مرجع خبری پرسپولیس : دروازه‌بان پرسپولیس با اشاره به صحنه گل دوم استقلال گفت: دروازه‌بانان بزرگی همانند عابدزاده و رحمتی هم در دربی گل‌های بدی خورده‌اند.

علیرضا حقیقی درباره دیدار با استقلال و اشتباهی که منجر به گل دوم آبی‌پوشان شد صحبت کرد.

* دربی 73 را چگونه دیدی؟

تیمی که در زمین داشتیم درست است که همه قدرت پرسپولیس نبود اما کمتر از استقلال نبود. پا به پای آنها آمدیم اما در وقت‌های اضافه بدشانسی آوردیم.

* اما شما 3 گل خوردید؟

قبول دارم. در گل اول یک پاس پشت دفاع استثنایی را جباری تبدیل به گل کرد و تا آمدیم همه چیز را جبران کنیم گل دوم را روی غافلگیری دریافت کردیم و از هم پاشیدیم. پس از اینکه گل اول را خوردیم بچه‌ها تصور کردند همه چیز تمام شده و فقط باید به حمله فکر کنند. به همین دلیل غافلگیر شدیم و در روزی که مستحق باخت نبودیم دربی را واگذار کردیم.

* یعنی قبول نداری استقلال بهتر بازی کرد؟

پرسپولیس هم بد نبود. من معتقدم اگر یک تیم می‌بازد همه در آن مقصر هستند. الان نه حمید استیلی و نه یک بازیکن مقصر هست بلکه همه مقصر هستیم. من همیشه یاد گرفتم یا مردی کنم یا نوکری مردی را کنم. من می‌توانستم بعد از بازی در تونل ورزشگاه سرم را پایین نگه دارم و وارد اتوبوس شوم اما به احترام خبرنگاران ایستادم و دلایل باخت را گفتم. اگر یک تیم می‌بازد از راس تیم گرفته تا تدارکات تیم مقصرند چون همه باخته‌ایم نه یک نفر.

* اما بیشتر انتقادها روی تو است، آن اشتباهی که در گل دوم کردی…

سؤال خوبی پرسیدید. خیلی‌ها منتظر بودند کوچکترین اشتباه زندگی‌ام را بکنم و آن را به بزرگترین تبدیل کنند. اشتباهات فردی جزئی از فوتبال است. مثلا می‌گویند در گل دوم بد عمل کردم. حرف بزنم می‌گویند حقیقی می‌خواهد بهانه بیاورد اما واقعیت این است که وقتی برای دفع توپ آمدم به دلیل سرمای شدید هوا زمین کمی حالت سر پیدا کرده بود به همین دلیل توپ از روی پایم پرید و من اشتباه کردم. اصلا آن توپ داشت به سمت نقطه کرنر می‌رفت و داخل دروازه نمی‌شد که آنقدر خطرناک باشد اما دست ممدوتال، مجیدی را متوقف کرد و باعث شد آن خطای پنالتی به وجود آید. در آن صحنه 2 متر جلوتر از مجیدی بودم و اصلا لازم نبود که خطای پنالتی کنم.

* پس مقصر نیستی؟

من گفتم همه مقصر هستند که این باخت رقم خورده است. انتقاد را دوست دارم ولی دوست ندارم تخریب شوم. از استاد خودم عابدزاده و رحمتی چیزهای خیلی خوبی یاد گرفتم. رحمتی چند سال پیش یک گل بد در یک دربی خورد اما الان دروازه‌بان اول تیم ملی و استقلال است یا احمد رضا عابدزاده در یک صحنه در یک دربی پایش لیز خورد و توپ داخل دروازه‌ او شد. آیا این طور آنها را تخریب کردند؟ من قصد بی احترامی به این افراد را ندارم، این دو نفر از بهترین‌های ایران و دوستان بسیار خوب و استاد من هستند.

* چه کسی تو را تخریب می‌کند؟

متاسفانه برخی از خبرنگاران منتظر هستند پای من بلغزد و به هدف‌شان برسند. تا الان مقاومت کرده‌ام و باز هم این کار را می‌کنم. اصلا برایم مهم نیست. مهم فقط رضایت دل مردم است که در کوچه و خیابان من را می‌بینند و با من حرف می‌زنند اما گله دارم. خبرنگاری شغل شریفی است و زحمات خبرنگاران را در سرما و گرما دیده‌ام اما نباید یک نفر که اشتباه کرده را طوری تخریب کرد که طرف نتواند سرش را بالا بگیرد. متاسفانه در برخی از بازی‌ها اگر پاس من دو متر کج باشد می‌نویسند که حقیقی پاس 10 متری اشتباه داد. اینها کسانی هستند که شب نمی‌توانند سرشان را راحت روی زمین بگذارند و بخوابند.

* این موضوع برای تو چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

این موضوع تمام تمرکزم را می‌گیرد اما من که در پرسپولیس بازی می‌کنم پیه همه چیز را به تنم مالیده‌ام. الان هم شکایتی ندارم. می‌خواهند بنویسند؛ اشکالی ندارد. این حرف‌های من فقط درددل بود. من در چند هفته پیاپی و در بازی با تراکتورسازی این همه توپ گرفتم، کسی آنها را دید؟

* بالاخره تو دروازه‌بان تیم ملی هستی و انتظار بیشتری از تو وجود دارد…

قبول دارم اما من 32یا 33 سال ندارم. چقدر باید فشار تحمل کنم. برخی‌ها منتظر هستند پرسپولیس ببازد و همه چیز را به من ربط بدهند. من 23 دارم. انسان جایز الخطا است و شاید یک بازیکن در یک بازی اشتباه کند. قبل از اینکه در پرسپولیس توپ بزنم هوادار این تیم بودم. پس مطمئن باشید می‌دانم دیشب هواداران پرسپولیس چه شرایطی داشتند. باور کنید خودم هم نفهمیدم کی خوابیدم و کی صبح شد.

* قبول داری 4 باخت در دربی فاجعه است؟

شما خبرنگار هستید و فوتبال اروپا را دنبال می‌کنید. در بازی بایرن مونیخ و ماینس، نویر دروازه بان بایرن اشتباه کرد آن هم در سطح اول فوتبال اروپا. اگر آن اشتباه را من می‌کردم چه بلایی سرم می‌آوردند؟ اصلا این را قبول دارید که فوتبال اسپانیا و رئال مادرید یکی از بهترین‌های اروپا هستند اما رئال در چند بازی مغلوب بارسلونا شده آن هم در آن سطح فوتبال. اشتباه کرده‌ام اما اشتباه مرگ بار نداشته‌ام. از عابدزاده یاد گرفته‌ام هر دروازه‌بانی گل بخورد مقصر است اما در پرسپولیس هیچ وقت کم کاری نکردم و نخواهم کرد و به همین دلیل سرم بالا است. به هر حال امیدوارم به هر طریقی که شده از این وضعیت خارج شویم و به شرایط ایده‌آل برگردیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)