از تيم‌ ملي به خارج از كشور رفته‌اي؛ چرا منت مي‌گذاری؟!

مرجع خبری پرسپولیس : عبداللهی عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفته در مملكتي كه هزاران شهيد و جانباز داريم فخر فروشي به خاطر بخيه جايز نيست .

 

مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی هم در حالی که امسال چندین رای ناعادلانه علیه علی دایی صادر کرده و بارها اهانت کنندگان به وی را نادیده گرفته است بار دیگر در مقام پاسخ به علی دایی بیانیه ای را صادر کرد . پاسخ شریفی به اظهارات دایی در مناظره شبکه چهار به این شرح است:

* دايي آغازكننده بحث بود

اصولا كميته انضباطي سعي در عدم پاسخگويي به موارد اينچنيني دارد اما آغازكننده بحث در برنامه شبكه 4 تلويزيون علي دايي بود. كميته انضباطي در سخن گفتن از اهالي فوتبال و بويژه اسطوره بزرگي مانند علي دايي كاملا پرهيز دارد

 

 

اما دايي منصفانه نگاه ‌كند كه در برنامه شبكه 4 او بدون هماهنگي قبلي ميهمان تلفني شد و مطالبي را طرح فرمودند مبني بر اينكه من با بخيه‌هاي فراوان و صدمات گوناگون از صحبت در مورد فوتبال محروم هستم اما شريفي بدون سابقه فوتبالي حق صحبت دارد. ايشان بايد بداند كه كميته انضباطي قصد پاسخگويي به او را نداشت اما او آغازكننده بحث بود.

* رئيس كميته انضباطي كم حافظه نيست

 

احترام اسطوره‌اي مانند علي دايي بر همگان واجب است اما نبايد احترام، مانع رسيدگي به تخلف شود همانطور كه تخلفات اجتماعي افراد محترم را نيز مي‌توان مورد رسيدگي قرار داد. بنابراين رئيس كميته انضباطي كم حافظه نيست و خدمات ايشان را فراموش نمي‌كند اما هرگز خدمات گذشته نمي‌تواند عامل معاف شدن از تنبيه در ازاي تخلفات آينده باشد. بنابراين خدمات محفوظ اما تنبيه نيز سر جايش است.

* اهانت دايي به ديگران نيز قابل پيگيري است

نكته ديگر اينكه در خصوص بيانيه مورد نظر علي دايي اصولا در برنامه شبكه 4 ايشان فرمودند اگر به كسي اهانت شده و فردي مورد اهانت قرار گرفته محاكم قضايي بايد آنرا پيگيري كند. آقاي دايي قبول دارند كه اگر قرار است به اهانت ديگران عليه ايشان رسيدگي شود اهانت ايشان به ديگران نيز در كميته انضباطي قابل پيگيري است. اگر قرار است اهانت عليه داور و رئيس فدراسيون در حيطه وظايف كميته انضباطي نباشد چرا رسيدگي به اهانت ديگران به علي دايي در صلاحيت كميته انضباطي تلقي مي‌شود؟ ا

 

يشان كه فرموده‌اند كميته انضباطي حق رسيدگي به اهانت را ندارد چرا در شبكه 4 به اينكه چرا كميته انضباطي به اهانت هواداران تراكتورسازي عليه ايشان رسيدگي نكرده معترض بودند؟ مگر يك بام و دو هوا مي‌شود؟ اگر رسيدگي به اهانت ديگران در صلاحيت ما نيست چرا بايد به اهانت هواداران تيم تراكتورسازي به ايشان رسيدگي كنيم؟ به ادعاي ايشان ما فاقد صلاحيت اين امر هستيم اما همانطور ما بايد به اهانت ديگران عليه دايي رسيدگي كنيم بايد بتوانيم به اهانت ايشان عليه ديگران رسيدگي كنيم. مگر مي‌شود ما صلاحيت رسيدگي به اهانت ديگران به علي دايي را نداشته باشيم؟

