پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی سختی مقابل ازبکستان خواهیم داشت و در این مسابقه فرصت اشتباه نداریم و باید با تمام قوا مقابل آن‌ها قرار بگیریم تا به عنوان صدرنشین صعود کنیم.

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: شاگردان قلعه‌نویی به یک سیستم ثابت برای جوانان نیاز دارند و برای رسیدن به این امر تقریباً باید یک پروسه ۲ تا ۳ ساله را بگذراند. بازیکنان قدیمی سنشان بالا رفته و تغییر نسل در این مقطع ایده خوبی بود.

وی ادامه داد: بازی مقابل هنگ کنگ کاملاً معمولی با چاشنی بی دقتی و عدم هماهنگی بود. ۲ گلی که دریافت کردیم تاوان کاری است که برای تغییر نسل انجام می‌دهیم. در خط دفاع مشکل بزرگی داریم و به نظر من کادرفنی تیم ملی این مشکل را بازی به بازی رفع خواهد کرد. بازیکنان جوان از کیفیت خوبی برخوردار هستند و همه ما زمانی که برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفتیم با چنین استرس‌هایی مواجه بودیم و قطعاً در آینده این مشکل حل خواهد شد به شرط اینکه مربی، کادرفنی و یک حامی خوب پشت آنان ایستاده باشد.

آینده فوتبال ایران با حمایت از رده‌های پایه تضمین می‌شود

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با انتخاب بازیکنان تیم ملی، تصریح کرد: قطعاً سرمربی تیم ملی به صورت ویژه تمام بازیکنان را به وسیله کادرفنی زیر نظر دارد و بهترین انتخاب را انجام خواهد داد. تیم فوتبال پرسپولیس از نظر من جوانان بسیار باکیفیتی دارد از جمله اسدبیگی و خدابنده‌لو که در اواخر لیگ اوسمار به خوبی از آن‌ها استفاده کرد و در ترکیب سرخ‌پوشان عملکرد خوبی داشتند؛ امیدوارم قلعه‌نویی هم نگاهی به آن‌ها بیندازد. ما باید ببینیم چه کاشته‌ایم و چه برداشت می‌کنیم. متاسفانه در فوتبال پایه ایران اتفاقات خوبی رخ نمی‌دهد و اکثر بازیکنان از نونهالان تا نوجوانان و جوانان به خوبی آموزش نمی‌بینند و اکثر استعداد‌ها در یک مقطع فوتبالشان تمام می‌شود.

حلالی با بیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را به مراتب بیشتر از بزرگسالان حمایت کنند، عنوان کرد: امیدوازم یک سیستم کامل و حرفه‌ای برای پرورش بازیکنان در پایه‌ها صورت بگیرد و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این امر روی باشگاه‌ها نظارت داشته باشند و به باشگاه‌ها کمک کنند تا کمپ‌ها و زمین‌های چمن را تجهیز کنند. محسن خلیلی یکی از مدیرانی است که پایه‌های پرسپولیس را نسبت به گذشته تقویت کرده و مسیر رو به رشدی را طی می‌کنند. حقوق و مزایایی که پایه‌ها دریافت می‌کنند به مراتب قابل مقایسه با بزرگسالان نیست و این یک امر طبیعی است، اما باید از جنبه‌های مختلف بازیکنان پایه مورد حمایت قرار بگیرند. این کار‌ها برای آینده فوتبال ایران است و اگر به خوبی انجام شود ما آینده فوتبال ایران را تضمین کرده‌ایم.
اشتباهات دیدار مقابل هنگ‌کنگ را نباید مقابل ازبکستان تکرار کنیم

وی در ارتباط با دیدار تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، متذکر شد: قطعاً مقابل ازبکستان بازی سختی داریم. آن‌ها روند رو به پیشرفت خود را پیش گرفته‌اند و چند سالی است که در مسابقات بین‌المللی چالش جدی تیم‌های بزرگ بوده‌اند. بازی رفت را مقابل این تیم از لحاظ فیزیکی کم آوردیم و علی‌رغم اینکه بازی خوبی به نمایش گذاشتیم، اما در نیمه دوم ازبکستان تا مرز شکست ایران پیش آمد. باید در این دیدار مقابل ازبکستان قدرت‌نمایی کنیم چرا که آنها همواره مقابل ایران یک تیم شکست خورده بوده‌اند. باید نقاط ضعف را به خوبی پوشش دهیم و سعی کنیم اشتباهات دیدار مقابل هنگ کنگ را تکرار نکنیم. قطعاً بازی جذابی را شاهد خواهیم بود و امیدوارن که به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کنیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه ما با اراده بازیکنان قهرمان شدیم، نه با نقش اوسمار، خاطرنشان کرد: یادمان نرود که اوسمار یک کمک مربی در پرسپولیس بود و بعد از گل‌محمدی به صورت موقت روی نیمکت پرسپولیس نشست که همین موضوع باید باعث افتخار وی باشد. ما به خاطر اراده و تجربه بازیکنان پرسپولیس قهرمان شدیم و اوسمار فقط نقش یک مربی را بازی کرد که اگر تجربه بازیکنان نبود قطعاً به قهرمانی نمی‌رسید. اوسمار اگر خوب بود باید خودش را در فصل بعد اثبات می‌کرد وگرنه رفتن راه یک نفر دیگر که کاری ندارد. اوسمار علی‌رغم آرامشی که داشت، اما از لحاظ فنی کمی ضعیف بود و تصمیمات خوب در لحظه نمی‌گرفت. مدیریت باشگاه باید یک مربی در حد نام پرسپولیس جذب کند تا به خوبی یارگیری کند و برنامه خوبی برای تیم داشته باشد. از زحمات اوسمار تشکر می‌کنیم و امیدواریم که بهترین‌ها برای او رقم بخورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)