پرسپولیس نیوز :  معاون حقوقی ، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: علی پروین و امیر قلعه‌نویی برای ما قابل احترام هستند و اگر پیشنهادی بدهند آن را بررسی می‌کنیم.

امیررضا خادم در برنامه ورزش و مردم در خصوص بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: در ارتباط با نکته‌ای که دکتر نوبخت گفته بود باید بگویم پیگیری‌های یک ماه اخیر ما که بسیار منسجم و پُر فشار بود جواب داد و موضوع خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال به هیئت دولت رفت و این بحث برای اولین بار توسط دولت پیگیری شد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که نباید فقط از وزارت ورزش و جوانان انتظار داشت که در بحث خصوصی‌سازی وارد شود و اکنون سازمان خصوصی‌سازی هم وارد عمل شده است. در مصاحبه‌هایی هم که در چند روز اخیر انجام شده قرار است از سوی سازمان خصوصی‌سازی به زودی شرایط واگذاری این 2 باشگاه فراهم شود. خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال تا چند وقت پیش اتفاقی شدنی نبود اما اکنون این موضوع در هیئت دولت بررسی می‌شود و پس از بررسی‌ها یک کارگروه 5 نفره تشکیل شد که در اولین جلسه هم فرصت‌ها و تهدیدهای واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی را بررسی کردیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال با بیان اینکه داستان واگذاری این 2 باشگاه ادامه دارد، گفت: نکته مهمی که در واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی وجود دارد، حفظ چهارچوب و قوام این 2 باشگاه است که نباید از دست برود. شاید دولت در چند سال اخیر زیادی روی این تیم‌ها نظارت نداشته، در حالی که وظیفه نظارت عالیه روی 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال با دولت است. خوشبختانه اکنون هیئت دولت وضعیت این 2 باشگاه را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

«ما نمی‌خواستیم وارد بحث‌های حاشیه‌ای و رسانه‌ای واگذاری استقلال و پرسپولیس شویم و بعد از بررسی خصوصی شدن این 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت واگذاری و مزایده خصوصی خواهند شد»، خادم با بیان این جمله از بررسی جدی دولت در بحث خصوصی شدن این 2 باشگاه خبر داد.

وی درباره اینکه با مسئولان باشگاه پرسپولیس جلسه داشته اما با مسئولان باشگاه استقلال جلسه‌ای برگزار نشده است، اظهار داشت: علت این بود که پرسپولیس تغییرات مدیریتی داشت و برای تعیین تکلیف این موضوع و بی‌ثباتی که در پرسپولیس وجود داشت این باشگاه را در اولویت قرار دادیم اما از استقلال هم غافل نبودیم. هفته گذشته از سازمان بازرسی در باشگاه استقلال مستقر شدند و وضعیت مالی باشگاه استقلال هم در حال بررسی است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال ادامه داد: حسابرسی پرسپولیس به اتمام رسیده و قرار است در یکی، 2 روز آینده گزارش مالی این باشگاه به ما اعلام شود.

خادم در خصوص اینکه گفته می‌شود بدهی باشگاه پرسپولیس بالای 40 میلیارد تومان است، گفت: رقم‌های متفاوتی در این باره گفته می‌شود اما رقم بدهی‌ها در همین حدود 40 میلیارد تومان است که باید بگویم این بدهی‌ها برای یک دوره نیست. این موضوع را در آخر هم وزارت ورزش و جوانان باید جمع کند اما نیازی نیست بدهی‌ها را اعلام کنیم و به این موضوع بپردازیم تا در جامعه نگرانی به وجود بیاید.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در مورد پیشنهاد علی پروین به وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس را به مدت 4 سال در اختیار آنها قرار دهد، گفت: آقای پروین یکی از اسطوره‌های پرسپولیس و از افراد قابل احترام است. پرسپولیس با امثال افرادی چون پروین بزرگ شده و وظیفه داریم احترام این افراد را حفظ کنیم. تا جایی که امکانش وجود داشته باشد، تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند توسط پیشکسوتان‌شان اداره شوند اما در رابطه با ساز و کار واگذاری این 2 تیم وزارت ورزش به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با تاکید بر حفظ احترام پیشکسوتان تیم‌های استقلال و پرسپولیس افزود: حتی اگر برخی از اظهارات آنها (پیشکسوتان) در واقعیت عملی نباشد، نباید آنها را زیر سؤال ببریم. افرادی چون علی پروین و امیر قلعه‌نویی قابل احترام هستند و اگر پیشنهادی دهند پیگیری می‌شود.

