مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: لکه ننگ قرارداد ویلموتس در فوتبال ایران از ذهن کسی پاک نشده و امروز شاهد تاریک‌ترین نقطه تاریخ فوتبال کشور هستیم.

مدیرعامل پرسپولیس که مخالف جدی و صریح افزایش سقف بودجه برای فصل جاری است، بعد از تصمیم ناگهانی فدراسیون در افزایش سقف، دومین مصاحبه خود را این‌بار در حضور خبرنگاران و مقابل باشگاه پرسپولیس انجام داد.

مشروح اظهارات درویش را بخوانید:

چیزی را مصوب کردند که بعد از لکه ننگ ۱۲ میلیون دلاری ویلموتس هنوز از فوتبال ایران پاک نشده که تاریک‌ترین نقطه ننگ فوتبال رقم خورد.

* این آیا اعلام جنگ با تاج است؟

ما با این تفکر کار داریم، نه شخص. اینکه شما اسم شخصی را می‌آورید، به ما ربطی ندارد. من این‌ تفکر را می‌گویم. چطور ممکن است یک سقفی را به باشگا‌ه‌ها ابلاغ می‌کنند و می‌گویند باید قانون‌مند باشید؟ چه کسانی پشت پرده مطلع هستند که سه ساعت قبل از پایان فرصت بارگذاری لیست آسیایی این اتفاق رخ می‌دهد؟ بازیکن از قبل می‌گیرند و به آنها اطمینان می‌دهند که ما لحظاتی قبل از پایان مهلت، به شما امکانات می‌دهیم و باز می‌کنیم؟ این‌ها را چه کسی می‌داند؟ آیا قابل تامل نیست؟ حتی مسئولان فدراسیون، آقای قنبرزاده و آقای نورشرق به من گفتند این‌بار مثل دفعات قبل نیست و ما قانون را رعایت می‌کنیم و نمی‌گذاریم تحت هیچ شرایطی این اتفاق بیفتد. ما روز اول گفتیم چرا چنین قانونی گذاشتید؟ گفتند دیگر نمی‌شود دست برد و کم و زیاد کرد. ۳-۴ بازیکن ما به‌خاطر ۱۰-۱۵ میلیارد  تومان جدا شدند، چون ما می‌خواستیم سقف را رعایت کنیم. شما از این موضوع چه برداشتی می‌کنید؟

نمی‌شود به افکار عمومی توهین کنند و بگویند افکار عمومی دور از جان‌شان نمی‌دانند. این لیاقت خود قانون‌گذار‌هاست. افکار عمومی خوب می‌فهمند. چه قدرتی به تیم‌ها می‌دهند که باعث می‌شود بازیکن‌هایشان را بگیرند. شما تاریخی را که بازیکنان به ایران آمده‌اند و بازیکنان داخلی قرار بسته‌اند، ببینید. تیمی که سقف ندارد چطور دو میلیون دلار تعهد برای خودش ایجاد می‌کند؟ از یک جایی به آن تیم می‌گویند شما کارت را بکن. مگر پرسپولیس از یک کره دیگر آمده؟ چرا انقدر با پرسپولیس دشمنی می‌کنند؟ چون انقدر قهرمان می‌شود؟ این تیم هم برای ایران است و از یک سفینه دیگر نیامده است.

شما عملکردشان را دیدید؛ لیگ تمام شده و چند ماه گذشته و یک رئیس فدراسیونی از یک تیم دیگر عذرخواهی کرده است. آن هم در شرایطی که طبق اظهارنظر خودش ۱۰ نفر گفتند آفساید بود و ۱۰ نفر گفتند آفساید نبود. اگر این‌ها مرد هستند و از این ظلمی که در فوتبال شده، ناراحت هستند بگویند به‌خاطر این شرایط استعفا می‌دهیم، چون عدالت نبوده. ۱۰ دقیقه قبل از این گل همه گفتند پنالتی و اخراج مسلم گرفته نشد، اگر آن اتفاق میفتاد ما ۳-۴ گل می‌زدیم. ما چند بازی قبل هم نشان داده بودیم اگر تیمی از نظر بازیکن با ما برابر نباشد، می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

ملت بزرگ پرسپولیس باید بدانند این‌ها با پرسپولیس مشکل دارند، چون قهرمانی می‌شود. پارسال چه دسیسه‌هایی کردند که پرسپولیس قهرمان نشود اما بارها گفتیم یدالله فوق ایدیهم. همه این دست‌ها می‌خواهد جلوی کار پرسپولیس را بگیرد اما نگذاشت.

