خبرگزاری پرسپولیس : پرسپولیس نتیجه نمی گیرد و برخی از علل نتیجه نگرفتن مانوئل در این تیم را از دید خودمان بررسی می کنیم:

 

1-  انتخاب! قطر  کارنامه شاید مهم ترین ملاک برای انتخاب فنی نباشد. مانوئل 22 قهرمانی در آفریقا دارد ولی هیچ  ارتباطی با تیم های ایرانی و حاشیه خلیج فارس نداشته و مسابقه با تیم های آن برگزار نکرده و مهم ترین شناختش از فوتبال ایران دانستن نام علی دایی بوده است!

2- پرسپولیس هافبک ندارد. (هافبک به اندازه کافی ندارد) و همین ضعف مدیریت در نقل و انتقالات این ناحیه کمر پرسپولیس را شکسته است. بله همین دلیل ساده که وقتی آن را از زبان مانوئل می شنویم نامش را می گذاریم بهانه جویی ، چون دوست نداریم حرف های او را بشنویم ، چراکه به قول امیر حاج رضایی اینکه بخواهیم با وجود تمام مشکلات، پرسپولیس بعد از 9 هفته حداقل 10 درصد پیشرفت کند و بالاتر از تیم رها شده گهر دورود قرار بگیرد زیاده خواهی نیست.

 

3- ژوزه علاقه ای به شناخت شرایط ایران ندارد. بله مشکل ژوزه عدم شناخت شرایط فوتبال ایران و پرسپولیس نیست ، مشکل او علاقه نداشتنش به شناخت پیدا کردن است. مصاحبه سرمربی علیه بازیکن شاید در فوتبال جهان چیز عجیبی نباشد اما در جامعه احساسی ما زیر سوال بردن شخصت های محبوب در برابر رسانه ها نارضایتی خیلی ها را به دنبال خواهد داشت. او به جای اینکه با واقعیت های موجود ما کنار بیاید مدام از آنها ایراد می گیرد و از 22 قهرمانی گذشته خود در مصر صحبت می کند ، خوب شما قهرمان ، الان باید چه کار کنیم؟!

 

4- مانوئل به بزرگی پرسپولیس اشراف کامل ندارد. یا لااقل این گونه وانمود می کند تا خود را بزرگتر نشان دهد. باید به وی گفت پرسپوليس چه بوده و چه افتخاراتي داشته است. البته این را هم باید گفت که براي قهرماني در سال بعد بايد در ليگ ماند!

5- برخی مربی ها توانایی فنی دارند اما روان شناس خوبی نیستند و توان تهييج روحي بازیکنان را ندارند. در طول 9 مسابقه این فصل 10 بار توپ به پاي زايد قاضي و انصاري فرد نخورده است ، انتظار داريد تا اینجا بيش از 5 گل زده باشيم؟!

6- یک روز فرگوسن بکهام را از یونایتد بیرون کرد و این فرگوسن بود که جاودانه شد و بکهام محو شد، مانچینی همین کار را با کارلوس توز کرد و قهرمان شد. فرانسه ستاره بی چون و چرایش کانتونا را کنار گذاشت و جام جهان و اروپا را به خانه آورد. می گویند کریمی دخالت کرده ، صدایش را بلند کرده ، زیر لب ناسزا گفته ، هرچه که بوده مجازاتش نمی تواند اخراج باشد. چه کسی گفته اولین برخورد باید شدیدترین آنها باشد؟ چرا ابتدا کریمی جریمه نشد و سپس سراغ جراحی و اخراج رفت؟

7-  حرف آخر با محمد رویانیان . گاهی اوقات می توان با یک اتومبیل مدل پایین در یک جاده سنگلاخ کوهستانی به پیش رفت اما با یک بنز آخرین مدل در همان جاده ماند. یک مربی هرچه قدر هم که بزرگ باشد گاهی تمام تلاش هایش بی نتیجه می ماند و کار گره می خورد. اینکه اشتباهی داشته باشی فقط یک اشتباه است اما اینکه هزار توجیه برای آن بیاوری می شود هزار و یک اشتباه!

* حسن مهدوی

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)