كيا و كريمي بازيكنان بزرگ فوتبال ما هستند

مرجع خبری پرسپولیس : در ميان بازيكنان اين تيم عملكرد عليرضا حقيقي به اندازه‌اي قابل قبول بوده كه كادر فني براي دو نبرد سخت مقابل ذوب‌آهن و استيل‌آذين او را برگزيدند. حضور قطبي در ورزشگاه آزادي هم انگيزه‌هاي اين گلر جوان را دو چندان كرد تا دو بازي پياپي دروازه تيم سرخ‌پوش پايتخت بسته بماند.


پرسپوليس روي دور برد افتاده.
خدا را شكر شرايط ما خيلي بهتر شده و توانستيم ذوب‌آهن و استيل‌آذين را در دو هفته پشت‌سر هم ببريم. پرسپوليس بايد اينطور باشد. بايد همه بازي‌ها را ببريم.

 

بعد از دربي خيلي‌ها تصور مي‌كردند پرسپوليس به حاشيه مي‌رود.

 

چرا بايد اين اتفاق مي‌افتاد؛ پرسپوليس فصل را خوب شروع كرد و توانست به صدر جدول برسد. اما تعطيلي‌هاي ليگ بلاي جان تيم ما شد. اگر آن تعطيلي‌ها پيش نمي‌آمد مطمئنا همين حالا صدر جدول براي ما بود.

 

اما شرايط روحي بازيكنان بعد از دربي چندان مساعد نبود.
ما چند هفته بود نمي‌توانستيم نتايج خوبي كسب كنيم و اين موضوع روي همه تيم‌ تاثيرگذار بود. در چند بازي با بدشانسي مطلق امتياز از دست داديم و بار اين مساله سايه سنگيني روي تيم انداخته بود.


هواداران هم با پرسپوليس قهر كرده بودند.
يكي از دلايلي كه از بازي‌ها استقبال كمي مي‌شد اين بود كه بازي‌ها وسط هفته برگزار مي‌شد. اما اين مساله كاملا درست است كه هواداران با پرسپوليس قهر كرده بودند. هيچ وقت نديده بودم در يك بازي پرسپوليس اين تعداد هوادار به ورزشگاه بيايد. اين مساله ناراحت‌كننده بود. هوادار از پرسپوليس نتايجي مي‌خواهد در حد و اندازه نام پرسپوليس.

 

بازي با ذوب‌آهن روي هواداران تاثير مثبتي گذاشت و آنها را دوباره به ورزشگاه كشاند.
بازي ذوب‌آهن براي ما اهميت ويژه‌اي داشت. ما در كورس بالاي جدول هستيم و گرفتن امتياز از تيم صدرنشين در پايان ليگ تاثير خود را نشان مي‌دهد. علاوه بر كسب امتياز ما توانستيم يك بار ديگر اعتماد هواداران را جلب كنيم.

 

در بازي با استيل‌آذين هم چهره متفاوتي از پرسپوليس ديديم.
استيل‌آذين تيم پرمهره و پرستاره‌اي است. اين تيم با تمام توان به مصاف پرسپوليس آمده بود. آنها نيمه اول خوب كار كردند اما در مجموع عملكرد تيم پرسپوليس بهتر بود و توانستيم 3 امتياز از اين تيم بگيريم. نتيجه اين بازي هم كمك زيادي به ما كرد و يك بار ديگر در كورس قهرماني قرار گرفتيم.

 

چرا اتفاقي در پرسپوليس رخ داد كه روند تيمي تغيير كرد؟
بعد از دربي و گلي كه در دقيقه 93 خورديم هواداران ايستادند و ما را تشويق كردند. آنها با اين كار ما را شرمنده خود كردند. ما نمي‌خواستيم بيشتر از اين شرمنده مردم شويم. به همين دليل قول داديم دل هواداران را به دست آوريم.

 

اما در بازي با استيل‌آذين انگيزه ويژه‌اي در بين همه بازيكنان وجود داشت.
ما براي همه بازي‌ها انگيزه داريم. تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد در تمام بازي‌ها انگيزه ويژه داشته باشد. استيل‌آذين يا هر تيم ديگري تاثيري در اندازه اين انگيزه ندارند.

