پرسپولیس نیوز : نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، گفت: با توجه به اینکه بدهی استقلال و پرسپولیس را هیأت مدیره‌ها نتوانستند به صورت کامل بررسی کنند این مسائل در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، گفت: خوشبختانه با همتی که انجام شد با حضور مدیران دو باشگاه، وزارت ورزش،‌وزارت اقتصاد و دارایی وزارت دادگستری و سازمان خصوصی‌سازی جلسه خوبی داشتیم با همه فراز و نشیب‌هایی که بود بعد از سه ساعت در نهایت قیمت پایه فروش دو باشگاه اعلام شد. قرار است تا آخر ماه در اطلاعیه‌ای شورای واگذاری شرایط برگزاری مزایده را اعلام کند.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاد این است که مسائل حقوقی و بدهی‌هایی را که هیأت مدیره نتوانسته به صورت کامل بررسی کند و سازمان حسابرسی هم این کار را نتوانست تأئید کند در اختیار دولت قرار بگیرد و برند دو باشگاه واگذار شد. قرار است ورزشگاه‌ها و اماکن غیرمنقول باقی بماند تا تکلیف بدهکارها و دارایی‌ها مشخص شود.

خادم با بیان اینکه قیمت پایه دو باشگاه 290میلیارد برآورد شده عنوان کرد: خریدار باید مجموعه 100نفری از هواداران و پیشکسوتان را معرفی کند تا به تأئید وزارت برسد تا 20درصد سهام واگذار شود.

معاون پارلمانی وزیر ورزش در پاسخ به این سؤال که پیش از این اعلام شده بود دو نفر از اعضای هیأت مدیره استقلال کم می‌شوند اما این موضوع منتفی شد، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد قرار است دو باشگاه در مزایده باشند اما بخش‌های مالی و حقوقی باقی می‌ماند تا در مرور زمان سازمان‌دهی شود. در ارتباط با بحث فروش هم تعداد اعضا بر اساس اساسنامه مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

خادم در پاسخ به این سؤال که آیا طاهری مدیرعامل پرسپولیس می‌شود یا نه؟، اظهار داشت: این موضوع را از هیأت مدیره پرسپولیس سؤال کنید. وی تمام مسئولیت‌های مدیرعامل را دارد و از حق امضاء هم برخوردار است.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، درباره اینکه برخی از اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس که شما انتخاب کرده‌اید مانند نجف‌نژاد در جلسات هیأت مدیره شرکت نمی‌کند تصریح کرد: ما به این موضوع ورود نمی‌کنیم. هیأت مدیره باید خودش بررسی کند من خیلی در جریان نیستم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که وزیر ورزش در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده خصوصی‌سازی سرخابی‌ها آنطور که مد نظر همه است رخ نمی‌دهد یادآور شد: اطلاعی از این حرف ندارم اما در جلسات در شورای واگذاری نماینده‌ای از طرف مجلس شورای اسلامی حضور داشت با توجه به اینکه در این شورا بحث قیمت‌گذاری و فروش دو باشگاه مطرح بود مطالبی ارائه شد اما مسائل دو باشگاه جای خودش باقی است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)