مسئولان مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را در خصوص پرداخت بدهی‌های مالی و مالیاتی ارائه کردند.

امیرعلی حسینی درمورد اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال توانسته با کمک فدراسیون دیپلماسی ورزشی را اجرا کند و بدهی این باشگاه را از طریق فیفا و AFC پرداخت کند، آیا پرسپولیس هم می‌تواند این کار را انجام بدهد و چرا این کار گاهی می‌شود و گاهی نمی‌شود، اظهار داشت: این که گاهی شده است مربوط به فیفا بوده، به خاطر بازیکنان‌مان که در جام جهانی قطر بازی کردند مبالغی در فیفا داشتیم که می توانستیم این مبلغ را خرج کنیم و به بازیکنان بدهیم.

طلب ۳.۵ میلیون دلاری پرسپولیس و ۶۰ بار مکاتبه با AFC

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس در برنامه مجله فوتبال افزود: ولی ما حدود ۳.۵ میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهیم. شاید بالای ۶۰ بار مکاتبه کردیم و به طرق مختلف خواستیم این پول‌ها را پرداخت کنند ولی حتی یکبار هم اتفاق نیفتاد. تنها وجهی که AFC از طرف پرسپولیس پرداخت کرد، هزینه سفر و هتل در لیگ قهرمانان آسیا بود. یعنی AFC مستقل از فیفا در این قضیه عمل می‌کند.

کمک فدراسیون برای پرداخت بدهی سانتاکلارا

در ادامه سیدعلی میرغفاری مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال، در این مورد گفت: ما هم همین مشکل را داریم. AFC مستقیما پول را به ما پرداخت نکرد. با توجه به اتفاقی که برای باشگاه اسقلال افتاده بوده و پولی هم نداشتیم پرداخت کنیم، این همکاری توسط فدراسیون صورت گرفت. توانستیم از حسابی که خود فدراسیون در فیفا داشت طلب سانتاکلارا را بدهیم. وگرنه با توجه به تحریم‌ها AFC هیچ گونه مبلفی را به باشگاه‌ها نمی‌دهد. فکر می‌کنم حدود ۳۰۰ هزار دلار طلب داریم.

قرض شخصی درویش برای پرداخت بدهی پرسپولیس

مسئول مجوز حرفه‌ای پرسپولیس در مورد میزان طلب این باشگاه، عنوان کرد: حدود ۳.۵ میلیون دلار طلب داریم. تنها وجهی که AFC پرداخت کرد پول هتل‌هایی است که به کشورهای دیگر رفتیم. حتی خواستیم بدهی‌ها را از طرف ما پرداخت کنند، این کار را انجام ندادند.
حسینی افزود: ما بدهی بازی نداریم. چند سال پیش حدود ۲۰ پرونده مورد رصد AFC بود. امسال فقط یک پرونده بین المللی باز داشتیم که مربوط به رادوشوویچ بود. بدهی او دو قسمت مالی و مالیاتی داشت. هردو بدهی را پرداخت کردیم. مدارک را به فیفا ارسال کردیم و پنجره باز شد و پرونده مختومه شد. کلیه مدارک را به AFC فرستادیم و این یک مورد هم حذف شد. پرونده داخلی هم فقط دو مورد داشتیم. درویش به صورت شخصی قرضی و پرداخت کرد‌. الان پرونده باز نداریم.

دریافت مفاصا حساب مالیاتی استقلال با قسط بندی

میرغفاری درخصوص میزان بدهی مالیاتی استقلال، اظهار داشت: تقریبا از سال ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲، با تلاش‌های خطیر و شیرزادی مدیرمالی‌مان، مفاصا حساب مالیاتی را گرفتیم. نامه را در سامانه بارگذاری کردیم‌ اداره مالیاتی برای‌مان تقسیط کرد. حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت کردیم. این مبلغ حدود ۱۴۰ میلیارد شده بود. با اسنادی که ارائه دادیم توانستیم به ۲۹ میلیارد کاهش بدهیم. حدود ۲۲ میلیارد مانده که اداره مالیات همکاری کرد و توانستیم آن را تقسیط کنیم.

پرداخت کامل مالیات الان برای پرسپولیس الزامی نیست

سپس حسینی درمورد بدهی‌های پرسولیس، گفت: بدهی‌هایی باید پرداخت شوند که قطعی هستند. اگر رایی را استیناف خواهی کنید تعلیق می‌شود. باشگاه پرسپولیس از دیوان عدالت اداری نامه گرفته و رای هنوز قطعی نیست. لذا پرداخت کامل مالیات الان برای پرسپولیس الزامی‌ نیست.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)