نظرسنجی انتخاب برترین گل لیگ قهرمانان در یک دهه اخیر در حالی با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد که پرسپولیس ۲ نماینده دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در چند هفته اخیر در چند مرحله به انتخاب برترین گل‌های یک دهه اخیر لیگ قهرمانان آسیا پرداخت که سرانجام ۱۰ گل برتر یک دهه این رقابت‌ها انتخاب شدند.

نکته جالب این نظرسنجی حضور پررنگ نمایندگان ایران است که پرسپولیس و استقلال هر کدام ۲ نماینده در این نظرسنجی دارند.

گل «مهدی ترابی» به السد و گل «شجاع خلیل‌زاده» به الاهلی در سال ۲۰۱۹ از پرسپولیس در این نظرسنجی حضور دارند. از طرفی گل «آندانیک تیموریان» به بوریرام تایلند در سال ۲۰۱۳ و گل «مامه بابا تیام» به ذوب‌آهن در سال ۲۰۱۸ با لباس استقلال در این نظرسنجی دیده می‌شوند.

عبدالعزیز الدوساری و وسلی از الهلال، محمود خمیس از النصر امارات، عبدالمجید از التعاون، سافاوی رشید از دارالتعظیم، رومارینو از الاتحاد عربستان دیگر بازیکنانی هستند که گل‌هایشان در مرحله فینال نظرسنجی انتخاب برترین گل یک دهه اخیر لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.
AFC درخصوص این گل‌ها نوشت: گل خلیل‌زاده با رأی هواداران به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد. تعداد زیادی از هواداران به آن رأی دادند تا مدافع پرسپولیس به فینال انتخاب گل برتر دهه گذشته برسد. وقتی توپ روی هوا بود، خلیل‌زاده بدن خود را تنظیم کرد و ماهرانه توپ را به گوشه دروازه فرستاد. برای نایب‌قهرمانی سال ۲۰۱۸ تأسف‌آور بود که این پیروزی ۲ بر صفر (مقابل الاهلی)، اوج نمایش پرسپولیس در سال ۲۰۱۹ بود و آنها در این سال نتوانستند از مرحله گروهی فراتر بروند.

شوت فوق‌العاده مهدی ترابی از فاصله دور، بیش از ۷۰ درصد آرای مرحله دوم نیمه‌نهایی را کسب کرد و با نخستین گل خود در لیگ قهرمانان آسیا، در فینال به هم‌تیمی خود یعنی شجاع خلیل‌زاده پیوست. هافبک پرسپولیس توپ را از ۳۵ یاردی دریافت کرد، کار اضافه‌ای نکرد، اجازه داد توپ پرواز کند و با شوتی غیرقابل مهار، توپ را به گوشه دروازه رساند. این گل باورنکردنی و باارزش تحسین‌ها را برانگیخت، اما آیا بهترین گل یک دهه اخیر لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد؟
برای شرکت در نظرسنجی اینجا کلیک کنید: https://www.the-afc.com/competitions/afc-champions-league/latest/news/best-acl-goal-of-the-decade-final

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)