مرجع خبری پرسپولیس : دروازه‌بان تیم روبین کازان روسیه گفت: معمارزاده شرایط روحی خوبی ندارد و باید به او کمک کرد.

 

علیرضا حقیقی دروازه بان رابین کازان که هم‌اکنون در ایران به سر می‌برد در خصوص حضورش در این تیم و وضعیت پرسپولیس پیش از دربی 74 صحبت‌هایی را مطرح کرد با هم می خوانیم.

 

ابتدا از نحوه برخورد مسئولان و عوامل روبین کازان با خودت بگو؟

پس از اینکه به ترکیه رفتم تا در اردوی روبین کازان شرکت کنم برخورد بسیار خوبی را در اولین قدم دیدم. شاید خیلی‌ها فکر نمی‌کردند به تیمی بروم که خیلی از افراد با ملیت ایتالیایی، برزیلی، آرژانتینی و فنلاندی در آن باشند. اصلا فکرش را نمی‌کردم این طور در یک کشور غریبه، بازیکنان و مسئولان یک تیم با من برخورد کنند. واقعا مثل یک دوست خوب بودند و بسیار زود من را در بین خودشان قبول کردند. باور کنید شوکه شدم و در دلم گفتم چطور وقتی من را ندیده‌اند این طور راحت مرا پذیرفته‌اند مخصوصا کادر فنی و دروازه‌بان‌های تیم.

 

* روبین کازانی‌ها تو را از قبل زیر نظر داشتند؟

بله این در حالی است که خودم هم نمی‌دانستم. وقتی با بردیف از مسئولان باشگاه صحبت کردم او گفت باشگاه حدود 2 سال است تو را زیر نظر دارد. حدود 20 دی وی دی از فیلم‌های من را دیده بودند. این برای من افتخار بود که به عنوان یک ایرانی با این سن و سال این طور زیر نظر یک تیم اروپایی باشم. پس از اینکه این حرف‌ها را شنیدم در دلم گفتم خدایا شکرت که دوباره به من عزت دادی.

 

بعد از رفتن تو اعلام کردند به تیم “ب” روبین کازان رفته‌ای؟

نمی‌دانم ماجرا چیست اما باز هم از این افراد تشکر می‌کنم. فقط می‌توانم به این حرف‌ها بخندم. می‌دانید چرا این حرف‌ها را می‌نویسند چون می‌خواهند طرز فکر مردم و جایی که من به آنجا رفته‌ام را عوض کنند اما مردم خودشان یک پا کارشناس هستند و نمی‌شود با این حرف‌ها طرز فکر آنها را نسبت به حقیقی عوض کرد. من از شما می‌پرسم آیا یک نفر حاضر است که از کنار خانواده مملکت، دوستان خوب خودش، بگذرد و به تیم (ب) روبین کازان برود، صد در صد خیر من. برای این افراد متاسفم اما باز هم از آنها تشکر می‌کنم.

 

می‌توانی دروازه بان اول روبین کازان باشی؟

روبین کازان دروازه بان خیلی خوبی دارید که همه در یک سطح هستند اما شاید بعضی از آنها 5 درصد از دیگری بالاتر باشد. فاصله چندانی نیست که فلان دروازه بان سطحش خیلی بالاتر از بعدی باشد. اختلاف کم است. شما اگر دقت کنید دروازه بان اول روبین کازان دروازه بان تیم ملی لتونی است و دروازه بان روسی بعد از آن است و سپس من هستم. اینها دروازه بان کوچکی نیستند و اگر تلاش نکنم نمی‌توانم به حقم برسم. باید تلاش کنم و کارم هم سخت است. قبل از عقد قرار دادم سعی کردم با ریز و بم مسائل آشنا شوم و متوجه شدم یک دروازه بان فیکس در اروپا تا وقتی اخراج یا مصدوم نشود دروازه بان دوم شانسی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد. به همین دلیل با مسئولان باشگاه قبل از عقد قرار داد صحبت کردم آنها به من گفتند در روبین کازان بازیکن فیکس نداریم هر کس آماده‌تر بود مزد آمادگی خود را می‌گیرد. این برای من خیلی خوب چون من عاشق رقابت هستم. باز هم می‌گویم در روبین کازان دروازه بانی نداریم که 10 پله از دیگری جلوتر باشد.

