پرسپولیس نیوز : نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: خیلی‌ها نتوانستند تضمین‌های لازم و کافی را برای اسپامسری استقلال بدهند.

امیررضا خادم در نشست خبری معرفی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: پس از مشخص شدن وضعیت باشگاه محبوب پرسپولیس برای باشگاه بزرگ و پرطرفدار دیگر به نام استقلال جلسات متعدد و سنگینی را برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسات در حوزه فنی اهالی فوتبال و همچنین کسانی که خارج از محدوده فنی از علاقه‌مندان استقلال بودند و افرادی که در حوزه اقتصادی توانایی زیادی داشتند پیشنهاداتی برای اسپانسری فصل آینده استقلال ارائه کردند که این مسئله رقابتی جدی برای حمایت مالی باشگاه استقلال ایجاد کرد اما در ادامه راه خیلی‌ها نتوانستند تضمین‌های لازم و کافی داده و پرداخت اولیه را برای این موضوع انجام دهند.

خادم عنوان کرد: جلسات تا پایان شب هم ادامه داشت و در 2،3 ساعت گذشته کار را جمع و جور کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که منصور پورحیدری، بهرام افشارزاده، مسعود معینی، سید سعید رضا سیف افجه‌ای، پندار توفیقی،‌ صادق پور، صاحب پناهی، رضا نثاری و مقداد نجف‌نژاد به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه چند نکته در این مدت خیلی مطرح شد که باید در خصوص آنها توضیحاتی را ارائه بدهم، یادآور شد: علیرغم نگرانی‌های بجایی که علاقه‌مندان و طرفداران این تیم محبوب داشتند هیچ مشکل و عقب‌ماندگی برای استقلال ایجاد نشده است. سازمان لیگ هنوز مهلت ثبت قراردادها را اعلام نکرده است. به همین دلیل استقلال عقب‌ماندگی نسبت به پرسپولیس ندارد و در روزهای گذشته هم در عین حال این امکان وجود داشته است که با بازیکنان مدنظرشان رایزنی صورت بدهند.

معاون پارلمانی وزارت ورزش تأکید کرد: نکته عمده‌ای که 2 باشگاه همواره با آن روبرو بودند تنگناهای مالی بود که اجازه تنفس را از آنها می‌گرفت. این موضوع مشکلات روحی برای کادر فنی، بازیکنان و حتی علاقه‌مندان ایجاد می‌کرد و تمام مدت تلاش برای رفع این مشکل بود. امروز هیچ بهانه‌ای برای این 2 تیم و اعضای هیئت مدیره و کادر فنی وجود ندارد. کادر فنی باید توسط اعضای هیئت مدیره معرفی شود و ما در چارچوب قوانین کارها را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم هفته آینده با حضور صاحبنظران و اصحاب رسانه جلسه‌ای تحت عنوان هم‌اندیشی داشته باشیم تا ببینیم در چند ماه اخیر چه اتفاقاتی رخ داده و تبادل‌نظر کنیم تا دوستان هم نظرات خود را بیان کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ادامه داد: با همه فشار و خستگی که روی ما بود قصد داشتیم قدمی برای علاقه‌مندان و عاشقان استقلال وپرسپولیس برداریم اما آن علامت تعجب و سوالی که ایجاد شد این بود که در طول 30 سال گذشته کدام حساسیت‌ها در مقابل اسپانسرهای این 2 باشگاه وجود داشت؟ آیا ما کار اشتباهی کردیم که در جایگاه متولی ورزش همه تلاش خودمان را انجام دادیم که این 2 تیم از لحاظ مالی کمترین مشکل را داشته باشند؟

خادم تصریح کرد:پرسپولیس که استارت کارش را زده و هیات مدیره آن می تواند بجای تمرکز بر روی هزینه ها و درآمدزایی بر روی نحوه کار تیم متمرکز شود. ، چون با  پرداخت اولیه از اسپانسر نیمی از هزینه‌های کلی این باشگاه پرداخت می‌شود. به نظر شما این اتفاق بد است؟ فرض می‌گیریم که حضور اسپانسر در یکی از این باشگاه ملغی شود، آیا شرایط بهتر از گذشته نیست؟ اگر قرار بود اینگونه عمل شود چه پیشنهادی وجود داشت که راه خودمان را نرویم؟ بدهی هفتادوخرده‌ای میلیاردی پرسپولیس و چهل و اندی میلیاردی استقلال وجود داشت. برخی منتقدان خیلی جدی از ما انتقاد می‌کنند و خستگی را روی دوش ما می‌گذارند. من پیش از این مسائلی عنوان نمی‌کنم تا فشار زیادی روی وزارت ورزش نباشد.