* برنامه برای اعتراض به این موضوع دارید؟

صد درصد از طریق مجاری قانونی اقدام می‌کنیم. انشاالله برای بعد از دوشنبه یک فکری داریم، ابتدا بازی‌های آسیایی بگذرد و فعلا مشکلی ایجاد نشود و پس از آن اعلام می‌کنیم چه کار می‌کنیم.

* سقف بودجه شما به چه صورت شد؟

من که نمی‌دانم. اصلا اینکه اعلام کردند چه شد؟ اینها برای دوستان خودشان عمل کردند.

* پرسپولیس هم جزء ۴ تیم هست؟

این‌ها قبول ندارند پرسپولیس جزء چهار تیم است، ولی آسیا اعلام کرده که ما تیم اول ایرانیم.

* الان شما جلسه گذاشتید و با دوستان در فدراسیون درباره این قانون صحبت کردید؟

دو بار جلسه گذاشتند و مصوب شد سقف بودجه بالا نرود. آقای قنبرزاده هم مصاحبه کردند.

* درست است که به شما گفته بودند فقط شما با افزایش سقف بودجه مخالف هستید؟

قانون شامل بچه محل و هم‌زبان و دوستم نمی‌شود، قانون مشمول همه مردم است؛ چه کسی که کس و کاری ندارد، چه کسی که پرطرفدار است و چه کسی که پشتوانه زیادی از مسئولان حکومتی دارد. قانون تسری بر همه اجتماع دارد اما برخی می‌گویند نه، فقط آن چیزی که خودمان می‌خواهیم. ما می‌گوییم اگر بنا بود اضافه کنند، چرا ۱۰ روز قبل نگفتند؟ چرا از روز اول نگفتند؟ آنها چه پشتوانه‌ای داشتند که می‌دانستند می‌توانند یک روزی این قانون را بشکنند و از بین ببرند؟

* این قانون به فوتبال کمک کرد؟

نه، چه کمکی؟

* شما به عنوان مدیر با بازیکنان و ایجنت‌ها سر و کله زدید.

این عوام فریبی تواهین به اذهان عمومی است که خودشان شایسته‌اش هستند. به اذهان عمومی توهین می‌کنند. یک جایی گفته بودند ما می‌خواهیم بالا ببریم که در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به مشکل نخوریم. در ۲۵ سال اخیر کدام تیم ایرانی به جز پرسپولیس در آسیا مقام آورده است؟ به جز پرسپولیس که دو بار نایب قهرمان شده، کدام یک از این‌ها مقام آورده‌اند؟ سقف قرارداد که دو سال است آمده است. ۲۰ سال قبل چرا هیچکدام هیچی نمی‌شدند؟

* با توجه به اتفاقاتی که نیم فصل پارسال افتاد، پیش‌بینی می‌کردید دوباره این بلا سر سقف بودجه بیاید؟

اصلا. شما صحبت‌های آقای قنبرزاده و نورشرق را ببینید.

* آقای قنبرزاده خیلی روی این موضوع پافشاری کردند و امسال هم گفتند ضمانت اجرایی دارند اما خلافش ثابت شد.

اگر ما به جهت قانون‌مند بودن‌مان باید تنبیه و مواخذه شویم این‌ها عملا با کارشان اعلام کردند شما بیخود کردید. خیلی از دوستان به ما می‌تاختند که چرا می‌خواهید قانون را رعایت کنید. خود فوتبالی‌ها و فدراسیون‌ها می‌گفتند مگر اینجا سوییس است که همه مطیع هر قانونی باشند؟ با این حال ما فکر کردیم جامعه‌مان به بلوغی رسیده که باید قانون را رعایت کنیم، ولی این‌ها ثابت کردند اینطور نیست و قانون به این بستگی دارد که کدام دوست و هم‌ولایتی‌ و همکارمان تطمیع شود و برای آن قانون بگذارم. مگر می‌شود سه ساعت؟ در سه ساعت چه کسی می‌تواند بازیکن بگیرد؟ مگر اینکه از قبل با هم ساخته باشند و گفته باشند شما برو کارت را بکن، من دو سه ساعت مانده بیاورم. مگر می‌شود طرف را که در کشور دیگری ورزش می‌کند، پای تلفن بیاورند و بگوید اوکی؟ شما اساسنامه را بخوانید؛ نوشته هیئت رئیسه باید ۱۰ روز قبل اعلام کند که جلسه است. این کار را نکردند. هیچ کجا ننوشته تلفنی می‌شود موافقت گرفت. مثلا زنگ بزنی به آقای نبی که انشالله خدا در این روز عزیر به ایشان هم شفای عاجل عنایت کند و بگویند اگر خوب شده اس ام اس بزند که من موافق این طرح هستم.

