حق پخش تلویزیونی لیگ دسته یک فوتبال فرانسه برای سالهای 2016 تا 2020 حدود یک میلیارد دلار در سال فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس قرارداد جدید حق پخش تلویزیونی لیگ دسته یک فرانسه حدود یک میلیادر دلار معادل 726 میلیون یورو در سال و لیگ دسته دوم 22 میلیون یورو در سال تعیین شده است.

شبکه تلویزیونی کانال پلاس با ارایه بالاترین پیشنهاد حق پخش تلویزیونی این مسابقات را خرید.

رکورد قبلی متعلق به سالهای 2008 تا 2012 است که به مبلغ 668 میلیون یورو در سال فروخته شد. این مبلغ برای فصل کنونی و فصل بعدی 607 میلیون یورو است.

با این قرارداد لیگ فرانسه از نظر قراداد حق پخش تلویزیونی پایین تر از اسپانیا با رقم 750 میلیون یورو، ایتالیا با رقم 960 میلیون یورو و لیگ برتر انگلیس که 7/1 میلیارد یورو در سال درآمد دارد، در رده چهارم و بالاتر از آلمان با رقم 675 میلیون یورو قرار دارد.

با وجود ورود شرکت سرمایه گذاری قطر به باشگاه پاری سن ژرمن و ریبولوف لوف میلیاردر روس به موناکو، باشگاههای فرانسوی می گویند برای پرداخت دستمزدهای بالای بازیکنان با مشکلات فزاینده ای روبرو هستند.

در حالی که پاری سن ژرمن در آستانه صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، سایر باشگاهها در گرداب بدهی فرورفته اند.

دولت فرانسه ستارگان فوتبال را جزو گروهی قرار داده است که باید مالیات 75 درصدی برای بالاترین درآمدهایشان بپردازند. این مالیات ها سالیانه 44 میلیون یورو برای باشگاههای فرانسوی هزینه دربردارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)