پرسپولیس نیوز : بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی گفت: موجی که در تیم پرسپولیس شروع شده نباید متوقف شود، چون برای پرسپولیس هیچ راه دیگری وجود ندارد.

اسماعیل حلالی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: پرسپولیس در این فصل نفرات زیادی را جابجا کرد و انتظار داشتیم که هماهنگی تیم کمی زمان ببرد. البته پرسپولیس به یک خانه تکانی نیاز داشت و سخت بود که نفرات هماهنگ شوند اما بعد از این هماهنگی کیفیت مطلوبی را می‌توان انتظار داشت. من اعتقاد دارم این رویه برای فصل بعد هم باید ادامه پیدا کند. هیچ نتیجه‌ای نباید باعث توقف این فرایند بشود و در این صورت می‌توانیم به داشتن تیمی امیدوار باشیم که برای چند سال چهره یک تیم مدعی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دو سال هم صرف این برنامه شود و به نتیجه ایده‌آل نرسیم بهتر از آن است که هر سال هزینه سنگینی بکنیم، تیم پر مهره بسازیم و به جایی نرسیم. البته من اعتقاد دارم لزوما برای رسیدن به قهرمانی نیاز به پروسه چند ساله نداریم، چون با آنچه از این تیم دیده‌ایم، پتانسیل قهرمانی در آن وجود دارد ولی منظورم این بود که حتی اگر اینگونه نشد یا شرایط، ایده‌آل ما پیش نرفت، نباید دلسرد بشویم و کار خوبی که شروع شده را رها بکنیم. همانطور که مدیریت باشگاه از کادر فنی حمایت می‌کند. هواداران و پیشکسوتان هم باید پشت این مساله باشند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس الان باید به جای قهرمانی روی سازندگی تمرکز کند. این سازندگی هم در رده‌های پایه و هم در تیم اصلی لازم است. اگر اینطور عمل کنیم، قهرمانی هم در ادامه می‌آید و اگر غیر از این فکر کنیم، فوتبال را از همه جهات آن می‌بازیم.

از هافبک پیشین پرسپولیس و تیم ملی درباره عملکرد تیم در بازی با فجر و ارزیابی وی از شرایط تیم پرسیدیم که خاطرنشان کرد: همیشه اینطور است که تیم‌هایی مثل فجر سپاسی مقابل پرسپولیس در زمین خودشان جمع می‌شوند. آنها می‌دانند هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک شوند فشار روی پرسپولیس بیشتر می‌شود و بازیکنان به بازی احساسی رو می‌آورند. به همین دلیل سعی می‌کنند با بستن بازی کار را به این نقطه بکشند. برای مقابله با این شرایط دو کار لازم است. اول اینکه تماشاگران می‌توانند این فشار را به انرژی مثبت بدل کنند، دوم اینکه نقش هافبک‌ها هم خیلی مهم است. تیمی که بسته بازی می‌کند، کمتر فضا می‌دهد، کمتر اشتباه می‌کند و اگر هم اشتباه کند، آن را سریع پوشش می‌دهد. در این شرایط با سرعت در تصمیم‌گیری و سرعت در انتقال توپ، باید حریف را غافلگیر کنند وگرنه آنها خود را بازسازی می‌کنند. من فکر می‌کنم با توجه به ابزاری که در پرسپولیس وجود دارد، با هماهنگی بیشتر شاهد این اتفاق خواهیم بود. پیام صادقیان هم با خلاقیت و هوشیاری که داشت همین کار را کرد و اینکه سه امتیاز را گرفتیم خیلی خوب است.

حلالی درباره بازی با صبای قم تصریح کرد: پرسپولیس در بازی خارج از خانه ناکام بود ولی فراموش نکنیم در بازی با سپاهان چه اتفاقی روی داد. من فکر می‌کنم با شرایطی که صبا این روزها دارد، پرسپولیس می‌تواند پیروز این بازی باشد. بازیکنان پرسپولیس باید بدانند برای رسیدن به قهرمانی بازی داخل خانه و خارج از خانه فرقی نمی‌کند و آنها توانایی غلبه بر حریفان را دارند، البته شاید لازم بود زمان بگذرد تا نفرات جدید با شرایط تیم اخت شوند که فکر می‌کنم حالا این اتفاق افتاده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)