پرسپولیس نیوز : مدیر عامل باشگاه ذوب آهن گفت: امیدوارم در عرصه جدید باشگاه این مرتبه بتوانیم قهرمان آسیا شویم.

سعید آذری در نشست خبری گفت: تشکر می‌کنم از حضور پرشور خبرنگاران که به نظر می‌رسد نقطه عطفی در شروع فعالیت‌های دوباره ذوب آهن باشد. یادم است در سال 1387 در هتل آسمان جلسه‌ای با خبرنگاران داشتیم که ابراهیم زاده را معرفی کردم و گفتم می‌خواهم رویه‌ای جدید ارایه کنیم و به آسیا خودمان را تحمیل کنیم، این حرف برای تیمی که با ذوالفقار نسب ششم شده بود قول سنگینی بود اما همه دیدند که ذوب آهن با باور خود حتی به فینال آسیا هم رسید.

وی ادامه داد: شان ذوب آهن نبوده که در دو سال اخیر اینگونه در لیگ برتر بماند و امروز می‌گویم پا به عرصه جدید می‌گذاریم. می‌خواستیم کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم که هم با چالش‌های فوتبال ایران آشنا باشد و همه در عین جوانی بسیار پخته عمل می‌کند و قهرمان ملی و باشگاهی ما بوده و اخلاق‌گراست و برنامه محور است و همکارانش را از بین خانواده ذوب آهن انتخاب کرده و ارتباط خوبی با تیم‌های پایه دارد.امیدوارم در یک برنامه چند ساله این مرتبه استارت قهرمانی در آسیا را بزنیم.

سعید آذری گفت: طی یک برنامه سه ساله باید بتوانیم با مربیگری یحیی گل‌محمدی به قهرمانی آسیا برسیم.

وی در مورد اینکه برنامه ذوب آهن در مورد جوانگرایی چیست، گفت: فارغ از اینکه آئین‌نامه جدید خوب است یا بد، این آئین‌نامه می‌گوید 9 بازیکن زیر 23 سال و 8 بازیکن زیر 21 سال داشته باشیم و هرچه با گل‌محمدی تلاش کردیم که 8 بازیکن از تیم‌های زیر 23 سال داشته باشیم نتوانستیم که عدم توجه به تیم‌های پایه باعث شد که امروز دست‌مان خالی باشد. اگر به این تیم‌ها توجه می‌شد می‌توانستیم 16 بازیکن زیر 23 سال داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: زمانی که به باشگاه آمدم و گفتم که تیم ما حرفه‌ای بسته‌ای نشده که خیلی با بدگمانی به این حرفم نگاه کردند اما اکنون که تیم‌های پایه ما بازیکن خوب زیادی ندارند مشخص شد که حرفم درست است. اعلام می‌کنم که امروز مدیر تیم‌های پایه را انتخاب کرده‌ایم تا در آینده‌ای نه چندان دور بازیکنان جوان به بزرگسال معرفی کنیم و قرار شده حسینی دستیار گل محمدی ارتباط ویژه‌ای با تیم‌های پایه داشته باشند و بر این امر نظارت داشته باشد و در کنار این هم تلاش کرده‌ایم از نظر سخت‌افزاری وضعیت باشگاه ذوب آهن را بهبهود ببخشیم اما به دلیل عدم توجه کافی زمین تمرین ملت که روزی بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا آماده شده بود اکنون شرایط خوبی ندارد و باید وضعیتش را درست کنیم و می‌خواهیم یک زمین چمن مصنوعی در شفق برای تیم‌های پایه ایجاد کنیم. البته توجه به تیم‌های پایه بدون توجه به سخت‌افزار امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: سیاستی در باشگاه دنبال می‌کنم که تحت هیچ شرایطی بازیکن غیربومی در تیم‌های پایه استفاده نکنیم مگر اینکه بازیکنی در سطح ملی باشد. امیدوارم روزی برسد که سالانه دو سه بازیکن به تیم‌های بزرگسال اضافه شوند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد اینکه سعد‌محمدی رئیس کارخانه ذوب آهن که فوتبالدوست است به گونه‌ای نباشد که استقلال مدیرعامل باشگاه زیر سوال برود، گفت: تعجب می‌کنم از سعدمحمدی یک چهره‌ مداخله‌گر ترسیم کرده‌اید که در اتاقش نشسته و دخالت می‌کند و تصمیم‌های خلق‌الساعه می‌گیرد. وی هیچ‌وقت در استقلال فکری و کاری‌ام دخالت نکرده و خلاف اخلاق و انصاف است که چهره‌اش را اینگونه نشان بدهیم، گناهش هم این است که عاشق فوتبال است و کاملا حرفه‌ای برخورد می‌کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد اینکه گل‌محمدی در تیم‌های بی‌حاشیه موفق می‌شود و در تیم‌های حاشیه‌دار نمی‌تواند موفق شود و اینکه گل‌محمدی می‌تواند با حاشیه ذوب آهن کنار بیاید گفت: ما افراد غیر مسئول که بخواهند در کار تیم دخالت کنند نداریم، اگر شما کسی را می‌شناسید معرفی کنید. اگر فوتبالی باشید و باشگاه نساجی مازندران را بشناسید، حواشی زیادی دارد و حتی از تیم‌های لیگ برتری بیشتر حاشیه دارد ولی زمانی که در این تیم بودم اجازه ندادم کسی در کار سرمربی دخالت کند و سابقه‌ام مشخص است و بحثی که شما می‌کنید به گل‌محمدی مربوط نمی‌شود، وظیفه باشگاه‌ است که باید با آن برخورد شود و فوتبال ما حواشی دارد و مختص ذوب آهن نیست و باید با این حواشی برخورد شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد مسلمان، خانزاده و غریبی گفت: از بس به این سوال جواب دادم خسته شدم. مسلمان به صورت قرضی به پرسپولیس رفته و دو سال با ما قرارداد دارد اما اگر حوادثی غیر از مسایل حرفه‌ای پیش بیاید مسلمان 9 خرداد 93 به تمرینات ذوب آهن بیاید و تصمیم‌های مقتضی گرفته شود و غریبی و خانزاده پرسپولیس به وجود آنها نیاز دارد و بازگشت آنها به تیم ما منتفی شده همانطور که ماندن مسلمان در پرسپولیس منتفی شده است و به قول معروف «نخود نخود هرکه رود خانه خود».

آذری در مورد احیای برخی رشته‌های غیر فوتبالی گفت: باید به بودجه‌ای که در اختیارم قرار بگیرد نگاه کنم، اگر بودجه خوبی در اختیارم بگیرد در برخی رشته‌های انفرادی و غیرتوپی تیمداری می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)