حسین عبدی اظهار داشت: بیم و نگرانی و بحث درباره نقل و انتقالات هر سال تکرار می‌شود. طبعا ایده‌آل این است ترکیب برنده با توجه به نظر سرمربی حفظ شود. از طرفی بازیکن حق دارد به آینده خود فکر کند، همان‌طور که باشگاه هم در قبال بازیکنان، همین کار را می‌کند. به هر حال جابه‌جایی اتفاق می‌افتد. این مساله جای نگرانی ندارد اگر از قبل روی آن فکر و برنامه‌ریزی شده باشد. گاهی باید از یک سال قبل برای حفظ یا جایگزینی بر اساس بودجه، فکر کرد. باید دید بازیکنی در آکادمی ساخته شده یا نه. از طرفی همیشه بازیکنان مناسبی هستند که جایگزین شوند. باید آن‌ها را شناسایی و جذب کرد.

وی در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در مورد پرسپولیس دغدغه این است که حتی باید سطح و استاندارد خود را بالا ببرد. به نظر من پرسپولیس کماکان در داخل می‌تواند پیشتازی خود را ادامه بدهد ولی برای قهرمانی آسیا و برای آن قدم آخر که قهرمانی است باید از همه لحاظ آماده شد.

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس درباره دیگر عوامل تاثیر گذار در موفقیت، خاطر نشان کرد: بازیکن و مربی بخش مهمی از موفقیت هستند ولی این تا وقتی است که بخواهیم درباره یک تیم صحبت کنیم. وقتی قرار است درباره باشگاه حرف بزنیم نقش مدیریت مهم است. به نظرم تعامل بین مدیریت و تیم و درک درست از شرایط برای رسیدن به قهرمانی مهم است و این اتفاق در پرسپولیس روی داد. مدیریت است که باید تیم را به باشگاه بدل کند و به آن هویت بدهد و در این جا بحث دیگر فقط به یک تیم ختم نمی‌شود. پای فلسفه کاری باشگاه، استراتژی و مسایل راهبردی مثل آکادمی هم به میان می‌آید. پای مسایل فرهنگی و اجتماعی هم همین‌طور. من در این حوزه‌های پرسپولیس اشراف کامل به اتفاقات ندارم که عملکرد مدیریت را نقد کنم ولی در حوزه تیم، شاهد تاثیر مثبت بودیم.

مربی سابق پرسپولیس درباره سطح بازیکنانی که باید جذب شوند اضافه کرد: چه درباره حفظ نفرات و چه در جذب آن‌ها فقط بحث فنی مطرح نیست. یک مربی موفق بازیکن فوق العاده ولی با کیفیت پایین اخلاقی یا ظرفیت شخصیتی پایین را نگه نمی‌دارد.درسال‌های اخیر، فلسفه پرسپولیس این بوده است. قبل‌تر از این ها که این قاعده رعایت نشد هم نتیجه‌اش معلوم شد. بازیکن فوق العاده با ذهن مسموم بالاخره یک جای کار آسیب را وارد می‌کنند. ممکن است ذهنش هم مسموم نباشد ولی در کل آماده حضور در فضای خاص اینچنین نباشد. از این جهت نمی‌شود گفت بازیکن با عملکرد فنی بالاتر، لزوما بهتر است. شخصیت، دی‌ان‌ای، ظرفیت رفتاری، نظم پذیری، انگیزه و خیلی موارد مهم دیگر وجود دارد. بعد از آن ظرفیت تعلیم و تربیت خود تیم، باشگاه ونفرات حاضر در آن مطرح می‌شود. این دو مکمل هم هستند.این که بازیکن ستاره به یک تیم می‌رود و هماهنگ نمی‌شود یا بازیکنانی در پرسپولیس ستاره شده‌اند متاثر از این موارد نیز هست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)