* با توجه به مصوبه‌ای که الان اتفاق افتاده و قانونی که تیم‌ها در لیگ نخبگان می‌توانند از سه بازیکن دیگر هم استفاده کنند، سبد نقل و انتقالاتی پرسپولیس دست‌خوش تغییرات می‌شود؟

اصلا این قانون را چه کسی ابلاغ کرده؟

* از طرف ایجنت‌ها به باشگاه‌ها گفته‌اند.

ظاهرا ایجنت‌ در فدراسیون تصمیم‌‌گیر است، چون فدراسیون که هنوز چیزی ابلاغ نکرده و دیشب هم آخرین فرصت بارگذاری اسامی بود. این کمی شبیه به خیمه شب بازی و این حرف‌ها است.

* چه خبر از پرونده آقای بیرانوند؟

اینجا یک نفر تصمیم نمی‌گیرد. ظاهرا یک هیئت حاکمه‌ای هست که پیرامون همه چیز تصمیم‌گیری می‌کند، چون مسئولان مالی را هم فرستادند و آنها هم گزارش دادند.

* کارشناس آمد؟

دو بار آمدند و قبل از اینکه به ما بگویند پشت سیستم رفته‌اند و همه چیز را چک کرده‌اند و گفته‌اند موردی نیست. ولی اساسا از نظر قانون نباید وارد این قصه می‌شدند، چون گفتند ۱۵ روز بعد از پایان لیگ. ۱۵ روز که نشده بود. اگر ۱۵ روز نشده و طرف فسخ می‌‌کند، خود دوستان حقوقی می‌گویند از نظر محتوایی نباید وارد شوید و ببینی پولش را گرفته یا نگرفته، اما این هم مثل پرونده‌های دیگر. ما پرونده داریم که ۷-۸ ماه گذشته و جوابی نیامده اما پرونده‌ای شبیه به آن را ۴۸ ساعته جواب داده‌اند. دیگر باید همه چیزمان به هم بخورد.

* درباره وضعیت اورونوف هم صحبت کنید که قرار بود در لیست زیر ۲۵ سال قرار بگیرد. آیا برنامه‌ای هم برای تمدید قرارداد او دارید؟
حتما. برنامه داریم و با ایشان صحبت کرده‌ایم. ولی در مورد اینکه شما می‌گویید باید ببینیم تیم‌های دیگر از این موهبت برخوردار شدند، مجبور هستند به پرسپولیس هم بدهند. نمونه بارز و روشن این موضوع به پارسال برمی‌گردد؛ دیدید در قرارداد یک نفر نوشته شده بود “با خودم است” و یک چیز را از قراردادش درآوردند و گفتند یک نفر مالیاتش فلان است. یک چیزی را بهانه کردند که خوشبختانه همه مصاحبه‌ها موجود است. ما گفتیم این کار را کردند که اگر خواستند تیم دیگری را ببخشند، مجالی داشته باشند.

دیدید که در آخر گفتند هم این‌ها را می‌بخشیم و هم آنها را، در صورتی که ما تخلف‌مان چه بود؟ خودمان نفهمیدیم. الان هم مثل روز روشن است که این‌ها دنبال مجال و بهانه‌ای می‌گردند، چون نمی‌توانند پرسپولیس را ببینند. این‌ها بدانند که این‌ها می‌روند ولی پرسپولیس هست؛ پرسپولیس ۶۰ سال بوده و بدتر از این‌ها را تحمل کرده است. در این سال‌ها چه کسانی آمدند تا پرسپولیس را از بین ببرند؛ گفتند فوتبال منطقه‌ای و دیگر باشگاه وجود ندارد، مثلا فوتبال منطقه ۱۲ با ۱۸! آمدند طرح گذاشتند هر کس بیشتر از ۲۷ سالش باشد نتواند فوتبال بازی کند. ولی چه شد؟

آنها رفتند و پرسپولیس مانده است. یقین بدانید این‌ها هم از بین می‌روند ولی پرسپولیس هست، چون این‌همه مردم طرفدارش هستند و تمام دغدغه‌شان این تیم است. این‌ها با خوشحالی و طراوت جامعه مشکل دارند، به همین دلیل این مشکلات را برای تیم درست می‌کنند اما نمی‌دانند که مردم و این هواداران مصمم هستند. این‌ها همان کسانی هستند که اکثرشان در جبهه مقابل دشمن ایستادند، این چند آدم که چیزی نیستند.

* گفتید از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌کنید. دقیقا از چه کسانی شکایت می‌کنید؟
این کار حقوقی است و مسئولان حقوقی پیگیری می‌‌کنند.

* ممکن است از اعضای هیئت رئیسه باشد؟
باید آنها تشخیص بدهند. حقوق‌دان‌ها باید بگویند از کدام مجرا انجام بدهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)