پرسپولیس نیوز : قبل از آغاز دربی ۷۹ برنامه‌های فرهنگی برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه در حال برگزاری است.

دربی 79 از ساعت 18 آغاز می‌شود که قبل از آغاز دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور دارند که برایشان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از این برنامه‌ها اجرای مراسم دمامه‌زنی است. برنامه‌های ویژه برای ماه محرم قبل از بازی برگزار می‌شود.

*حدود 10-11هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.

*زمین بازی آماده شده و مسئولان در حال نصب تورهای دروازه هستند.

*تماشاگران دو تیم در ورزشگاه به طور یکسان حضور دارند اما نفراتی که در طبقه پائین ورزشگاه نشسته‌اند دو برابر تماشاگران طبقه دوم هستند.

*از مقام شهدا با تماشای تصویرشان در اسکوربورد تقدیر شد.

*با توجه به مقارن شدن این مسابقه با هفته بسیج این دیدار به نام قهرمانان المپیک عشق نامگذاری شد.

*طبق اعلام تیموری رئیس کمیته فرهنگی هیأت‌ فوتبال تهران قرار است کنگره‌ای با نام قهرمانان المپیک عشق به زودی برگزار شود که در جلسه‌ای که با حضور سردار مشایخی برگزار کردند قرار است در این کنگره از 4 هزار شهید ورزشکار که تاکنون در سراسر کشور شناسایی شده‌اند تجلیل شود.

*بستر‌سازی این کنگره با انتخاب نام قهرمانان المپیک عشق صورت گرفته. همچنین قبل از شروع دربی از تعدادی از خانواده‌های شهدای ورزشکار تجلیل و قدردانی می‌شود.

*برنامه‌های فرهنگی پیش از دربی 79 مشخص شد که از ساعت 13.30 سرودهای فرهنگی پخش خواهد شد. ساعت 13.40 ورود پرچمداران اهل بیت به ورزشگاه خواهد بود. ساعت 14.40 اعلام ادامه برنامه‌ها توسط مجری برنامه، ساعت 15 اجرای حرکات نمایشی توسط رکورد‌داران گینس، ساعت 15.15 نوای ورزش باستانی، ساعت 15.30 پخش سرود‌های فرهنگی، ساعت 15.45 اجرای نمایش‌های آئینی، ساعت 16.20 اجرای برنامه‌ ویژه محرم با حضور حامد زمانی، ساعت 16.50 حضور تیم‌ها و عزاداری آنها به مناسبت درگذشت غلامحسین مظلومی با مداحی حاج محسن طاهری، ساعت 17.13 پخش اذان مغرب، ساعت 17.40 اعلام اسامی بازیکنان، ساعت 17.45 رونمایی از گلزانان دربی، ساعت 17.50 تجلیل از شهدا، ساعت 17.55 قرائت قرآن و ساعت 18.1 سکوت به مناسبت درگذشت مرتضی پاشایی و غلامحسین مظلومی.

اجرای این برنامه نیز بر عهده تیموری است.

* سقف ورزشگاه آزادی مقابل در ورودی نشست خبری و زیر پله ها چکه می کند.

 

،در حالی که کمتر از 5 ساعت به آغاز دربی 79 باقی مانده است پخش یکی از معروفترین آهنگهای مرحوم مرتضی پاشایی تماشاگران را به وجد آورد و آنها به همخوانی این ترانه پرداختند.

*به دلیل بلیت فروشی بازی تماشاگران تا این ساعت استقبال چندانی به عمل نیاورده اند.تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه نزدیک به 17 هزار نفر است.

*بهرام افشارزاده و صادق پور پس از حضور در هتل محل اقامت آبی پوشان به جلسه فنی این بازی رفته و در خصوص پاداش دربی با بازیکنان صحبت کردند.

*تماشاگران پرسپولیس دربی 74 و برد این تیم در 10 دقیقه را به رخ استقلالی ها کشیدند و به تشویق ایمون زائد پرداختند.

* ترانه هایی از حامد زمانی و عبدالرضا هلالی در ورزشگاه برای تمماشاگران پخش شد.

* تماشاگران پرسپولیس یک پرچم بزرگ یا حسین(ع) را با خود به ورزشگاه آورده اند.

* رادیو ورزشگاه نیز با گرامی داشتن یاد مادر شهید بابایی از تماشاگران خواست برای آن مرحومه فاتحه بفرستند.

* هوای شهر تهران امروز متغیر است. دقایقی پیش بارش باران در ورزشگاه آزادی به صورت نم نم آغاز شد و تماشاگران باز هم به زیر سکوها پناه بردند.

دیدار دو تیم از ساعت 18 آغاز می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)