پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید این باشگاه باید مربی درجه یک خارجی جذب کند و اگر توان آن را ندارد مربی ایرانی به خدمت بگیرد.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم اظهار کرد: پرسپولیس به قهرمانی رسید اما سالی پر نوسان پشت سر گذاشت. در ابتدای فصل باشگاه‌ می‌توانست در پست‌هایی که ضعف‌ دارد بازیکنان تاثیرگذاری جذب کند اما این اتفاق رخ نداد و این در روند رو به رشد پرسپولیس خلل وارد کرد. به همین خاطر پرسپولیس در نیم فصل اول پرسپولیس با مشکلات زیادی روبرو شده بود و امتیازات برخی بازی‌ها را از دست داد.

وی افزود: در نیم فصل و بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی، همه تصور می‌کردند مشکلات بیشتر شود اما با جذب چند بازیکن در پست‌هایی که تیم نیاز داشت، خیلی از مشکلات کمتر شود. روند فنی تیم بهتر شود وتیم از نظر فنی به تعادل رسید.

او در ادامه درباره عملکرد اوسمار در پرسپولیس هم گفت: اوسمار هم آن زمان و هم الان در قامت سرمربی نبود اما از آنجا که به تیم کار کرده بود بازیکنان او را به خوبی می‌شناختند و او هم شناخت کافی پیدا کرده بود، به عنوان سرمربی انتخاب شد. او در آن مقطع به لحاظ روحی و روانی خیلی به تیم کمک کرد. بازیکنان هم دوست نداشتند که فرد دیگری بیاید و تازه بخواهند با تفکرات فنی او روبرو شوند. با اینکه پرسپولیس به همراه اوسمار در جام حذفی شکست خورد و حذف شد اما در لیگ پیروزی‌های با ارزشی به دست آورد و تیم به ثبات رسید.

حلالی در ادامه به رقبای پرسپولیس در طول فصل گذشته اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رقیب پرسپولیس استقلال بود که آنها هم فقط در کسب نتیجه ثبات داشتند اما حواشی زیادی همراه آنها بود. این موضوع به پرسپولیس کمک کرد تا بتواند روند خوبش را ادامه بدهد و مدعی قهرمانی بماند. در هر صورت فصل پر نوسانی شاهد بودیم اما پرسپولیس توانست عملکرد خوبش را تداوم بخشد و در نهایت به قهرمانی برسد.

او در ادامه درباره جدایی اوسمار از پرسپولیس هم گفت: من فکر می‌کنم این پرسپولیس بود که به اوسمار اعتبار داد. اگر الان اوسمار از تیم‌های خارجی دیگر پیشنهاد دارد به خاطر این است که پرسپولیس به او اعتبادر داده است. همین الان هم می‌گویم که او سرمربی نیست و وقتی به ایران آمد به عنوان مربی آمد اما باشگاه در مقطعی تصمیمی گرفت که او را به عنوان سرمربی انتخاب کند. هنر مربی وقتی مشخص می‌شود که خودش تیم را ببندد و با آن تیم کار کند و به نتیجه برسد. به نظر من خوب شد که اوسمار رفت تا کسی را بیاورند که در قامت سرمربی باشد.

حلالی همچنین درباره اینکه آیا در شرایط فعلی باشگاه باید به دنبال انتخاب مربی ایرانی باشد یا خارجی گفت: اگر قرار است مربی خارجی بیاورند باید یک مربی تاپ انتخاب شود و اگر باشگاه چنین توانی از نظر مالی ندارد، بهتر است به سمت مربیان ایرانی بروند که توان فنی نشستن روی نیمکت پرسپولیس را دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)