مرجع خبری پرسپولیس : شكست برابر غنا و حذف از جام نوزدهم، فوتبال آمريكا و به تبع آن اقتصاد و تا حدودي سياست اين كشور را وارد بحران جدي كرد.

 

پس از حذف هر كشوري از جام جهاني اتفاقات ناگوار اجتماعي، سياسي، ورزشي و اقتصادي، پس‌لرزه‌هاي بديهي آن هستند.
در آمريكا پس از 6 سال هزينه براي فرهنگ‌سازي در زمينه فوتبال، حذف تيم ملي اين كشور در جام جهاني همه رشته‌ها را پنبه كرده است.

حاميان مالي غول‌پيكر آمريكا كه فوتبال را جدا شده از اجتماع مي‌بينند در فاصله يك روز از شكست آمريكا مقابل غنا، تبليغات خود را به سمت راگبي، بسكتبال و تنيس سوق داده‌اند و به خوبي بر اين نكته اشراف دارند كه مردم ديگر با فوتبال آشتي نخواهند كرد.

بودجه وعده داده شده فيفا به شرط حضور هر تيم در جمع 8 تيم برتر جهان اكنون به خزانه فدراسيون فوتبال آمريكا واريز نشده و آديداس كه قرار بود در باز‌سازي و ترميم 5 آكادمي فوتبال در آمريكا هزينه كند از اين امر شانه خالي كرده است.

معادل بيش از 6 ميليون دلار محصول ورزشي با آرم جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي روي دست فروشندگان آمريكايي مانده و مردم دليلي براي خريد اين محصولات نمي‌بينند.

شبكه‌هاي تلويزيوني داخلي آمريكا كه به بهاي گزافي امتياز پخش با تاخير بازي‌ها را حريداري كرده‌اند هيچ مشتري براي تبليغات بين دو نيمه خود ندارند و در ساعات پخش بازي‌ها، مردم آمريكا ترجيح مي‌دهند استراحت كنند تا اينكه بازي‌ها را زير ذره بين خود بگيرند.

پروژه نزديك شدن اوباما به مردم در سايه وحدت ملي كه به بهانه موفقيت تيم ملي فوتبال ممكن بود به دست بيايد نيز به شدت متوقف شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)