وی خاطرنشان کرد: خودم شخصا بین مردم می‌روم و آنها از این نوع واگذاری راضی هستند و وقتی رضایت آنها را می‌بینم آرامش برای ادامه همکاری به ما منتقل می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال افزود: شاید کسانی که اکنون عضو هیئت مدیره و یا اسپانسر باشگاه می‌‌شوند تحت فشار انتقادات قرار بگیرند و اشکالاتی جدی به آنها وارد شود اما در این میان وزارت ورزش مسئولیت خودش را انجام داده است. ما نیز این احتمال را می‌دهیم که در پرداخت‌ها بدقولی شود چون ما خودمان را آخر دانش اقتصادی نمی‌دانیم. برای اسپانسری استقلال چارچوبی بوده و از لحاظ حقوقی بررسی شده است.

 

 نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذازی سرخابی ها صحبت های خود در این زمینه را اینگونه ادامه داد: بر فرض اینکه اسپانسری بیاید و در میانه راه کنار بکشد. آیا بازهم شرایط بهتر از همیشه نیست؟ اصلا اگر قرار بود شرایط اینگونه نباشد شما چه پیشنهاد و شرایط بهتری را لحاظ می کردید؟ آیا با بیش از 70 میلیارد بدهی در پرسپولیس و بیش از 40 میلیارد بدهی در استقلال چه راهکار بهتری را می توانستیم ارائه دهیم؟

خادم اضافه کرد: یکی از تأکیدات ما در پرسپولیس و استقلال این است که هیئت مدیره حداکثر حمایت خودشان را از اسپانسر انجام دهد چون فردی نمی‌آید که چنین هزینه‌هایی انجام دهد اما درآمدی نداشته باشد و جایگاهش از بین برود.

وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا 2 گروهی که برای حمایت مالی این 2 باشگاه روی کار آمده‌اند منتفع شوند چرا که در صورت ضرر آنها دودش به چشم تمام ورزش می‌رود و افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند چشمشان می‌‌ترسد که دیگر به سمت ورزش بیایند. باید گوشه چشمی داشته باشیم به این افراد که می‌توانند مؤثر باشند؛ اگر اینچنین نباشد شاید اتفاقات خوشایندی رخ ندهد.

امیررضا خادم در ادامه نشست خود و در اغاز پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد بدهی مالیاتی بازیکنان استقلال و اینکه سازمان لیگ تاکید کرده که باید این بدهی ها صاف شود گفت: در خصوص پرسپولیس رایزنی‌هایی با اداره مالیات انجام شده است. شخصا با دوستانم در سازمان مالیات صحبت کردم. مدیرعامل باشگاه و عضو حقوقی هیئت مدیره پرسپولیس پیگیر این موضوع هستند و به جمع‌بندی‌های مناسبی می‌رسند. اتفاقا خبرهای خوبی هم تا امروز داشته اند مبنی بر اینکه میزان بدهی بیش از 18 میلیارد تومانی در حوزه مالیات را به حداقل رسانده و در نهایت مشکلات را حل کنند تا حساب ها بازشوند.در خصوص استقلال هم همین موضوع صدق می‌کند و باید هیئت مدیره به صورت جدی در راه حل این مشکل گام برداشته و حقوقدانان باشگاه آن را حل و فصل کنند.

خادم گفت: امسال موظف به واگذاری این 2 تیم به بخش خصوصی هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که به صورت سالم و شفاف آن را به سازمان خصوصی‌سازی برای خصوصی‌کردن ارائه دهیم.