خادم درباره دیداری که با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر داشت، تصریح کرد: ما نامه‌ای به سازمان لیگ ارائه دادیم که البته لازم‌الاجرا نیست و آنها باید تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کنند. یکی از پیشنهادهایی که به سازمان لیگ دادیم، بحث اعداد و ارقام قرارداد بازیکنان فوتبال و نوع ادامه همکاری آنها با باشگاه‌هاست.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال ادامه داد: هر روز رقم‌های نجومی از قرارداد بازیکنان شنیده می‌شود که باعث نگرانی مردم و گله مخفی اهالی فوتبال شده است که نتیجه آن کم شدن تعداد تماشاگران در سکوهای ورزشگاه‌هاست. ما موظف به سازماندهی این مسائل هستیم. به عنوان مثال دیگر، مدیرعاملی داشتیم که اعلام کرده تا زمانی که من مدیرعامل هستم بازیکن با تیم قرارداد دارد و اگر من بروم بازیکن آزاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، خواستار افزایش سال‌های قرارداد بازیکن با تیم‌ها هستیم. از طرفی هم به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده شده که هر تیمی 3 بازیکن زیر 18 سال داشته باشد. البته بازیکن زیر 18 سال از یک طرف باید به تحصیلش برسد و از طرف دیگر به تمریناتش و در طول فصل با این شرایط یک دقیقه هم نمی‌تواند بازی کند. ضمن اینکه اصراری به مربیان نداریم که حتماً از این بازیکنان استفاده شود و این طرح تنها یک پیشنهاد بود.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که باشگاه پرسپولیس و استقلال برای منابع مالی باید از چه نهادی کمک بگیرند، گفت: ما موظف هستیم که منابع مالی این 2 باشگاه را تامین کنیم.

خادم همچنین در خصوص پایان مهلت واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: مجلس طبق مصوبه‌ای که داشته دولت را موظف کرده تا پایان سال 93 این 2 باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند و این موضوع به صورت جدی در کارگروه 5 نفره‌ای که تشکیل شده پیگیری می‌شود. ابتدا باید ساز و کارها و زیرساخت‌ها را بررسی کنیم اما اینکه گفته می‌شود پرسپولیس و استقلال 2 شرکت دولتی زیان‌ده هستند درست نیست و در حسابرسی‌ها نباید فقط بدهی‌ها را محاسبه کرد بلکه این 2 باشگاه دارایی‌هایی هم دارند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال یادآور شد: وضعیت باشگاه پرسپولیس برای واگذاری در هفته پیش رو اعلام عمومی خواهد شد و در سال جدید هم وضعیت باشگاه استقلال را اعلام می‌کنیم.

امیررضا خادم همچنین درباره وضعیت کشتی کشورمان و مسابقات جام جهانی آمریکا گفت: اکنون فدراسیون کشتی یک چهارچوب قابل اعتنا و اعتماد دارد. آقای رسول خادم بدون امکانات و در شرایط سختی توانست تیم کشتی آزاد را قهرمان کند و در تیم ملی کشتی فرنگی هم آقای بنا حضور دارد که شرایط تیم ملی را به خوبی دنبال می‌کند و سکان‌دار خوبی برای تیم ملی فرنگی است. اکنون باید حمایت خوبی از کشتی انجام دهیم تا دوباره جایگاه اصلی‌مان را در کشتی دنیا به دست بیاوریم. مسابقات پیش رو هم از نظر نتیجه چندان مهم تلقی نمی‌شود اما تدارکات بسیار خوبی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)