* حضور در تيم ملي پل ارتباطي براي رفتن به تيم‌هاي خارجي است

كميته انضباطي خدمات ايشان در تيم ملي را به ياد دارند اما فردي كه در فوتبال فعاليت مي‌كند اولا در ازاي راه يافتن به تيم ملي ارزش افزوده و مضاعف را پيدا مي‌كند و گذشته از اين كه اين حضور در سقف قرارداد مالي‌اش تأثير مي‌گذارد پل ارتباطي براي حضور در تيم‌هاي خارجي هم مي‌شود و بخشي از تكاليف مربوط به حوزه فعاليت اين فرد نيز تلقي مي‌شود. بنابراين با تاكيد بر حافظه تاريخي بر اين امر اصرار داريم كه در ازاي ارزش افزوده و مزيت كسب شده بايد به تكليف فردي در مقابل تيم ملي عمل شود و از اين رو نبايد منتي بر ديگران گذاشت.

* مربيان نبايد در مسائل حقوقي اظهارنظر كنند

در متن مصاحبه رئيس كميته انضباطي آمده است مربيان و علي دايي نبايد در حوزه مسائل حقوقي اظهارنظر كنند مگر بيان اينكه ديدگاه كميته انضباطي و استيناف نادرست است آن هم در رسانه عمومي با توجه به عدم تخصص علي دايي در امور حقوقي فاقد اعتبار است اما اگر ايشان چنين حقي براي خود قائل است بنابراين اكثريت مردم مي‌توانند در فوتبال كه يك ورزش مورد توجه عموم است اظهارنظر كنند.

* از خلاف واقع بودن بيانيه فدراسيون بي‌اطلاع بوديم

اگر علي دايي معتقد است در بيانيه فدراسيون فوتبال مطلبي خلاف واقع بيان شده بايد آن را با ذكر دليل و طرح شكايت مطرح مي‌كرد. ما از متن خلاف واقع بيانيه فدراسيون خبر نداشته و نداريم. طبق رويه حقوقي قضايي مدعي بايد براي اثبات ادعاي خود دليل بياورد و در كنار اقامه دليل مبادرت به طرح شكايت كند كه در مورد اين بيانيه چنين امري از سوي علي دايي انجام نشده است.

* رسيدگي به اهانت به هواداران به تشخيص كميته انضباطي است

دايي در شبكه 4 تلويزيون گفت‌ چرا به اهانت هواداران تراكتورسازي عليه او رسيدگي نشده است. اين موضوع يعني اهانت هواداران به يك فرد، با توجه به زمينه‌ها و سوابق موجود و مرتبط با اين حوزه و تشخيص كميته انضباطي بستگي دارد و بيان

 

 

اما ظهر امروز عدباللهی عضو کمیته انضباطی هم فضا را برای مصاحبه علی دایی مناسب دیده و صحبت هایی را مطرح کرد :

 

عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با انتقاد از صحبت‌هاي سرمربي پرسپوليس گفت: در مملكتي كه هزاران شهيد و جانباز داريم فخر فروشي به خاطر بخيه جايز نيست.

 

حسين عبداللهي عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در مورد اظهارات علي دايي سرمربي پرسپوليس مبني بر اينكه او با داشتن 300 بخيه مي‌تواند در مورد فوتبال صحبت كند، گفت:‌ در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه هزاران هزار شهيد و جانباز داريم، جانبازاني كه هم اكنون نيز با تركش‌هايي از زمان جنگ در بدنشان زندگي مي‌كنند. زندگي كه چه عرض كنم. بسياري از جانبازان دست و پاي خود را براي اين مملكت داده‌اند اما هيچ‌گاه فخر فروشي نكرده و دفاع از ايران را وظيفه خود مي‌دانند و مي‌گويند ما مي‌خواستيم شهيد شويم كه سعادت نداشتيم.

وي تاكيد كرد: بنابراين در چنين مملكتي فخرفروشي با 300 بخيه آن هم درحالي كه درآمدهاي آن‌چناني داشته و معروفيت فراوان به همراه داشته كه انشاءالله محبوبيت نيز به دنبال آن باشد، امر پسنديده‌اي نيست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)