وی یادآور شد: در هفته آینده در یک نشست مطبوعاتی خیلی از موضوعات چکش‌کاری و نقد می‌شوند. خیلی از مسائل به صورت نصفه و نیمه مطرح و از خیلی از مسائل برداشت دیگری شده است. به عنوان مثال در خصوص بحث سقف قرارداد بازیکنان شخصا هیچ اظهارنظری نکرده‌ام. شما خبرنگاران، متخصص این مسائل هستید و بروید و ماجرا را بررسی کنید. ببینید در این مدت چنین مسئولیتی بر عهده من بوده است اظهارنظری در این خصوص کرده‌ام یا خیر؟ حتی یکبار هم در این مورد صحبت نکرده‌ام؛ البته در سطح جامعه اینطور مطرح شده است که چون کشتی‌گیرم و چنین درآمدهایی نداشته‌ام به فوتبالیست‌ها حسودی می‌کنم (با خنده).

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در امور پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: فارغ از صحبت‌هایی که در احساس مطرح می‌شود باید منطقی صحبت کنیم و یاد بگیریم آن چیزهایی که معقولانه است را مطرح کنیم.

خادم در خصوص بحث اسپانسر استقلال خاطرنشان کرد: اسپانسر استقلال پس از عقد قرارداد با هیئت مدیره و مشخص شدن مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره تعیین می‌شود؛ یعنی هیئت مدیره قرارداد را امضاء و اعلام می‌کند که اسپانسر کیست. مبلغ قراردادی که قرار است اسپانسرها به استقلال کمک کنند بالغ بر 20 میلیارد تومان است که این مربوط به یک قرارداد و یک شرکت نیست بلکه چند حامی مالی آنها را حمایت می‌کنند و مبلغی در حدود 25 میلیارد تومان است که برای فصل آینده این تیم خواهد بود.

وی در خصوص اینکه انتخابات هیئت مدیره پرسپولیس سیاسی نبوده اما در هیئت مدیره استقلال یک فرد سیاسی حضور دارد، خاطرنشان کرد: در مورد استقلال هم تمام تلاش ما این بود که چنین اتفاقی رخ ندهد و فردی سیاسی در هیئت مدیره حضور نداشته باشد. البته تنها یک نفر در هیئت مدیره استقلال سیاسی است که آقای نجف‌نژاد است که ایشان کمتر به عنوان یک فرد سیاسی مطرح می‌شوند، ضمن اینکه وی رئیس هیئت مدیره استقلال بوده و دستی در آتش داشته و غیرفوتبالی نیست. انتخاب نجف‌نژاد خیلی خارج از قالب نبوده است.

خادم در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه شما در زمان اعلام اسپانسر پرسپولیس گفتید که یک شرکت حمایت مالی از پرسپولیس را تقبل کرده اما آن شرکتی که به عنوان اسپانسر پرسپولیس نام برده شد وجود خارجی نداشت و سه روز بعد از معرفی حامی مالی پرسپولیس این شرکت به ثبت رسیده است گفت: این همان مسئله‌ای است که تأکید کردم. برای پاسخ‌دهی به این موضوع مشکلی ندارم اما هفته آینده در نشست خبری جواب این سوال را خواهم داد. در مورد محل، زمان و چگونگی ثبت هم فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد. طبیعتا این نفرات باید دور هم جمع شوند و یک شرکت را تأسیس کنند، حالا این نفرات با هم جمع شده‌اند و یک شرکت را تأسیس کرده‌اند. مهم حمایت مالی است و نمی‌دانم مشکلاتش کجاست و قبلا چه چارچوبی در آن وجود داشته است. مگر در گذشته چارچوب چگونه بوده است؟

خادم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه انتخاب نجف‌نژاد به عنوان عضو هیئت مدیره آیا ارتباطی به شایعه عصبانیت نجف‌نژاد و تهدید به استیضاح وزیر ورزش و جوانان دارد، گفت: بحث نجف‌نژاد را در مطبوعات خواندم و از نزدیک در جریان نیستم.

