رئیس جمهور، امروز حمید سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

ابراهیم رئیسی، امروز حمید سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد؛ قهرمان سال های دور دوومیدانی کشور که سابقه مدیریتی و دانشگاهی را نیز در کارنامه دارد.

سجادی دونده سابق دوهای استقامت در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مدال هایی را در کارنامه دارد که می‌توان به مدال طلای ۳ هزار متر با مانع سال ۱۹۹۱ اشاره کرد.

وزیر پیشنهادی مجلس همچنین چهار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرده است. سجادی سابقه رقابت در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و ۱۹۹۶ آتلانتا را در کارنامه دارد.

سجادی در طول فعالیت خود به عنوان یک مدیر ورزشی، به عنوان شخصی اصولگرا و وابسته به طیف انقلاب شناخته می شد. وی پس از ورزش قهرمانی در رشته تربیت بدنی به درجه دکتری رسد. سجادی هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در دوران اصلاحات برای ریاست فدراسیون دوومیدانی کاندید شد که موفق نشد اما در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد.

سجادی در سال ۸۷ حکم مدیرعاملی باشگاه سایپا را دریافت کرد اما حضورش چندان طولانی نشد و به ساختمان خیابان سئول رفت.

وی از سال ۸۸ به عنوان معاون قهرمانی مشغول به خدمت شد و در سال ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان معرفی شد اما به دلیل مخالفت احمدی نژاد با تشکیل وزارت خانه و اختلاف شدید دولت و مجلس نتوانست رای موافق آن مجلس را بگیرد. سجادی با فاصله ای بسیار اندک از راهیابی به ساختمان خیابان سئول بازماند.

حالا وی برای دومین بار و این بار به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)