پرسپولیس نیوز : معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: حتی اگر قیمت‌ مزایده استقلال و پرسپولیس یک سوم شود باز هم خریداران با مشکلاتی روبرو هستند.

 امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره بلاتکلیفی سرخابی‌ها برای واگذاری بخش خصوصی گفت: این باشگاه‌ها بلاتکلیف نیستند. ما باید این موضوع را مدیریت کنیم. اتفاقی که افتاده متاثر از 20 سال اتفاقات ناخوشایند بوده است.

وی ادامه داد: خریدار برای سرمایه‌گذاری اطمینان ندارد. آنها به قیمت کاری ندارند حتی اگر قیمت‌ها یک سوم شود باز هم خریداران با مشکلاتی روبرو هستند. واگذاری این دو باشگاه مصوبه مجلس است که دو مرحله برگزار شده. امیدواریم خریداران توجیه شوند تا مرحله سوم هم برگزار شود. مرحله سوم بعد از عید برگزار خواهد شد اما کسانی که خریدارند اگر حمایت نشوند و اینکه حامی مالی حمایت نشود خوب نیست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی با اشاره به اینکه از همین حالا رایزنی شده تا این دو تیم زمین نمانند اظهار داشت: این نوع پیش‌بینی وزارت ورزش در هیچ دوره‌ای نبوده است. ما شاهدیم که مشکلات مالی آنها بیشتر شده. درباره مشکلات حقوقی بیشتر خواهیم شنید و این مسائل به احکام قضایی می‌رسد. ما می‌خواهیم هر دو تیم ادامه حیات داشته باشند. این موضوع دیگر به شورای واگذاری ربط دارد.

خادم در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه برای واگذاری این باشگاه‌ها هنوز تکلیف برند به صورت کامل مشخص نیست، گفت:  ورزشگاه‌ها معارض دارند. اینها حاشیه‌های واگذاری است. یکی از دیگر از این مسائل اهلیت است.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که کی قرار است این مشکلات حل شود تصریح کرد: همه مشکلات حقوقی باید حل شود اما شورای واگذاری خواسته دو برند را بفروشند.

خادم در پاسخ به این سوال که این شایعه مطرح شده برای فروش خریداری نیست تا وزارت ورزش خریداران خودش را معرفی کند گفت: منظور شما از خریدار خودش چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که منظور افراد خاص است تا این دو باشگاه را بخرند تاکید کرد: امیدوارم افراد خاص هم پیدا شوند حالا شخص مورد نظر ما باشد یا نباشد معنا ندارد. هر کسی این پول را بدهد می‌تواند این دو باشگاه را بخرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که اگر خریداری برای این دو باشگاه پیدا نشود ممکن است سازمان خصوصی‌سازی مجبور شود قیمت پایه‌ای آنها را کم کند عنوان کرد: این یک موضوع طبیعی است که در فضای اقتصادی افراد می‌توانند آن را برنامه‌ریزی کنند. نباید به این موضوع به صورت یک نکته منفی نگاه کرد. این روال عادی هر خرید و فروشی است.

خادم درباره اینکه پوری حسینی روز گذشته اعلام کرده شرایط برای مزایده مناسب است اما مزایده دوم هم لغو شد گفت: بله شرایط بهتر است قبلا 40 درصد پیش‌پرداخت بود که در مرحله بعد به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

وی درباره برکناری افجه‌ای تصریح کرد: کامل در جریان این موضوع نیستم. وزیر ورزش باید در این خصوص اظهارنظر کند. نوع طرح باید به صورتی باشد که چارچوب‌ها رعایت شود هرچند رعایت شده است. مشکل حادی ایجاد نشده و نظر وزیر ورزش باید در این خصوص مطرح شود.

معاون وزیر ورزش درباره انصراف اسپانسرها عنوان کرد: در سال‌های گذشته اسپانسر می‌آمده 2، 3 میلیارد می‌داده که امسال حداقل 10، 20 میلیارد داده‌اند. مشکلاتی برای درآمدزایی اسپانسرها ایجاد شده و حاشیه‌ها به سمتی بوده کاری که با جدیت وزارت دنبال می‌کرد با مشکلات روبرو شده است. ما چوب آن را می‌خوریم اما کارمان را ادامه می‌دهیم. هیات‌مدیره باشگاه‌ها و اسپانسرها هم با هم تعامل می‌کنند برای پرسپولیس هم به تفاهم می‌رسیم و به شما اعلام می‌کنیم.

وی در پایان درباره اینکه فکر می‌کنید واگذاری در سال 94 انجام شود گفت: این موضوع را از خریداران بپرسید.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)