فکر می‌کنم آن طور که باید و شاید خودم را در لیگ نشان داده‌ام و بازی نکردنم هم فقط به نظر کی‌روش برمی‌گردد، شاید برای بازی با لبنان از نظر تاکتیکی به درد تیم نمی‌خوردم

گل؛ حريف بعدي سپاهان در ليگ برتر تيم پرسپوليس است. محمدرضا خلعتبري بازيكن سپاهان درباره اين بازي، وضعيت تيمش، اوضاع تيم ملي در بازي با لبنان و چند مسئله حاشيه‌اي صحبت كرده است. اين مصاحبه را بله نقل از اوج‌نيوز بخوانيد.

با بردی که داشتید دوباره استقلال و سپاهان به هم نزدیک شدند.

خدا را شکر که با انجام بازی عقب‌افتاده توانستیم جایگاه خود را دوباره پیدا کنیم. خیلی از این موضوع خوشحالیم، پیش از بازی با راه‌آهن همه بازیکنان با یکدیگر هم‌قسم شده بودیم تا راه‌آهن را ببریم.

این اتفاق در حالی افتاده که خیلی‌ها معتقد بودند سپاهان نسبت به چند سال اخیر افت داشته و شاید دیگر نتواند در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

در ابتدای نیم‌فصل دوم دو باخت داشتیم که‌‌ همان هم باعث شد تا عقب بیفتیم اما از‌‌ همان موقع گفتم عجله نکنید و سپاهان دوباره جایگاه خود را پیدا می‌کند. هنوز نه ما قهرمان شده‌ایم نه استقلالی‌ها. بازی‌های سختی در پیش داریم و آخر فصل همه چیز مشخص می‌شود.

در پایان بازی دایی اعتقاد داشت راه‌آهن تیم بر‌تر میدان بود، چه پاسخی برای او داری؟

من این موضوع را قبول ندارم زیرا دو تیم بازی خوب و درگیرانه‌ای را به نمایش گذاشتند. در واقع بازی متعادلی را شاهد بودیم و می‌توانست بازی به تساوی کشیده شود که ما از موقعیتی که داشتیم ‌‌نهایت استفاده را بردیم.

هفته آینده با پرسپولیس بازی دارید که جایگاه مناسبی ندارد و به دنبال برد خواهد بود.

ما برایمان فرقی ندارد که هر تیمی با چه تفکری به زمین می‌آید زیرا تفکر ما فقط پیروزی است و با تمام وجود مقابل پرسپولیس هم بازی می‌کنیم.

گردان از زمانی که به سپاهان آمده انگیزه زیادی دارد و عملکرد خوبی داشته، مقابل پرسپولیس هم قطعا انگیزه مضاعفی دارد و به نوعی برگ برنده شما به حساب می‌آید، این‌طور نیست؟

از این‌که شهاب به سپاهان آمد خیلی خوشحال هستم اما فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها خیلی اشتباه کردند و باید هر طور که می‌توانستند شهاب را حفظ می‌کردند. مطمئنم او در بازی با پرسپولیس هم مانند چند بازی گذشته ما دروازه خود را بسته نگه می‌دارد و اگر این اتفاق نیفتد کل تیم مقصرند.

ماهینی و قاضی هم از هم‌تیمی‌های سابق تو هم در پرسپولیس هستند و قطعا شناخت خوبی از شما دارند.

در حال حاضر حسین یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس به شمار می‌آید و محمد هم اگر گرفتار مصدومیت نمی‌شد الان خیلی حرف‌های برای گفتن داشت اما‌‌ همان طور که گفتم در هر شرایطی ما باید پرسپولیس را ببریم.

کمی از فضای لیگ فاصله بگیریم و به تیم ملی بپردازیم. وقتی بازی با لبنان را نگاه می‌کردیم ناراحتی تو کاملا مشخص بود.

ناراحت نبودم اما بالاخره توقع داشتم که در تیم ملی بازی کنم. من هر تلاشی که انجام می‌دهم برای این است که بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم. حضور در تیم ملی حتی روی نیمکت هم برای من باعث افتخار است.

در چند هفته اخیر یکی از بهترین‌های لیگ بودی ما هم توقع داشتیم حتی به عنوان یار تعویضی به میدان بیایی اما این اتفاق نیفتاد، چرا؟

اگر من در تیم ملی بازی نکرده‌ام دلیل نمی‌شود که افت کرده باشم و یا از نظر فنی در حدی نباشم که نتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم. فکر می‌کنم آن طور که باید و شاید خودم را در لیگ نشان داده‌ام و بازی نکردنم هم فقط به نظر کی‌روش برمی‌گردد، شاید برای بازی با لبنان از نظر تاکتیکی به درد تیم نمی‌خوردم.

تو هم فکر می‌کنی دژاگه یک سر گردن از بازیکنان دیگر بهتر بود؟

اشکان بازیکنی است که برای تیم ملی همه کار می‌کند و خیلی کمک حال بازیکنان دیگر است. بازیکنی که در لیگ انگلیس بازی می‌کند حتما از خیلی‌ها بهتر است.

قبول داری اگر تو هم طی سال‌های فوتبالت بیشتر خودت را درگیر فوتبال می‌کردی الان لژیونر بودی؟

من همیشه درگیر فوتبالم بوده‌ام.

اما در مقاطعی عصبانیت‌های تو و اعتراض‌هایت دردسرساز شدند و باعث شد افت کنی.

قبول دارم، زمانی بود که با پیش آمدن مسائل کوچک خیلی زود از کوره در می‌رفتم اما باور کنید که فقط به فکر موفقیت تیمم بودم. اکنون هم سعی کرده‌ام خودم را اصلاح کنم و به گذشته فکر نکنم. بالاخره لژیونر شدن آرزوی هر بازیکنی است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

برخی از بازیکنان تیم ملی مانند علیرضا حقیقی اعتقاد دارند باید به بازیکنانی که در ایران بازی می‌کنند بیشتر بها داده شود، تو هم همین تفکر را داری؟

نظر من مهم نیست زیرا سرمربی تیم ملی نیستم. فوتبالیست خوب در ایران زیاد است و زحمت زیادی هم می‌کشند اما‌‌ همان طور که گفتم نظر من مهم نیست و سلیقه سرمربی تیم ملی اهمیت دارد.

درباره تصمیمی که برای هادی عقیلی گرفته شده حرفی نداری؟

او سرمایه ملی ما است و باید بخشیده شود. درست نیست او را این‌گونه زیر سؤال ببریم. ضمن این‌که هادی گفته بود به یکی از مربیان تیم ملی خبر داده است بنابر این او بی‌خبر اردو را ترک نکرده.

شنیده‌ایم که نکونام از تو خواسته با نویدکیا برای حضور در تیم ملی حرف بزنی. درست است؟

من از همین جا این موضوع را تکذیب می‌کنم. من به نکونام گفتم نویدکیا می‌تواند به تیم کمک کند اما می‌گوید از نظر جسمانی شرایط برای حضور در تیم ملی ندارم. آقاجواد هم گفت این موضوع را قبلا به خودش هم گفته است.

اما صحبتی که از تو منتشر شده بود این تصور را ایجاد می‌کرد که نکونام توانایی این را دارد تا در تیم ملی هر کاری انجام دهد؟

نه جواد بازیکنی است که برای کی‌روش تعیین تکلیف کند و نه کی‌روش مربی بی‌تجربه‌ای است که بخواهد از بازیکنانش مشاوره بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)