نیز شد. البته بخشی از صحبت‌های رویانیان را هم قبول داریم که انجام امور فرهنگی توسط باشگاه‌ها و حتی مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال و همچنین اقدام قاطع کمیته انضباطی در این خصوص بسیار موثر است و اگر تا به امروز اینگونه نبوده است، امیدواریم همگی تلاش کنیم رفتارهای غیرورزشی از فضای فوتبال ما رخت بربندد.

 

حسن‌زاده در این خصوص همچنین تاکید کرد: مقصود ما از مسامحه عملکرد خوب و پسندیده مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس نیست، چون در همین مدت زمان کوتاه که از عمر مدیریت ایشان می گذرد اقدامات فرهنگی خوبی را در باشگاه پرسپولیس شاهد بوده‌ایم که حتی جای تشویق نیز دارد. به عنوان نمونه در دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا در یک حرکت ارزشی و اسلامی به مناسبت گرامیداشت مقام شهیدان عکس سردار شهید تهرانی مقدم روی پیراهن‌های بازیکنان پرسپولیس چاپ شده بودند که این اقدام فرهنگی مورد توجه ما قرار گرفته و ضمن تشویق پاداشی نیز در نظر گرفته‌ایم که حکم آن در مرحله ابلاغ است.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: به وضوح معلوم است، چنین اقدامات فرهنگی که در حال حاضر در باشگاه پرسپولیس شاهد آن هستیم در آینده نتیجه درخشانی خواهد داشت.

 

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص محمد نصرتی و شیث رضایی اعلام کرد که بر مبنای این رای شیث رضایی به 30 میلیون تومان جریمه و 20 ماه محرومیت (چهار ماه برای ارتکاب عمل زننده و 16 ماه برای جریحه‌دار نمودن اخلاق عمومی) محکوم شده و برای محمد نصرتی نیز 30 میلیون تومان جریمه و 10 ماه محرومیت (چهار ماه ارتکاب عمل زننده و 6 ماه برای جریحه دار شدن اخلاق عمومی) در نظر گرفته شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)