مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس شناخته شده فوتبال اعتقاد دارد که کناره گيري علي دايي در اين برهه، ضربه شديدتري به پرسپوليس وارد خواهد کرد.

 

حميدرضا صدر، کارشناس فوتبال در خصوص عوامل ناکامي تيم سرخپوشان پايتخت گفت: اصلاً به ياد نمي آورم تيم پرطرفدار و محبوب پرسپوليس در اين سال ها چهار شکست پياپي که دو تاي آن ها (سپاهان- پيکان قزوين) تحقيرآميز و سنگين بوده را متحمل شده باشند. تيم بزرگي همچون پرسپوليس وقتي روي نوار ناکامي مي افتد خواه ناخواه با فشار رواني و نامتعارف از سوي هواداران و رسانه ها مواجه مي شود.

 

وي با اشاره به اينکه پرسپوليس از ابتداي فصل نتوانست مهره هاي خوبي را جذب کند، اظهارداشت:

 

پرسپوليس در درون دروازه خود سنگربان مطمئني را ندارد و از آن طرف شيث رضايي در خط دفاع نتوانست از ابتداي فصل بازي هاي خوبي را ارائه کند و اشتباهات مکرر وي نيز در اين عدم نتيجه گيري ها مؤثر بوده چراکه اگر در دربي 69 پايتخت در کورس با فرهاد مجيدي جا نمي ماند سرخپوشان آن بازي حساس را واگذار نمي کردند و حال که علي دايي وي را پس از هفته ها دوري به تيم برمي گرداند نمايانگر خالي بودن دست اين سرمربي است که به اجبار از شيث رضايي استفاده کند.

 

صدر همچنين تصريح کرد: پرسپوليس در گذشته بازي سازهاي شاخص و بزرگي داشته مثل علي پروين، حميد درخشان و حسين عبدي امّا در حال حاضر از نداشتن يک پاسور تمام عيار رنج مي برد. زماني پرسپوليس از حضور مهاجماني همچون همايون بهزادي، حسين کلاني، صفر ايرانپاک، فرشاد پيوس، ناصر محمدخاني و سرانجام خود علي دايي بهره مي برد ولي حال، کار اين تيم به جايي رسيده که هيچ کس نمي داند چه کسي قرار است دروازه هاي حريف را باز کند.

 

وي در ادامه اضافه کرد: وقتي به پرسپوليس سال هاي اخير نگاه مي کنيم نه شاهد گل هاي به ثمر رسيده با سانتر از جناحين هستيم و نه شوت هاي سهمگين از راه دور مي بينيم، نه پاسکاري هاي پي در پي و نه يک دوهاي ظريف مي بينيم و نه حتي حرکات انفرادي تماشايي که پيروزي را براي تيم به ارمغان آورد. درعين حال پرسش اصلي اين است که تيم سرخپوشان چگونه و بر چه مبنايي شکل گرفته و بازيکنان بر چه مبنايي به خدمت گرفته شده اند و به درستي نمي دانيم علي دايي تا چه حد در به خدمت گرفتن اين بازيکنان نقش داشته يا نداشته و تصور نمي کنم دايي که بهترين گلزن تاريخ فوتبال آسيا به حساب مي آيد و در ليگ بوندس ليگا نيز بازي هاي درخشاني به نمايش گذاشته به بازيکنانش نگاه کند و درنيابد چه ضعف هاي اساسي دارد.

 

صدر همچنين در خصوص کريم باقري و خريدهاي فصل پرسپوليس، اظهارداشت: حقيقت اين است که هيچگاه نمي توان تصور کرد که حتي يک کريم باقري آماده هم مي توانست بار سنگين پرسپوليس را به دوش بکشد و اگر کسي اين باور را داشته، سخت در اشتباه بوده است اما درباره خريدهاي فصل پرسپوليس بايد به اين نکته اشاره داشته باشم که محمد نوري، اميرحسين فشنگچي و غلامرضا رضايي بازيکنان با استعدادي هستند ولي بايد در دل تيمي با صلابت جاي بگيرند تا به شکوفايي برسند. اين پرسپوليس شکوفايي آن ها را هم سخت به مخاطره انداخته است.

 

پرسپوليس مديريت رسانه اي ندارد

 

در کنار همه مشکلاتي که در پرسپوليس موج مي زند تصور مي کنم مديريت رسانه اي پرسپوليس نيز حرکت اشتباهي دارد و به نوعي لنگ مي زند چراکه علي دايي بيش از حد در رسانه ها به حاشيه کشيده شده و تلاش نمي کند از آن ها فاصله بگيرد.

 

وي در پايان با بيان اينکه کناره گيري دايي از پرسپوليس ضربه شديدي به تيم وارد مي کند، افزود: کناره گيري علي دايي را در اين برهه ضربه شديدتري به پرسپوليس قلمداد مي کنم، وي بايد در کنار تيمش بماند و تا انتهاي فصل تلاش کند پرسپوليس را به کرانه آرامي برساند چراکه اين مسئله مي تواند هم براي باشگاه دستاوردهاي مثبتي داشته باشد و هم احتمالاً براي خود شخص دايي.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)