بازى با برزيل شايسته و برازنده تو بود
مرجع خبری پرسپولیس : علاقه مندان به فوتبال در ايران از كريم باقرى كاپيتان سابق تيم ملى و حال حاضر پرسپوليس خاطرات بسيار زيادى دارند. خاطرات تلخ و شيرينى كه هيچ گاه از ياد و خاطره ما نخواهد رفت.


کريم كه لقب كانتونا را از هواداران پرسپوليس گرفته، بدون شك يك استثنا در تاريخ فوتبال ايران است. بازيكنى كه به دليل قابليت هاى منحصر به فردى كه دارد، در بالاترين سطح ايران و آسيا بازى كرد و آوازه اش از مرزهاى قاره كهن گذشت و حضور در بوندسليگا و ليگ برتر را تجربه كرد و در تيم منتخب جهان هم نماينده شايسته اى براى فوتبال ايران بود.

 

وقتى مى خواهى در مورد چنين بازيكنى بنويسى، انگار سخت ترين كار دنيا را انتخاب كرده اى و تلخ تر اينكه بخواهى براى روز خداحافظى اش از فوتبال ملى بنويسى.گل او به كره جنوبى به يادت مى آيد كه از وسط زمين چنان به توپ ضربه زد كه اشك دروازه بان و سرمربى حريف را درآورد.

 

ياد بازى با استراليا مى افتى كه در ملبورن گل اول بازى را به ثمر رساند و پايه گذار صعود ايران به جام جهانى ۱۹۹۸ فرانسه شد. ياد بازى با ايرلند كه تنه به تنه روى كين بزرگ و افسانه اى كاپيتان منچستر يونايتد زد اما در آخرين گام از صعود به جام جهانى ۲۰۰۲ باز مانديم.كريم در تيم ملى روزهاى خوب زيادى داشته اما مثل تمام بازيكنان بزرگ روز بد هم داشته كه در مقابل روزهاى اوجش آنقدر ناچيز است كه اصلاً قابل نوشتن نيست.

 

او همواره پيام آور شادى براى فوتبال ما بوده به طوريكه وداع او با تيم ملى سنگين و غير قابل هضم است اما با روزگار نمى توان جنگيد و همانطور كه بزرگان فوتبال دنيا يك روزى كفش هاى خود را آويزان كردند، يك روزى بايد بروى و حالا نوبت آقا كريم است.كريم باقرى به ايستگاه آخر در تيم ملى رسيده است و اين افتخار را دارد تا در مقابل برزيل پر افتخارترين تيم جهان از فوتبال ملى خداحافظى كند و اين وداع براى او شبى خاطره انگيز و بزرگ خواهد بود.

 

شبى كه در ياد دوستداران فوتبال ايران ثبت خواهد شد و هرگاه نام برزيل را بشنويم، ياد كريم و خداحافظى اش از فوتبال ملى خواهيم افتاد. آقا كريم بزرگ بود، بزرگ ماند و در يك بازى بزرگ از فوتبال ملى خداحافظى مى كند. افتخارى كه به حق شايسته و برازنده كاپيتان كريم است و دوستدارانش با چشمانى گريان او را بدرقه خواهند كرد. خداحافظ كاپيتان، خداحافظ رفيق.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)