خبرگزاری پرسپولیس :  ملی‌پوش اسبق تیم ملی فوتبال گفت: پس از پیروزی برابر کره جنوبی طراوت و انرژی به تیم ملی بازگشت، اما حالا نباید ازبکستان را از پیش باخته بدانیم.

حسین عبدی در فاصله یک روز یک مانده به دیدار حساس تیم ملی فوتبال برابر ازبکستان، اظهار کرد: پس از بازی با کره جنوبی، اعتماد به نفس، انگیزه و طراوتی که می‌خواستیم پس از بازی با لبنان داشته باشیم، در تیم به وجود آمد و به ویژه این که 10 نفره توانستیم کره را شکست دهیم و این نتیجه خیلی مردم را خوشحال کرد. در هر صورت تیم ملی در بازی‌های گذشته آن طور که انتظار می‌رفت خوب بازی نکرد، اما با پیروزی برابر کره، امتیازهای لازم را گرفت و راهش را برای صعود به جام جهانی هموار کرد.

وی ادامه داد: بازی رفت ایران و ازبکستان را دیدم. ما در آن بازی کمی خوش شانس بودیم که توانستیم نتیجه‌ را به سود خودمان آغاز کنیم. ازبک‌ها خیلی فیزیکی هستند، اما فقط ضعف عمده‌شان این است که وقتی گل می خورند تا دقایقی از حالت انضباطی خودشان خارج می‌شوند.

عبدی همچنین گفت: با تمام این تفاسیر نباید ازبکستان را تیمی از پیش باخته بدانیم، چون در این صورت اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم. ما باید تلاش کنیم که هر چه زودتر به گل برسیم تا بتوانیم روند بازی را در دست بگیریم، اما اگر نتوانستیم این کار را بکنیم نباید احساساتی شویم. در این صورت باید به فکر کسب حداقل امتیاز باشیم. اگر بتوانیم هر سه امتیاز را بگیریم که خیلی خوب است، اما کسب یک امتیاز هم باعث می‌شود که حریف پیش نیاید و ما هم یک قدم دیگر به جام جهانی نزدیک شویم.

وی ادامه داد: بازی با ازبکستان همه چیز نیست. باید واقع بین باشیم و با درایت کامل به میدان برویم. از سوی دیگر مردم هیچ گاه در مقاطع حساس، برای تیم ملی کم نگذاشته‌اند، اما چند وقتی است که سنگینی مسئولیت را می‌توان روی دوش بازیکنان دید. این احساس مسئولیت روی بازی آنها تاثیر می‌گذارد، اما این که احساس مسئولیت به سمت اعتماد به نفس پیش برود یا ایجاد استرس، نکته بسیار مهمی است. کسانی که می‌توانند این مسئولیت را به درستی هدایت کنند در وهله اول خود بازیکنان هستند و در درجه دوم مردمی که برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌روند.

وی ادامه داد: یقینا ازبکستان در بازی روز چهارشنبه قوی‌تر ظاهر می‌شود، چون شانس دیگری ندارد. به همین دلیل نباید ازبک‌ها را حریفی ساده قلمداد کنیم. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. مردم هم می‌توانند در ایجاد اعتماد به نفس بالا به بازیکنان کمک کنند. در نهایت این که تیم ملی در خانه بازی می‌کند و اگر انگیزه‌اش به استرس تبدیل شود، حریف سود می‌برد بنابراین تماشاگران باید تا دقیقه 90 تشویق کنند تا استرس از ساق‌های بازیکنان دور شود.

کاپیتان و مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین نقطه قوت ازبک‌ها را بازی فیزیکی و منظم آنها دانست و گفت: در دنیا عرف است که با پاس‌های کوتاه به تدریج به دروازه حریف نزدیک شوند، اما ازبک‌ها بر خلاف این مساله با انتقال‌های سریعتر تلاش می‌کنند خیلی زود خود را به 18 قدم حریف برسانند. این مساله می‌تواند برای ما مشکل ساز شود، چون همان طور که در بازی رفت هم دیدیم، تیم ملی ما در دقایقی از بازی کند کار می‌کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تیم ملی می‌تواند با استفاده از بازی خانگی زودتر به گل برسد تا با تحت فشار قرار دادن حریف، نظم آن را بر هم بریزد. خلاقیت در تیم ما بیشتر از ازبکستان است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)