پرسپولیس نیوز : عطاءالله بهمنش پیشکسوت ورزش و رسانه که به سختی صحبت می‌کرد، خطاب به دانش‌آموزان گفت: کاری کنید که کشتی حذف نشود.

آیین تجلیل از ورزشکاران دانش‌آموزان (مدال‌آوران رقابت‌های آسیایی و جهانی) عصر دیروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

این مراسم با حدود یک ساعت تأخیر به مجری‌گری جواد خیابانی آغاز شد و در ابتدای مراسم، میهمانان که پیشکسوتان عرصه ورزش بودند، معرفی شدند.

همزمان با معرفی هر پیشکسوت، وی بلند می‌شد و دانش‌آموزان ورزشکار با اشتیاق دست می‌زدند؛ عبدالله موحد (دارنده یک مدال طلای المپیک و پنج مدال طلای کشتی آزاد جهان در دهه 60 میلادی)، محمد نصیری (دارنده مدال طلا، نقره و برنز المپیک) محمود خسروی‌وفا (رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان کشور)، محمدرضا طالقانی (رئیس اسبق فدراسیون کشتی و سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی)، منوچهر روشن‌پور (نایب رئیس فدراسیون اسکی و نایب رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری)، حسین شمس (سربی سابق تبم ملی فوتسال)، علی پروین (سربی سابق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس)، حسین رضازاده (رئیس فدراسیون وزنه‌برداری)، عطاءالله بهمنش (گزارشگر و پیشکسوت رسانه ورزش ایران)، داریوش ارجمند (بازیگر و سخنگوی مرام پهلوانی فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی) در این مراسم حضور داشتند.

* 12،5 میلیون دانش‌آموز مستعد و با انرژی

کیومرث هاشمی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: اگر بخواهیم در ورزش کشور به توسعه پایدار برسیم هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه از راه مدارس کشور و وزارت آموزش و پرورش وارد شویم.

وی ادامه داد: 12،5 میلیون دانش‌آموز مستعد و با انرژی داریم و با طرح‌هایی که در آموزش و پرورش انجام دادیم، جزو سه کشور برتر دنیا در این زمینه هستیم.

هاشمی گفت:‌ تجلیل از دانش‌آموزانی که در مسابقات آسیایی و جهانی رتبه کسب کرده‌اند هدف اصلی ما در این مراسم است و این کار برای ایجاد انگیزه بیشتر در آنهاست.

وی ادامه داد: 32 تیم به مسابقات برون‌مرزی اعزام کردیم که شامل 490 دانش‌آموز می‌شدند و امروز از 156 دانش‌آموز تجلیل می‌شود و یکی از وظایف دیگر ما هم در این مراسم این است که به پیشکسوتان احترام بگذاریم و امروز از یک پیشکسوت ورزش و رسانه تجلیل می‌شود.

* تجلیل از بهمنش/ کاری کنید که کشتی حذف نشود

در ادامه مراسم، تیم منتخب طناب‌زنی دانش‌آموزان دبستانی آموزش و پرورش منطقه 4 تهران به ارائه برنامه جالبی از طناب‌زنی پرداخت که مورد تشویق پیشکسوتان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

در این مراسم، ابتدا ویدئو کلیپی از زندگی عطاءالله بهمنش پیشکسوت ورزش و رسانه پخش شد و سپس جواد خیابانی، از وزیر آموزش و پرورش خواست تا از وی تقدیر کند.

وزیر آموزش و پرورش در حالی دست بهمنش را گرفته بود، کمک کرد تا وی به روی سن بیاید و از این پیشکوست عرصه ورزش و رسانه تقدیر کرد که البته این مراسم با تشویق‌های پی‌ در پی دانش‌آموزان همراه بود؛ به گونه‌ای که چندین بار بهمنش ایستاد و برای دانش‌آموزان تعظیم کرد و دست تکان داد.

