مرجع خبری پرسپولیس : روبین کازان در گروه خود بالاتر از تاتنهام قرار دارد و علیرضا حقیقی می تواند با روبین کازان دور دوم یورو لیگ شرکت کند.

 

سرانجام انتظار عليرضا حقيقي براي پاسخ قطعي باشگاه پرسپوليس به درخواست باشگاه روبين كازان روسيه مبتني بر جذب اين دروازه‌بان به پايان رسيد؛ درخواستي كه به مدت حدود 2 هفته حاشيه‌هاي فراواني را براي حقيقي و باشگاه پرسپوليس دربرداشت.

 

ابتدا تصوير فاكس باشگاه روبين كازان روي خروجي يكي از سايت‌هاي خبري قرار داده شد و پس از آن چند سايت ديگر به دنبال تكذيب اين خبر رفتند و چند مصاحبه از مسوولان اين باشگاه روي خروجي خود قرار دادند. اين در حالي بود كه نماينده باشگاه در تهران حضور داشت. با اين حال باشگاه پرسپوليس تصميم به ايجاد جنجال نداشت و سعي كرد چراغ خاموش ادامه مذاكرات خود را با اين باشگاه روسي پيگيري كند.

حضور دنيزلي در پرسپوليس و نظر او نيز از سوي ديگر مزيد بر علت شد تا خبر چنداني از اين درخواست انتقال به بيرون از ديوارهاي باشگاه درز پيدا نكند. زماني كه درخصوص اين انتقال به سرمربي جديد پرسپوليس گفته شد و نظر او را جويا شدند، مصطفي دنيزلي صراحتاً از باشگاه خواسته بود تا در صورت جدايي عليرضا حقيقي دروازه‌بان جوان و مطمئن ديگري را جايگزين او كنند؛ خواسته‌اي كه تقريباً در اين مقطع از فصل فوتبال غيرممكن مي‌نمود اما باشگاه روبين كازان روسيه تا چهارشنبه به پرسپوليس زمان داده بود تا پاسخ قطعي خود را اعلام كند.

 

روزنامه‌هاي روسي نيز در اين مدت پيگير اين ترانسفر بودند. اين انتقال براي فوتبال ما مي‌توانست دريچه‌اي جديد رو به فوتبال حرفه‌اي باشد چرا كه پيش از اين تنها دروازه‌باني كه به كشوري ديگر ترانسفر شده بود نيما نكيسا بود كه مدت كوتاهي را در ليگ يونان بازي مي‌كرد. به همين دليل نمي‌شد با تصميمي عجولانه و غيرمنطقي راه را بر آينده بست؛ آينده‌اي كه احتمال تبادل بازيكن بين دو كشور ايران و روسيه در آن وجود خواهد داشت.

 

سرانجام با نظر مصطفي دنيزلي، رويانيان و زارع با اين انتقال توافق شد تا عليرضا حقيقي را از امروز بتوان يك لژيونر دانست البته باشگاه پرسپوليس روي رقم پيشنهادي روبين كازان براي صدور رضايتنامه معترض بود كه بعد از مذاكرات با اين باشگاه روسي هر دو باشگاه بر سر رقم انتقال توافق كردند و به اين ترتيب انتقال دروازه‌بان جوان پرسپوليس ظرف روزهاي آينده انجام خواهد شد.

 

مسوولان دو باشگاه پرسپوليس و روبين كازان در اين هفته نسبت به عقد قرارداد رسمي عليرضا حقيقي اقدام خواهند كرد. پس از عقد قرارداد عليرضا حقيقي بايد 10 ژانويه براي تست پزشكي عازم تركيه شود تا به اردوي روبين كازان بپيوندد البته حقيقي 3 روز زودتر به تركيه خواهد رفت تا مشكلي به وجود نيايد. گفته مي‌شود توافق باشگاه پرسپوليس با روبين كازان 5/1 ساله است. حقيقي در روبين كازان كار سختي را پيش رو خواهد داشت چرا كه رقابت با سرگي ريژيكوف روسي كه از 32 بازي گذشته اين تيم تنها 2 بازي را روي نيمكت حضور داشته كار آساني نخواهد بود اما بازي كردن در كنار بازيكناني چون اوبافمي مارتينز نيجريه‌اي، نلسون والدز پاراگوئه‌اي، كارلوس ادواردو برزيلي و كارادينز ترك مي‌تواند او را آب‌ديده كند.

 

شانس ديگري كه پيش روي حقيقي است حضور روبين كازان در مرحله يورو ليگ 2012-2011 است. اين تيم در گروه خود بالاتر از تاتنهام در جايگاه دوم قرار گرفت و به مرحله دوم یورو لیگ رسید. با تمام اين حرف‌ها بايد به انتظار نشست تا پايان اين هفته شرايط انتقال قطعي عليرضا حقيقي با جزييات مشخص شود.

 

12 بازی در انتظار حقیقی و کازان

ليگ روسيه در حال گذار از فصل يكساله به فصلي دو ساله مانند ساير كشورهاست. سرماي طاقت‌فرساي روسيه باعث شده بود تا ليگ 16 تيمي اين كشور پيش از اين در يك سال ميلادي تمام شود تا تيم‌ها با مشكلي روبرو نشوند. اما از سال ديگر يعني فصل 2013-2012 شرايط بازي تيم‌ها در ليگ روسيه مانند تمام نقاط ديگر جهان خواهد شد. اين فصل استثنائا تيم‌هاي حاضر در ليگ روسيه 30 بازي انجام دادند و سپس به دو گروه تقسيم شدند. 8 تيم بالاي جدول را تشكيل مي‌دهند و 8 تيم ديگر نيمه پايين جدول را. تيم‌هاي بالاي جدول 7 بازي رفت و برگشت را براي كسب سهميه ليگ قهرمانان و ليگ اروپا انجام مي‌دهند و 8 تيم پايين جدول براي فرار از سقوط با هم مي‌جنگند چراكه در پايان فصل 2 تيم انتهاي جدول به رده پايين‌تر سقوط خواهند كرد. 2 سهميه ليگ قهرمانان كه به قهرمان و نايب قهرمان ليگ روسيه مي‌رسد باعث شده رقابت‌هاي سنگيني در اين ليگ رقم بخورد. هر چند كه تيم‌هاي سوم تا پنجم اين ليگ نيز شانس حضور در ليگ اروپا را دارند. در حال حاضر تيم روبين كازان كه قرار است عليرضا حقيقي در آن حضور داشته باشد، در رده پنجم از 8 تيم بالاي جدول قرار دارد. تا پيش از تعطيلات ژانويه 2 بازي از دور رفت مرحله دوم ليگ روسيه انجام شده است و 12 بازي باقيمانده در بازه زماني اسفندماه تا ارديبهشت‌ماه سال آينده به تقويم ايران انجام خواهد شد.

 

چه کسی دروازه بان اول روبین کازان خواهد بود؟

در حال حاضر و در ليست بازيكنان روبين كازان نام سه دروازه‌بان ديده مي‌شود. دروازه‌بان اول تيم سرگي ريژيكوف نام دارد كه در اين فصل 30 بازي انجام داده. دروازه‌بان دوم آرلائوسكيس جدريوس نام دارد كه فقط دو بازي انجام داده و اهل بلاروس است. دروازه‌بان سوم هم يك گلر 18 ساله به نام الكسي برزين است كه اصلا به ميدان نرفته و ظاهرا حقيقي به جاي او جذب شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)