پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود کل معادلات فوتبال دنیا به هم خواهد خورد.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه پرسپولیس باید به بهترین شکل برای فصل پیش رو آماده شود، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده رضا درویش در مدیرعاملی ابقا شد. به طور حتم ثبات در مدیریت برای هر تیمی موفقیت‌آمیز خواهد بود. یحیی گل‌محمدی هم برای آغاز فصل بعد لیست بازیکنان مدنظرش را به باشگاه داده است تا جذب شوند. هم اکنون پرسپولیس قهرمان فوتبال ایران است و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، بر همین اساس بازیکنان تیم‌های دیگر تمایل بیشتری دارند تا در این تیم بازی کنند. البته باشگاه باید عجله کند تا دیر نشده بازیکنان مدنظر گل‌محمدی را حفظ یا جذب کند.

وی در مورد دخالت دلالان برای بالا رفتن قیمت بازیکنان عنوان کرد: در این برهه زمانی، تیم جمع کردن خیلی سخت شده است، مخصوصاً هم اکنون که مدیر برنامه‌ها هر روز بازیکنان را با قیمت‌های بالاتر از قیمت واقعی‌شان به باشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهند. به هر حال برای رسیدن به قهرمانی و تداوم موفقیت هر تیم محکوم به جذب بهترین بازیکنان در پیش فصل است که باشگاه باید بتواند بهترین‌ها را برای سرمربی تیم در بازار نقل و انتقالات به خدمت بگیرد.

*پرسپولیس نمی‌تواند ادعای قهرمانی در آسیا را داشته باشد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا باشد، تصریح کرد: خودمان را گول نزنیم. پرسپولیس نمی‌تواند ادعای قهرمانی در آسیا را داشته باشد، چون شرایط برای رسیدن به جمع تیم‌های برتر آسیا فراهم نیست. نمی‌شود با باشگاه‌های بزرگی همچون الهلال عربستان که فقط یک بازیکن چندصد میلیون دلاری می‌خرد رقابت کرد. با اینکه فوتبال یک بازی تیمی است، اما در برخی بازی‌ها تک ستاره‌ها تأثیرگذار هستند و نتیجه بازی را به نفع تیم‌شان تغییر می‌دهند.ش اید در رده ملی بتوانیم تا حدودی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان، از حیثیت فوتبال خودمان دفاع کنیم، اما در مسابقات باشگاهی بازیکنانی را می‌آورند که استثنایی عمل می‌کنند و سطح‌شان بالاتر از قاره آسیاست.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: الهلال عربستان به تازگی برای جذب یک بازیکن اروپایی که قرار بود به بارسلونا برود، ۱۰۰ میلیون پوند هزینه کرده است. اگر این مبلغ را به باشگاه پرسپولیس بدهند ساختارش تغییر خواهد کرد. پرسپولیس چیزی به نام زیرساخت ندارد و یک زمین چمن از طرف شهرداری به این تیم داده شده که معلوم نیست صاحبش کیست؟ چمن این ورزشگاه اصلاً کیفیت ندارد، آیا با این شرایط پرسپولیس می‌خواهد قهرمان آسیا شود؟ اگر می‌خواهیم مدعی قهرمانی در آسیا باشیم، باید ۱۰ زمین تمرین داشته باشیم. باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند با چند نفر اداره شود، همه فکر می‌کنند یک مدیرعامل باید تمام مسائل و مشکلات را در باشگاه حل کند. فقط برای برگزاری یک اردو، کلی هماهنگی نیاز است تا تیم تمریناتش را انجام بدهد. اصلاً یک آدم چقدر توان دارد تا به همه کار‌های باشگاه رسیدگی کند.

*پرسپولیس ظرفیت و توانایی تربیت با کیفیت دارد

وی ادامه داد: فقط در زمینه آمادگی تیم بزرگسالان، گل‌محمدی برنامه‌اش را برای پیش فصل به باشگاه پرسپولیس داده است، باید بازیکنان جذب شوند، اردوی پیش فصل، تمرینات بدنسازی، بازی‌های تدارکاتی به موقع انجام شود، ولی برای هماهنگی این اردو اصلاً کارگروه فنی وجود ندارد. اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود کل معادلات فوتبال دنیا به هم خواهد خورد.

حلالی با اشاره به اینکه پرسپولیس ابتدا باید شاکله خودش را برای فصل پیش‌روی لیگ برتر حفظ کند، تاکید کرد: چند بازیکن خوب خارجی که سطح فوتبال‌شان بالاتر از ایران است جذب شوند. اگر بازیکنان جوان هم می‌خواهند اضافه کنند از تیم‌های پایه خودمان به تیم بزرگسالان منتقل شوند تا بیشتر روی آن‌ها کار کنند. نباید فقط متکی به بازیکنان کشور‌های دیگر باشیم و به طور حتم پرسپولیس ظرفیت و توانایی تربیت با کیفیت دارد. بشار رسن وقتی به پرسپولیس آمد، یک بازیکنان مبتدی بود ولی بعد از چند سال بازی کردن در پرسپولیس با قیمت بالایی به تیم‌های عربی ترانسفر شد. پرسپولیس برای بشار رسن هزینه کرد و او ۲ مرتبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس حضور داشت.

*باید بازیکنان خوب از رده‌های پایه به بزرگسالان اضافه شوند

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: باید بازیکنان خوب را از رده‌های پایه خودمان به تیم بزرگسالان پرسپولیس اضافه کنیم و باید در حد سطح توقعات خودمان به سمت جلو حرکت برویم. ابتدا زیر ساخت‌های حرفه‌ای درست کنیم حتی اگر چند سال قهرمان ایران نشدیم، می‌توانیم در آینده مدعی قهرمانی در آسیا باشیم. اگر بخواهیم هم اکنون به دنبال قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا باشیم، از ساختار ساده باشگاه خودمان هم عقب می‌مانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)