عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به هیاهوی چند روز اخیر و بیانیه استقلال علیه او، می‌گوید تیمی که رقیب این تیم برای کسب عنوان قهرمانی بود، قهرمانی سرخ‌ها را تبریک گفته است اما استقلال دوم هم نشده است.

پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری خود گفت که با احترام به پرسپولیس به این تیم تبریک نمی‌گوید چرا که پرسپولیس را شایسته قهرمانی نمی‌داند. خبیری، عضو هیات مدیره پرسپولیس به سرعت به این مساله واکنش نشان داد و ساپینتو را بی‌ادب، بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت خطاب کرد تا باشگاه استقلال هم با انتشار بیانیه‌ای پاسخ عضو هیات مدیره پرسپولیس را بدهد.

در بخش‌هایی از بیانیه استقلال خطاب به خبیری آمده است: «متاسفانه حسین خبیری، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس علاقه بسیاری دارد هر از گاهی در مورد تیم بزرگ استقلال صحبت کند و با خودشیرینی به دنبال پیدا کردن جایی در میان هواداران تیمش باشد. باعث تاسف بسیار است که عضو هیات مدیره یک باشگاه تا این حد ادبیات سخیف و سطح پائینی دارد … چرا در حالی که ریکاردو ساپینتو هیچ گونه بی‌احترامی نکرده، خبیری از کلمات زشت و سخیف در مورد سرمربی تیم استقلال صحبت می‌کند؟ آیا این خود نشان دهنده بی‌ادبی و بی‌فرهنگی و بی‌شخصیتی او نیست؟ آیا کسی که در چنین شرایطی می‌گوید سرمربی تیم حریف بی‌فرهنگ و بی شخصیت است، خود نماد بی‌فرهنگی و بی‌شخصیتی نیست؟ به نظر می‌رسد علاقه فراوان به مصاحبه به شکل بدی حسین خبیری را اذیت می‌کند!»

حسین خبیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم اظهار کرد: پرسپولیس مزد زحمات و تلاش خود را گرفت. علی‌رغم فراز و نشیبی که داشتیم، تیم ما ناامید نشدند و لیگ را امیدوارانه پیگیری کردند. در این میان حمایت هواداران هم به کسب قهرمانی کمک کرد و در کنار اعضای هیات‌مدیره، مدیریت باشگاه هم تلاش کردند تا تیم به قهرمانی برسد.

وی درباره واکنش ریکاردو ساپینتو و حجت کریمی نسبت به قهرمانی پرسپولیس که این تیم را شایسته عنوان قهرمانی نمی‌دانند گفت: فرق آدم حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای اینجا مشخص می‌شود. در فوتبال حرفه‌ای دنیا باشگاه‌ها رقابت فشرده و سنگینی با هم دارند اما وقتی تیمی قهرمان می‌شود، سایر تیم‌ها تبریک می‌گویند. در لیگ ایران هم وقتی ما قهرمان شدیم خیلی از تیم‌ها که رقیب ما بودند به ما تبریک گفتند. سرمربی سپاهان و تراکتور و همینطور خیلی از بازیکنان تیم‌های رقیب تبریک گفتند. بالاخره پرسپولیس در تورنمنتی فشرده در رقابت با تیم‌های دیگر قهرمان شد و شایسته این قهرمانی بود. وقتی تیم‌های دیگر تبریک می‌گویند، نشان می‌دهد شخصیت بزرگی دارند و حرفه‌ای رفتار می‌کنند. ما فصل قبل قهرمان نشیدم و می‌توانستیم خیلی از مسائل را مطرح کنیم اما دیدم چنین حرف‌هایی حرفه‌ای نیست. در هر صورت مهم این است که هواداران پرسپولیس خوشحال شدند و با غرور قهرمانی را جشن گرفتند. از آنهایی که به قهرمانی ما احترام گذاشتند تشکر می‌کنم و آنهایی هم که ناراحت شدند برایشان دعا می‌کنیم تلاش کنند به آن چه شایسته آن هستند برسند.

ساپینتو رقابت برای نایب‌ قهرمانی را هم باخت

خبیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بخش زیادی از فوتبال دوستان هواداران استقلال و برخی هم هوادار سپاهان و تراکتور هستند و همه قابل احترام هستند و اگر گلایه‌ای وجود دارد به خاطر رفتار افراد است. تیمی که رقیب اصلی ما بود و در نهایت دوم شد، تبریک گفت، شما (استقلال) در کورس رقابت دوم هم نشدید. آقای ساپینتو رقابت با سپاهان برای نایب‌قهرمانی را هم باخت. به نظرم این رفتار قشنگ نیست. یک مربی باید الگو باشد و باید حرف‌هایی بزند که دیگران بتوانند الگوی مناسبی را در اذهان ثبت کنند. پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد چون بازیکنانی داریم که در وجودشان شخصیت قهرمانی وجود دارد. ما هوادارانی داریم که به این قهرمانی‌ها عادت کرده‌اند و خوشحالیم که باشگاه بزرگ پرسپولیس به آنچه که حقش بود رسید. الان باید همه روی جام حذفی تمرکز کنیم تا این جام را هم با درایت بازیکنان و کادر فنی بگیریم که خوشحالی ما تکمیل بشود.
کسی روی خط قرمز ما پا نگذارد

وی ادامه داد: ما دوست نداریم نسبت به اظهارات افراد طوری صحبت کنیم که آنها ناراحت بشوند. اما آنها هم نباید حرفی بزنند که باعث دل‌ آزردگی هواداران بشود. این خط قرمز ماست، که کسی با حرف‌هایش باعث غصه و ناراحتی هواداران ما نشود. اگر کسی پا روی خط قرمز ما بگذارد مجبور هستیم جواب بدهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)