پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس از استقلال بهتر بازی کرد ولی از سطح خودش پایین‌تر بود.

اسماعیل حلالی، درباره تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی ۱۰۳ اظهار کرد: بازی کیفیت خاصی نداشت و فشار بالایی داشت. حساسیت دربی را قبل از برگزاری برای بازیکنان بالا می‌برند و سرمربیان هم این حساسیت را تشدید می‌کنند. بازیکن را در شرایطی قرار می‌دهند که تمام توانمندی و خلاقیت را از او می‌گیرند. بازیکنان از ترس اینکه اشتباه بازی کنند بسیار ساده بازی می‌کنند تا در معرض اشتباهات قرار نگیرند. خلاقیت به نوعی به ارائه بازی بدون ترس ارتباط دارد و وقتی با ترس بازی کنید عملاً خلاقیت از بازیکن گرفته می‌شود.

دربی بار فنی نداشت

وی ادامه داد: در دربی ۱۰۳، موقعیت خاص و ضربه‌ای که یکی از دو دروازه بان را به زحمت بیندازد ندیدیم. نزدیک به ۵ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند و هیچ هیجانی به آنها داده نشد. بازی بسیار پر فشار بود و نمی‌گذاشتند توپ به هافبک‌های تیم رقیب برسد. اگر هم توپ به هافبک‌ها می‌رسید، چون به خاطر نبود خلاقیت، با پاس اشتباه از دست می‌رفت. بازی بار فنی نداشت و صد و سومین دربی زیبا نبود. در زمانی که ما بازی می‌کردیم، هم یکی دو بازی پیش آمد که به این شکل بود. بس که بازیکن را تحت فشار قرار می‌دهند. صحبت‌هایی که کادرفنی با بازیکنان می‌کند، اهمیت دارد، چون خواسته‌های مربیان به بازیکنان منتقل می‌شود و هر چه قدر فشار کمتری روی بازیکنان باشد، آنها آزادانه‌تر در خدمت تیم قرار می‌گیرند. هر چه قدر کادر فنی فشاری که از مدیریت می‌شود را کنترل کرده و کمتر به بازیکنان انتقال دهد بازیکنان با آرامش بیشتری بازی می‌کنند. خلاقیت بیشتری خواهند داشت و بازی زیباتر می‌شود.

از نظر فرهنگی عقب‌گرد داریم

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد پرتاب اشیا از سوی تماشاگران دو تیم به سوی بازیکنان تصریح کرد: متأسفانه این اتفاق تلخ باز هم تکرار شد. شاید هر ساله یک مقداری فوتبال حرفه‌ای را یاد می‌گیریم ولی از نظر فرهنگی عقب‌گرد داریم. دلیل دور هم جمع شدن و دیدن مسابقه فوتبال چیست؟ فوتبال برای ارتقای دوستی ماست، هر دو تیم تلاش می‌کنند تا بهترین باشند. تیم‌ها بیشتر تمرین می‌کنند تا آماده‌تر شوند. حتی تیم بازنده برای تیم برنده دست می‌زند. هدف از فوتبال جز این نیست ولی عده‌ای با تفکر غلط به دنبال بر هم زدن نظم هستند. برای افرادی که سنگ‌پرانی و پرتاب بطری می‌کنند، واقعاً متأسف هستم. امیدواریم روزی که بسیار نزدیک است، افکار خود را تغییر دهند و برای لذت بردن از فوتبال به ورزشگاه بیایند.

توقع از پرسپولیس صدرنشینی است

حلالی درباره اینکه نتیجه تساوی در دربی باعث شد تا استقلال صدرنشین بماند و پرسپولیس توانایی آن را دارد تا به صدر جدول صعود کند، تأکید کرد: توقع از پرسپولیس چیزی جز این نیست که صدرنشین شود. بازی‌هایی که در نیم فصل دوم دیدیم، توقعات را از پرسپولیس بالا برده و در دربی ۱۰۳ هم توقع این را داشتیم که نسبت به استقلال بازی با کیفیت‌تری را از پرسپولیس ببینیم، چون توانایی‌اش را داشت، اما این اتفاق نیفتاد. پرسپولیس از استقلال بهتر بازی کرد ولی از سطح خودش پایین‌تر بود. قطعاَ بازی‌های آینده خیلی تأثیرگذار خواهد بود، ثبات در پیروزی ایجاد و حفظ شود، ایراد‌ها را به طور کامل رفع کرد تا همانند فصل قبل اتفاقات خوبی برای تیم رخ دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)