وی در خصوص فعالیت‌های گذشته اعضای هیئت مدیره استقلال گفت: آقای صاحب‌ پناهی مدیرعامل باشگاه پیکان، رضا صادق‌پور مدیر اجرایی استقلال و تیم فوتسال این باشگاه بوده، رضا نثاری شهردار منطقه 19، افجعی معاون باشگاه ایرانیان دبی و از چهره‌های استقلالی و برای علاقه‌مندان این باشگاه ناآشنا است و توفیقی از چهره‌های اقتصادی بوده است. در این گروه هم چهره فنی داریم و هم چهره اقتصادی و در عین حال چهره حقوقی چون مقداد نجف‌نژاد حضور دارد و از سوی دیگر می‌توان این گروه را مجموعه سیاسی نیز در نظر گرفت.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مورد اینکه وزارت ورزش چه تدبیری دارد که هیئت مدیره استقلال مانند هئیت مدیره  پرسپولیس با مشکل مالیاتی روبرو نشود و حساب‌های باشگاه بسته نماند، عنوان کرد: تعجب می‌کنم که چرا این سوال‌ها را از من می‌پرسید. 2 سوال از هیئت مدیره بپرسید تا بیکار نباشند. در این زمینه مدیرعامل و هیئت مدیره پرسپولیس باید پاسخگو باشند. در مورد استقلال همین سوال را از آنها بپرسید تا جواب کاملی به شما بدهند. من به طور کامل می‌توانم در این زمینه صحبت کنم اما لزومی نمی‌بینم که بحث مالیات را توضیح دهم چون این مسئله یکی از مشکلات روزمره این 2 باشگاه بوده است.

خادم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حضور افرادی که در شهرداری‌های مناطق مختلف تهران فعالیت دارند به این منظور است که شهردار تهران قصد حمایت از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را دارد گفت:‌ من هم از جلو شهرداری رد شده‌ام؛ آیا باید بگویم شهردار از ما حمایت می‌کند؟ یک نفر از شهرداری در پرسپولیس و یک نفر دیگر نیز در استقلال حضور دارد و نباید اینگونه صحبت کرد که چون این افراد در شهرداری فعالیت دارند به این معنی است که شهردار می‌خواهد از این 2 تیم حمایت کند. همین جا می‌گویم شهردار تهران هیچ قولی نداده و هیچ جلسه‌ای با آنها برگزار نکرده‌ایم. افرادی که در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس حضور دارند طبق علایق شخصی خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان گزینه‌‌ای برای مدیرعاملی استقلال در نظر دارد یا نه؟ خاطرنشان کرد: از افرادی که عضو هیئت مدیره استقلال شده‌اند می‌توانیم برآورد کنیم چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود اما همانطور که قبلا گفته‌ام ما با هیئت مدیره 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس تعامل داریم. پیش از این در گذشته مدیران عامل این 2 باشگاه انتخاب و سپس اعضای هیئت مدیره را انتخاب می‌کردند اما امسال ما ابتدا هیئت مدیره را انتخاب کردیم تا مدیرعامل تحت نظر هیئت مدیره باشد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ادامه داد: به عنوان مثال در پرسپولیس علیرضا رحیمی به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و تمام اعضای هیئت مدیره نظرات خود را اعلام می‌کنند. در مورد استقلال هم همین شکل است.

خادم اظهار داشت: ما نفر یا نفرات خود را به هیئت مدیره برای مدیرعاملی استقلال پیشنهاد کرده‌ایم و حتی به فرد خاصی نیز رسیده‌ایم اما ممکن است هیئت مدیره فرد دیگری را زیرنظر داشته باشد. انتخاب مدیرعامل استقلال کاملا در فضای دموکراتیک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از این سازمان تربیت بدنی و یا وزیر ورزش نظرات خود را برای مدیرعاملی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌دادند اما ما اینجا اعلام می‌کنیم که هیئت مدیره در انتخاب مدیرعامل دستش باز است با این وجود امکان ندارد که متولی آن که وزارت ورزش است از آن بی‌اطلاع باشد. ما نظر خودمان را اعلام می‌کنیم.

خادم گفت: نظر ما بهرام افشارزاده است و یکی دو نفر دیگر هم خارج از هیئت مدیره استقلال هستند. سعی می‌کنیم تا پایان وقت اداری امشب یا فردا و اگر نشد شنبه هفته آینده هیئت مدیره استقلال تشکیل جلسه دهد تا مدیرعامل این تیم انتخاب شود.

وی در مورد شانس فتح‌الله‌زاده برای مدیرعاملی استقلال گفت:‌ فتح‌الله‌زاده فرد قابل احترام و توانمندی است که برای استقلال زحمت کشیده است و شخصاً از او تشکر می‌کنم. او نیز جزو گزینه‌های مدیرعاملی استقلال است و اگر بتواند نظر هیئت مدیره را جلب کند شانس مدیرعاملی استقلال را دارد.

خادم در مورد سقف قراردادهای باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر عنوان کرد: این مسئله را سازمان لیگ اعلام می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)