مرجع خبری پرسپولیس : صبح امروز به نقل از سایت رسمی باشگاه اوساسونا خبر اخراج دو ستاره ایرانی این تیم را منتشر کردیم که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت.

صبح روز چهارشنبه خبرنگار مرجع خبری پرسپولیس به نقل از سایت رسمی باشگاه اوساسونا خبر اخراج مسعود شجاعی و جواد نکونام دو ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان را منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی داشت . بسیاری از فوتبالدوستان در تماس با این خبرگزاری ما را متهم به ایجاد حاشیه کردند و سایت های دولتی نیز ما را حاشیه ساز خواندند، با این وجود ساعتی بعد درج این خبر در سایت رسمی باشگاه اوساسونا تایید شد . اما ماجرا از چه قرار بود ؟ گزارش مارکا را در این مورد می خوانیم :

روزنامه مارکا امروز در این خصوص نوشت، امروز اخباري در خصوص اخراج جواد نكونام و مسعود شجاعي از باشگاه اوساسونا منتشر شد كه منبع اين خبر را سايت باشگاه اوساسونا اعلام كردند.

اين درحالي است كه لينك مربوط به اين خبر در سايت اوساسونا موجود نبود و به نظر مي‌رسيد ايراد فني در سايت بوجود آمده باشد.
هرچند برخي منابع اين جريان را يك شوخي در سايت اوساسونا توصيف كردند؛ اما حقيقت اين بود كه يك هكر حرفه‌اي توانسته بود خبر دلخواه خود را بدون مجوز مالك سايت اوساسونا در اين فضا منتشر كند.
وي در خبر خيالي خود جواد نكونام و مسعود شجاعي را به خاطر درگيري در يك باشگاه شبانه مجرم شناخته و نوشته بود باشگاه اوساسونا اين دو بازيكن ايراني را اخراج كرده است و اين دو ديگر قراردادي با اوساسونا ندارند.
روزنامه ماركا چاپ اسپانيا ضمن انتشار گزارشي از اين ماجرا به نقل از مدير وب سايت اوساسونا نوشت: هرچند مسبب اين اتفاق تحت تعقيب است و بايد تكليف اين شيطنت خبري كاملا روشن شود اما به طور كلي خبر منتشر شده را تكذيب مي‌كنيم. اين خبر توسط يك هكر روي سايت ما منتشر شده است و ايراني‌ها همچنان حضوري فعال در تيم ما خواهند داشت.

سایت رسمی باشگاه اوساسونا هم در این خصوص بیانیه ای منتشر کرد، در متن این بیانیه آمده است : در سحرگاه امروز، يك فرد در خارج از سرور سايت اوساسونا، موفق به دستكاري اطلاعات اين سايت شده و مطالبي كاملا نادرست را منتشر كرد.
باشگاه اوساسونا به دليل اين حادثه ناگوار از تمامي طرفداران و عموم مردم عذرخواهي و اعلام مي‌كند مسئولان باشگاه اقدام قانوني مناسب را در اين زمينه در مورد هكر‌ها انجام خواهد داد.

جواد نکونام در خصوص انتشار این خبر به فارس گفت : از شنيدن اين خبر شوكه شدم، چون كسي كه اين كار را كرده و چنين خبر كذبي را در سايت منتشر كرد به خوبي از آداب و رسوم ايرانيان آگاهي داشته است. دقيقاً مردم ايران شب گذشته در سوگواري شهادت امام علي (عليه‌السلام) و در شب احيا به سر مي‌بردند و يك فرد با شناخت از اين آداب ايرانيان صبح آن روز چنين خبري بازتاب داده است.
وي گفت: روز گذشته دو جلسه تمريني بسيار سنگين را برگزار كرديم. روزهايي كه ما تمرين داريم حتي نمي‌توانيم به كارهاي شخصي خود برسيم، چه برسد به اين كه به كلوپ شبانه برويم.
كاپيتان تيم ملي ايران تأكيد كرد: پس از شنيدن اين خبر با مسئول سايت، روابط عمومي باشگاه و مدير باشگاه صحبت كردم و مسئولان باشگاه نيز از هكر سايت باشگاه شكايت كردند. خودم هم به طور جداگانه شكايت كردم و تا چند هفته آينده همه چيز در اين زمينه به طور كامل مشخص خواهد شد.
نكونام يادآور شد: بيش از 10 سال است كه براي تيم ملي بازي مي‌كنم. اگر بازيكني و يا مربي از من بداخلاقي ديده است، در صورت تأييد اين موضوع همين امروز از فوتبال خداحافظي مي‌كنم.
وي گفت: مي‌دانم من به همراه مسعود شجاعي نماينده 70 ميليون ايراني هستيم كه از جامعه اسلامي به اين كشور آمده‌ايم بنابراين به درستي رفتارهايمان را كنترل مي‌كنيم.
نكونام اضافه كرد: اميدوارم كسي كه با من اين دشمني را كرده بتواند با وجدان راحت به زندگي‌اش ادامه دهد. چون اين هكر با انتشار خبر كذب دروغ گفته و با تشويش اذهان عمومي فرافكني كرده است. اين فرد بايد به وجدان خود رجوع كند و بداند كه در مورد چه كسي چنين خبري را منتشر كرده است.

همچنین مطلع شدیم با توجه به هك‌ شدن سايت باشگاه اوساسونا و سوء‌استفاده از نام دو بازيكن ايراني، مسعود شجاعي و جواد نكونام اعتراض خود را اعلام كردند به همين دليل باشگاه اوساسونا نيز با تنظيم شكايت نامه اي براي پليس اسپانيا خواستار شناسايي و معرفي آنها شد.
بازيكنان ايراني نيز جداگانه از عاملان اين مسئله شكايت كردند.
امروز خبري در مورد اخراج نكونام و شجاعي از اوساسونا به دليل درگيري در باشگاهي شبانه براي دقايقي روي سايت باشگاه اسپانيايي قرار گرفت و مشخص شد كه سايت هك شده و اين خبر صحت نداشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)