 

وقتی در تمرینات حضور پیدا کردی دچار استرس نشدی؟

یکی از آرزوهای من حضور در تیم‌های اروپایی بود. تا موقعی که تمرین نکردم استرس داشتم الان هم دارم چون این اتفاق کوچکی نیست. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما اتفاق بزرگی برای من و فوتبال ایران است. من به جایی رفته‌ام که مهد دروازه‌بانان بزرگ بوده و یک بازیکن باید آنقدر خوب باشد که این اتفاق برایش بیفتد.

 

چطور قرارداد 4 ساله بستی؟

رسم در فوتبال اروپا این طور است که با دروازه‌بانان جوانان قرارداد بلند مدت امضا کنند. می‌خواستم قراردادم را 2 یا 3 ساله امضا کنم اما در فوتبال اروپا وقتی با یک بازیکن جوان قرار داد می‌بندند و مبلغ هنگفتی به خودش و باشگاهش می‌دهند یعنی سرمایه گذاری کردند و می‌خواهند از آن استفاده کنند. متوجه شدم که اینها قرار داد یک ساله یا دو ساله به دردشان نمی‌خورد. چون می‌خواهند بازیکن را پروش دهند جا بیندازند و سپس آن را منتقل کنند و به پولی برسند. به خاطر همین قرار داد روبین کازان با بازیکنان جوان 4 ساله است.

 

فکر می‌کردی بیش از یک میلیون دلار برای پرسپولیس سود داشته باشی؟

واقعیتش نه. خدا را شکر می‌کنم به هر حال این همه سال در خدمت پرسپولیس بودم و به این تیم خدمت کردم خدا را شکر الان هم پرسپولیس از من استفاده کرد این برای من جای خوشحالی دارد.

 

آیا سودی برای خودت هم داشت؟

خدا را شکر برای من هم عالی بود.

 

چرا به ایران آمدی؟

پس از اردوی آنتالیای ترکیه کلیه بازیکنان از 26 ژانویه تا یک فوریه به مرخصی رفتند و قراراست همه در تاریخ معین شده در اسپانیا باشیم. من هم به ایران آمدم تا کارهای اقامت و یک سری از وسائل شخصی‌ام را جمع کنم و به اسپانیا به تیم بپیوندم.

 

در بازی پرسپولیس و ذوب آهن به ورزشگاه آمدی و تشویق شدی نظرت در این باره چیست؟

به هر حال مردم همیشه به من لطف داشتند و من سپاسگذار آنها هستم. خیلی‌ها خواستند من را خراب کنند اما مردم که بهترین قاضی هستند متوجه شدند که رفتن من به نفع فوتبالم است. از همه مردم تشکر می‌کنم که هنوز ذره‌ای کوچک از پرسپولیس را فراموش نکردند. این برای من یک دنیا ارزش داشت.

 

بعد از رفتن تو معمارزاده نفر اول شد اما روزهای بدی داشت نظرت چیست؟

به هر حال دروازه بان هم یک انسان است و حق اشتباه دارد. متاسفانه مطبوعات ما به دنبال این هستند تا بعضی از دروازه بان‌ها اشتباه کنند و آنها را تیتر یک روزنامه‌ها کنند اما روی اشتباه برخی دیگر چشم پوشی می‌کنند و چیزی نمی‌نویسند. بالاخره دروازه بان هم اشتباه می‌کند. نباید میثاق را له کرد چون خودش شرایط روحی خوبی ندارد. من از همه مسئولان بازیکنان، هواداران و سرمربی تیم می‌خواهم به میثاق کمک کنند تا به روزهای اوج خود برگردد و به پرسپولیس کمک کند. میثاق اگر به روزهای اوجش برگردد پرسپولیس موفق می‌شود. نباید او را اذیت کرد. این کار درستی نیست.

