پرسپولیس نیوز : ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است که بازی هجومی تیم ملی برابر لبنان کاملا مشهود بود.

حسین عبدی درباره پیروزی ایران برابر لبنان گفت: این بازی را باید نسبت به موقعیت آن بسنجیم. این بازی در ایران برگزار می‌شد و از طرفی لبنان از گردونه مسابقه‌ها خارج شده بود. تیم‌های بزرگ هم در ورزشگاه آزادی به مشکل برمی‌خورند چه برسد به تیم‌های ضعیف.

وی ادامه داد: نوع چیدمان تیم ملی نشان می‌داد که قرار است بازی را هجومی آغاز کنیم. درست است که نسبت به قطر فقط یک تغییر داشتیم و خلعتبری جای صادقی به میدان آمده بود اما نفوذ‌های خسرو حیدری، جابه‌جایی‌های متعدد شجاعی و خلعتبری و جلوتر بازی کردن نکونام و جباری روند کار ما را هجومی‌تر کرده بود.

عبدی ادامه داد: بازیکنان ما به خوبی حریف را در زمین آنها پرس می‌کردند و در زمین خودمان هم پس از ضدحملات به خوبی از یکدیگر حمایت می‌کردند. آن چه در بازی تیم ملی کمرنگ بود، استفاده از کرنرها بود. همچنین فرصت‌های بی‌شماری را به دلیل استرس از دست دادیم. به عقیده من گل دوم ما به موقع‌تر از گل اول بود. این گل باعث شد که نیمه دوم را سریع‌تر و عاقلانه‌تر شروع کنیم.

وی در ادامه به ارزیابی عملکرد چند تن از بازیکنان تیم ملی پرداخت و در اولین گام درباره خسرو حیدری گفت: همان طور که انتظار داشتیم، حیدری به عنوان یکی از بهترین‌های ایران و آسیا در این بازی هم خود را به خوبی نشان داد.

عبدی افزود: باید هر بازی را نسبت به جایگاه خود بسنجیم. بازی با قطر از نوع شرایط آب و هوایی نوع بازی و مهمان یا میزبان بودن یا بازی برابر لبنان کاملا متفاوت بود. در آنجا تمرکزمان بیشتر روی گل نخوردن بود ولی اینجا روی حمله همه جانبه برنامه داشتیم. بنابراین برابر لبنان حیدری نفوذ‌های متعددی داشت.

وی ادامه داد: دوندگی مهاجمان و حمایت نفرات پشت سر جلوی ضدحمله‌های حریف را گرفته بود. تیم ملی باید کمی روی "ضد ضدحمله" کار کند. این مسئله‌ای است که در فوتبال ایران چندان جا نیفتاده است.

عبدی در ادامه با تمجید از بازی کاپیتان تیم ملی گفت: از دقیقه 70 به بعد تیم ملی کمی افت کرد و آشکارا خسته به نظر می‌رسید اما گل چهارم ما نشان داد که بازیکنانی داریم که در فشار و خستگی به خوبی از تجربه و هوش خود استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم نقش نکونام در بازی با لبنان به خاطر دو گلی که زد و حفظ میانه میدان خیلی پررنگ بود.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران همچنین گفت: تیم ملی برابر لبنان در کار هجومی و جلوگیری از ضد حمله حریف خوب عمل کرد. شاید در این بین، نقش خلعتبری به دلیل دوندگی زیاد و زدن گل اول بیش از سایرین پررنگ باشد. جباری پاس‌های خوبی داد و حیدری نفوذ‌ها و سانترهای مناسبی انجام داد. قوچان‌نژاد هم بیش از هرچیز با دوندگی زیاد و در خدمت تیم بودن به چشم آمد.

عبدی درباره بازی پایانی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی برابر کره‌جنوبی هم گفت: این بازی را باید در جایگاه خود بسنجیم. هنوز کار تمام نشده و بازی آخرمان خیلی حساس است. نه تنها تیم ملی بلکه تمرکز همه مردم ایران باید روی این بازی تمرکز کنند و به همه انرژی مثبت بدهند.

وی در پایان گفت: نوع بازی ما برابر کره باید با هدف پیروزی باشد و در بدترین شرایط باید به تساوی فکر کنیم. شرایط زمانی خیلی خوب‌تر می‌شود که قطر از ازبکستان امتیاز بگیرد که خیال ما کاملا آسوده شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)