 

از عملكرد خودت در هفته‌هاي اخير راضي هستي؟
من نمي‌توانم در مورد عملكرد خودم نظر بدهم. اين مساله را بايد كادر فني و كارشناسان ارزيابي كنند. به هرحال خدا را شكر مي‌كنم كه توانسته‌ام دو بازي پي در پي دروازه پرسپوليس را بسته نگه دارم. اگر خوب بودم اول خواست خدا بوده و بعد هم تمرين هايي كه انجام مي‌دهم.

 

حضور افشين قطبي در ورزشگاه چقدر به تو انگيزه داد؟
آقاي قطبي و دستيارانش تمام بازي‌ها را نگاه مي‌كنند و روي تك‌تك بازيكنان زوم هستند. اين مساله براي هر بازيكني كه عاشق تيم ملي كشورش است ايجاد انگيزه مضاعف مي‌كند. من هم تمام تلاشم اين بود كه خودم را به ايشان نشان دهم.


فكر مي‌كني باز هم بتواني پيراهن تيم ملي را به تن كني؟
هرچه خدا بخواهد. مطمئنم آقاي قطبي و كادر فني تيم ملي توانايي‌هاي بازيكنان را مي‌بينند و براساس آن اسامي تيم ملي را اعلام مي‌كنند. به هرحال دعوت شدن به تيم ملي باعث سربلندي من است و اميدوارم باز هم بتوانم مثل يك سرباز به كشورم خدمت كنم.

 

رقابت نزديكي بين دروازه‌بان‌هاي ليگ براي پوشيدن پيراهن شماره يك تيم ملي مقابل نيجريه به راه افتاده است، چقدر براي خودت شانس قائل هستي؟
فكر كنم عملكرد هر كس در ليگ مشخص است. من در اكثر بازي‌ها سربلند بودم و در تيم ملي و تمرين‌هاي آن عملكرد خوبي داشتم. مطمئن باشيد اگر اين افتخار به من برسد تمام تلاشم را مي‌كنم كه دروازه تيم ملي را بسته نگه دارم. اگر هم روي نيمكت بودم براي موفقيت تيم ملي دعا مي‌كنم.

 

فاصله پرسپوليس با صدر جدول تنها يك امتياز است، فكر مي‌كني باز هم بتوانيد به صدر برسيد؟
ما در حال حاضر شرايط خوبي داريم و براي رسيدن به صدر جدول هدف داريم. جاي پرسپوليس بالاي جدول است و به زودي به جايگاه واقعي‌اش بازمي‌گردد.


استرس رقابت‌هاي ليگ شانس رسيدن به جام حذفي را براي پرسپوليس كاهش نمي‌دهد؟
ما براي جام حذفي برنامه جداگانه‌اي داريم و سعي داريم امسال هر دو جام را به دست آوريم اين مي‌تواند كوچكترين هديه ما به هواداران باشد.

 

در جريان بازي با استيل آذين علي كريمي و مهدي مهدوي‌كيا بارها هو شدند. به نظر شما اين كار دور از اخلاق ورزشي و حرفه‌اي نبود؟
آقاي كريمي و مهدوي‌كيا جزو بزرگان فوتبال ما هستند. اين كار درست نبود. آنها روزي پيراهن پرسپوليس را مي‌پوشيدند و از اين تيم به تيم‌هاي بزرگ جهان راه يافتند. اين افتخاري براي پرسپوليس است. در دنياي حرفه‌اي فوتبال احتمال دارد هر بازيكني تيم محبوبش را به دلايلي ترك كند. نبايد چنين رفتارهايي دوباره تكرار شود.

 

بازي نفت را چطور مي‌بينيد؟
نفت تيم جوان و پرسرعتي است. اما ما براي رسيدن به اهدافمان به امتياز اين بازي نياز داريم. اميدوارم با حمايت هواداران بتوانيم 3 امتياز شيرين ديگر را به دست آوريم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)