این تهران ستیزی برآمده از چیست؟

مرجع خبری پرسپولیس : و گگگگگگگگگگگلللللللللللللللللل ( اینجا کلیک کرده و این فایل صوتی را دریافت کرده و گوش کنید) .


اگر پیش از شنیدن این قطعه منتظر بودید صدای جواد خیابانی در بازی ایران – استرالیا را بشنوید و یا اینکه تصور کردید قصد تجدید خاطره پیروزی تاریخی تیم ملی ایران برابر آمریکا را داشته ایم سخت در اشتباهید. این صدا متعلق به گزارش مسابقه لیگ برتر باشگاه های ایران بین تیم های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس در تاریخ هجدهم آذرماه 1389 است.

 

گل شدن یک پنالتی در یک مسابقه از هفته هجدهم لیگ ایران هنجره گزارشگر صداوسیما را روی آنتن سراسری تا مرز پارگی تارهای صوتی پیش می برد تا صدای شکست محبوب ترین باشگاه مردم ایران به گوش جهانیان برسد.

 

مسابقه همچنان با پیروزی تاریخی تراکتوری ها برابر سرخپوشان پایتخت در جریان است که شعارهای تماشاگران میزبان خانواده تمامی اعضای کادرفنی رقیب را به جلوی چشمشان می آورد.

 

 

در پی اعلام چند ضربه اوت و خطای میانه میدان خانواده اعضای کمیته داوران و تیم داوری هم بر سر هیچ و پوچ وارد دایره شعارها شده و سرانجام پس از حرکت زشت جاسم کرار هافبک عراقی تراکتور و اخراج این بازیکن شدت شعارها به اوج خود می رسد.

 

در این میان و در حالی که کارگردان هوشیار شبکه سهند تبریز برای نرسیدن صدای فحاشی خروجی از ورزشگاه به آنتن آن را قطع و وصل می کند ، در میان بهت و حیرت همگان ، ساعی ، گزارشگر صداوسیمای جمهوری اسلامی در روزی از ماه حرام  ، دروغ آشکار را بر زبان رانده و از تشویق سرمربی تیم پرسپولیس توسط تماشاگران تبریزی خبر می دهد!

 

 

درست در همان لحظه که کارگردان صدای اهانت یکصدا به علی دایی را قطع می کند بار دیگر این گزارشگر از نود دقیقه تشویق پرشور تیم خودی و حتی تشویق بازیکنان تیم رقیب توسط تماشاگران تبریزی تمجید نموده و هرگونه اهانت و بی احترامی را از بیخ و بن انکار می کند!

 

دقایقی چند گذشته و درپی حرکت زشت جاسم کرار هافبک عراقی تراکتور ، اهانت های تماشاگران میزبان مانند گذشته این بار هم به سمت و سوی رفتارهای خطرناک و هنجارشکن تخریب اموال و پرتاب اشیا به سمت زمین کشیده می شود .  از نماهای باز به تصویر در آمده پرتاب صندلی های ورزشگاه به سمت زمین کاملا مشهود است و حتی آندرانیک تیموریان بازیکن تیم میزبان به سمت سکوهای تماشاگران رفته و بارها و بارها از آنان خواهش میکند شیئی به سمت زمین پرتاب نکنند اما  بار دیگر راستی و صداقت زیر پا لگدمال شده و ساعی همچنان وقیحانه می گوید : « خوشبیختانه هواداران پرشور تراکتور از ابتدای این مسابقه تا کنون کوچکترین حاشیه ای ایجاد نکرده و معدود رفتارهای ناشایست و کوچک آنان در مسابقات گذشته بزرگ نمایی شده است! »

 

***

 

به راستی فوتبال تهران و پرسپولیس با این جماعت چه کرده است که این چنین بی مهابا به آن تاخته و سنگرهای پوشالی ذهن خود را با چنین اعمال و روش های شنیعی یکی یکی فتح می کنند تا سرپوشی بر عقده های سرکش خود داشته باشند؟

 

پرسپولیس چه ظلمی در حق فوتبال تبریز داشته و چه حقی را از آنان سلب کرده که اکنون شایسته دادخواهی باشد؟ مانع صعود تراکتورسازی به لیگ برتر بوده؟ بودجه این باشگاه را به پرسپولیس داده اند؟ بازیکن و مربی از این تیم بیرون کشیده و به پرسپولیس آورده اند؟ پرسپولیس ، سپاهان و ذوب آهن و یا فولادخوزستان بوده که از بودجه های میلیاردی بی حساب صنعتی برخوردار باشد و حتی در مواقع لزوم هزینه چند میلیاردی برای خرید امتیاز تیم لیگ برتری صرف کند؟(فروش امتیاز سپاهان نوین)

 

پرسولیس تنها تیمی نیست که امسال سقف قراردادهای لیگ برتر را رعایت کرده و رقم میلیاردی به هیچ بازیکنی نداده است؟ این همان تیمی نیست که 50 درصد هزینه های سالیانه خود را با درآمدزایی و فروش بلیط تامین کرده است؟ همان تیمی نیست که در نیمی از مسابقات فصل اشتباهات فاحش داوری به ضررش رخ داده است؟

 

چه دادی از پرسپولیس می خواهید؟ چه داده اید که اکنون می ستانید؟ پرسپولیس بزرگ بوده و هست اما هر بزرگی نماد قدرت و جور ستمگری نیست ، این پرسپولیس خود مظلوم تر از آن است که حق دیگری در دستش باشد ، دادتان را از کس دیگری بخواهید.

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/ امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)