بهمنش از خیابانی خواست تا بتواند چند کلامی با دانش‌آموزان صحبت کند؛ وی که به سختی صحبت می‌کرد، خطاب به میهمانان این مراسم گفت: «وظیفه دارم به عنوان یک عضو کوچک از تشریف‌فرمایی همه عزیزان و کسانی که در این محفل حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

یک چیزی هست که حتماً باید بگویم چون دانش‌آموزان بیشتر اینجا هستند؛ همانطور که می‌دانید کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به حذف کشتی گرفته و این در حالی است که ایرانی‌ها و تمام ملل شرق به کشتی احترام می‌گذارند. کشتی از قدیمی‌ترین ورزش‌های ایران و کشورهای جهان است.

از شما خواهش می‌کنم کمک کنید که کمیته بین‌المللی المپیک به اندازه قدرتی که دارد و سمتی که دارد کاری کند که کشتی حذف نشود و این خواهشی است که از همه شما خانواده‌های فرهنگی و جوان‌ها دارم؛ کاری کنید که کشتی حذف نشود.»

* نیاز آموزش ‌و پرورش به 27 هزار معلم ورزش

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن تشکر از کسانی که در این همایش حضور پیدا کردند، گفت: ‌حضور پیشکسوتان در کنار دانش‌آموزان اقدام خوبی است و تحول بنیادین آموزش و پرورش هم یعنی اینکه دانش‌آموزان را طوری تربیت کنیم که به پیشکسوتان احترام بگذارند.

وی افزود: در همه جای دنیا هم به همین شکل است، وقتی فردی از یک کشور مدالی جهانی می‌گیرد جزو سرمایه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: من از روزی که وارد آموزش و پرورش شدم اصل حضورم بر تحول در آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: وقتی یک فردی از کشور ما در صحنه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کند و پرچم کشور ما را بالا می‌برد 75 میلیون نفر به خودشان می‌بالند؛ ما با کار کارشناسی می‌توانیم در تمام سکو‌های بین‌المللی عنوان داشته باشیم به شرطی که از ورزش مدارس و در دوره ابتدایی شروع کنیم.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: وقتی وارد آموزش و پرورش شدم 10 هزار معلم ورزش داشتیم که 6 هزار رشته تخصصی تربیت‌بدنی داشتند و اکنون این تعداد به 33 هزار معلم ورزش رسیده است و 27 هزار معلم ورزش دیگر نیز نیاز داریم یعنی در مجموع به 60 هزار معلم ورزش نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: در طرح جدید ما مدرسه‌ای که سالن ورزش نداشته باشد، استاندارد نیست؛ ساخت حدود 4 هزار سالن را شروع کرده‌ایم که البته مقداری به خشکسالی خوردیم ولی در حال انجام است؛ 450 استخر ورزشی نیز برای ساخت مصوب کردیم که هم‌اکنون 250 استخر در حال ساخت است  که از این تعداد بیش از 100 استخر نیز ساخته شده ‌است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: روزی که وارد وزارت آموزش و پرورش شدم 8 مدرسه ورزش داشتیم اما امروز 1700 مدرسه ورزشی داریم و باید 5 هزار مدرسه ورزش داشته باشیم؛ همچنین در رشته‌های گوناگون 33 انجمن ورزشی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز باید شرایطی فراهم شود که هر کس در هر رشته ورزشی که دوست دارد فعالیت کند؛ من از پیشکسوتان درخواست دارم که به مدارس بیایند و به ما کمک کنند؛ در دو جاست که پیشکسوتان همیشه حرف اول را می‌زنند یکی ورزش و یکی معلمی.

حاجی‌بابایی گفت: هر گروهی از دانش‌آموزان را که به خارج فرستادیم با مدال آمدند و با این روند تا 10 سال آینده می‌توانیم در اکثر رشته‌های ورزشی حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون تربیت‌بدنی و سلامت و پیشکسوتان ورزش از دانش‌‌آموزان مدال‌آور جهان و آسیا تقدیر شد.

در این مراسم حداکثر مبلغ 1،5 میلیون تومان پاداش دانش‌آموزان قهرمان جهان بود که به ترتیب برای رتبه‌های پایین‌تر، کمتر می‌شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)