 

برخی گفته بودند به ورزشگاه آزادی آمدی تا از عملکرد میثاق لذت ببری!

این چه حرفی‌ است که می‌زنید. خدا شاهد است وقتی به ایران آمدم نمی‌دانستم پرسپولیس بازی دارد اما بعد از اینکه متوجه شدم گفتم به آزادی می‌روم. چون دلم برای مردم، ورزشگاه آزادی پرچم‌های قرمز و همه پرسپولیسی‌ها تنگ شده بود.

 

و در رختکن هم که حاضر شدی…

دلم تنگ شده بود به همین دلیل در کنار بچه‌ها که رفیق‌هایم هستم رفتم. آنها دوست داشتند از روسیه هم با آنها ارتباط داشته باشم که قطعا این طور خواهد شد. فعلا که مارکوپلو شده‌ام یک روز به ترکیه می‌روم و بعد باید به اسپانیا بروم و سپس روسیه.

 

پس از حضورت در ایران با دنیزلی یا کی‌روش صحبتی داشتی؟

با دنیزلی در رختکن حرف زدم و او از آخرین وضعیتم پرسید اما هنوز با کی‌روش حرفی نزدم انشاءلله در اردوی تیم ملی با او حرف می‌زنم.

 

چه موقعی می‌خواهی به ایران برگردی؟

هدفم رفتن به اروپا بود که تا حدودی به هدفم رسیدم اما هدفم ماندن در اینجا نیست. نمی‌خواهم بگویم روبین کازان تیم خوبی نیست واقعا یکی از بهترین‌های اروپا است. آنها از لحاظ اقتصادی بسیار خوب هستند. اصلا فوتبال روسیه از لحاظ اقتصادی بسیار خوب است و سابقه حضور در جام یوفا و لیگ قهرمانان اروپا را دارد. روبین کازانی‌ها خیلی از تیم‌های بزرگ اروپایی را در مراحل مختلف مسابقات اذیت کرده‌اند. روسیه هم میزبان جام جهانی 2018 است و قطعا رو به بالا حرکت می‌کند. انشا الله سعی خواهم کرد از این تیم به تیم‌های بزرگ اروپا بروم. چند قدم رو به جلو حرکت کردم و به هدفم نزدیک شدم اما باز هم کار دارم. روزی به پرسپولیس برمی‌گردم که در بهترین شرایط باشم. خانه اول و آخر من پرسپولیس است. من با این تیم استارت زدم و با این تیم هم تمام می‌کنم اما در شرایط عالی.

 

در خصوص بازی دوستانه‌ای که به میدان رفتی صحبت کن.

اصلا فکرش را نمی‌کردم بعد از 4 روز تمرین در بازی مقابل تیمی از بلغارستان به میدان بروم اما در نیمه دوم این اتفاق افتاد. خیلی خوشحال شدم و در دلم به خودم افتخار کردم که یک ایرانی هستم و خدا اینقدر مرا دوست دارد یک نیمه دروازه روبین کازان را بسته نگه داشتم در شرایطی که یک بر صفر عقب بودیم نیمه دوم بازی به تساوی کشیده شد. این بازی هواداران زیادی هم داشت. وقتی دو تیم اروپایی با یکدیگر حتی در دیداری دوستانه به میدان می‌روند چشم‌های زیادی به آن دوخته می‌شود خوشبختانه توانستم دروازه روبین را بسته نگه دارم.

 

درباره دیدار فردای پرسپولیس و استقلال چه نظری داری؟

انشاءالله پرسپولیس این بازی را با مصطفی دنیزلی ببرد. شرایط این دیدار با بازی‌های دیگر فرق دارد. خیلی دوست دارم پیروزی‌ پرسپولیس را در این دیدار ببینم و امیدوارم این طور باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)