مرجع خبری پرسپولیس : حسين عبدي مربي فصل گذشته پرسپوليس موفق به اخذ ديپلم دوره پرولايسنس مربيگري انگلستان، بالاترين مدرك مربيگري اروپا البته دنيا شد.

 

عبدي اولين مربي ايراني است كه موفق به كسب اين مدرك معتبر مي‌شود و حالا حتي مجوز فعاليت در تيم‌هاي ليگ برتري انگليس را دارد.

حسين عبدي طي 5-4 روز گذشته مهمترين و آخرين قسمت از كلاس پرولايسنس را پشت سرگذاشت و در يك كارگاه آموزشي و در گروه‌هاي 5 نفره طرح‌هاي خود را به برگزاركنندگان اين كلاس كه از سوي FA (اتحاديه فوتبال انگلستان) ترتيب داده شده بود ارائه داد.

 

عبدي و گروهش در اين دوره برنامه 12 هفته ابتدايي تمرين‌هاي چلسي را به‌صورت فرضي طرح‌ريزي كرده و ارائه داده بودند. پس از ارائه اين طرح‌ها ايرادهاي فني اين مربيان جوان هم به آنها گوشزد شد اما بعد از 4 روز كلاس فشرده كه حتي هر روز بعد از شام نيز ادامه داشت عبدي موفق به اخذ ديپلم پرولايسنس شد. در اين كلاس بزرگاني چون گرت ساوت گيت و جان فرانكو زولا هم حضور داشتند و از اينكه يك ايراني موفق به كسب مدرك پرولايسنس انگلستان شده ابراز تعجب و شگفتي مي‌كردند.

 

همچنين مربي فصل گذشته پرسپوليس قبل از ترك ايران مصاحبه‌اي تلويزيوني و حدود 50 دقيقه‌اي با كارلوس كروش انجام داده بود كه در اين مصاحبه بسياري از مسائل فني مطرح شد. حسين عبدي 13 دقيقه از اين مصاحبه را گزينش كرد و تحويل مسوولان كلاس داد كه اتفاقا بسيار مورد توجه قرار گرفت تا جايي كه اين فيلم 13 دقيقه‌اي و حرف‌هاي كروش در وب‌سايت 15 نفره، سايتي كه 15 شاگرد دوره پرولايسنس به آن دسترسي دارند و اطلاعاتشان را در آن قرار مي‌دهند، قرار داده شد تا هر 15 نفر از اين صحبت‌هاي كارگشا و ايده‌هاي جالب سرمربي تيم ملي ايران استفاده كنند.

 

جمعه شب در ضيافت شامي كه با حضور تمام اعضاي برگزاركننده كلاس و شاگردان دوره پرولايسنس برگزار شد، روي هاجسون سرمربي سابق اينتر ميلان و تيم ملي سوييس صحبت‌هاي جالبي درباره آينده و فوتبال مطرح كرد كه مورد توجه مربيان جوان قرار گرفت. عبدي طي 5-4 روز آينده در مصاحبه‌هاي مختلف با مسوولان برگزاري اين دوره حرفه‌اي درباره اينكه FA چطور مي‌تواند به او كمك كند بحث خواهد كرد. همچنين مسوولان FA اعلام كرده‌اند مقدمات بازديد از باشگاه‌هاي انگلستان را براي عبدي و ساير قبول‌شدگان دوره پرولايسنس مهيا خواهند كرد. يادآور مي‌شود در ليگ برتر انگليس و از سال 2012 چنانچه هر مربي مدرك پرولايسنس انگلستان را نداشته باشد قادر به مربيگري نيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)