پرسپولیس نیوز : هافبک تیم ملی با دفاع از داوری گفت که هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند. او همچنین گفت اگر دنیل بازیکن ضعیفی بود در بوندس‌لیگا بازی نمی‌کرد.

محمدرضا خلعتبری در دو بازی ایران مقابل کویت و گینه فقط 10 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد که آن هم در بازی دوستانه با کویت بود. او نسبت به نیمکت نشینی معترض نیست و تاکید می کند که انگیزه‌اش را از دست نمی دهد.

خلعتبری در مورد بازی های تیم ملی، وضعیت تیم ملی و  مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ داد.

 

 نظرت در مورد بازی با گینه چیست؟

بازی تدارکاتی بدی نبود ولی مشکل تیم ملی این بود که زمان زیادی برای این مسابقه نداشت. ما هماهنگ نبودیم چون فقط چند روز در کنار هم تمرین کردیم. با این حال محک بدی نبود و مقابل تیمی بازی کردیم که بازیکنانی خوبی داشت. تعدادی از آنها در تیم های مطرح اروپا مثل میلان و اشتوتگارت بازی می کنند.

 اما از نحوه بازی تیم ملی انتقادهایی صورت گرفت.

من گفتم که زمان زیادی برای این مسابقه نداشتیم و اگر بیشتر در کنار هم بودیم مطمئنا بازی بهتری را انجام می دادیم و شکست نمی خوردیم. درست است مقابل گینه محک جدی خوردیم اما با 4،5 روز تمرین کردن نمی‌ توانستیم به هماهنگی کامل برسیم. در اردوهای بعدی تیم ملی آنقدر تمرین می‌ کنیم تا برای جام جهانی به آمادگی صد در صد برسیم. اینطور که مردم نگران هستند، نیست. تیم ملی زمان می‌خواهد تا به هماهنگی برسد و بچه‌ها به یکدیگر عادت کنند. بعد از بازی با کره‌ جنوبی هیچ دیدار دوستانه‌ای نداشتیم که همین مسئله کار را برای ما دشوار کرد.

 قبول داری 2 گل خیلی بد خوردیم؟

در مورد گل دوم باید بگویم که اصلا کاری از دنیل داوری ساخته نبود. هر دروازه بانی بود آن شوت گل می خورد چون توپ جایی رفت که نباید می رفت. گل اول هم از آن گل‌هایی بود که ممکن است برای هر دروازه‌بانی اتفاق بیفتد. 

 ولی خیلی ها از دنیل داوری انتقاد کرده اند؟

داوری دو، سه بازی برای تیم ملی انجام نداده و فکر می کنم این اولین بازی او در ورزشگاه آزادی بود. اگر داوری دروازه بان ضعیفی بود به صورت ثابت در بوندس‌لیگا بازی نمی کرد. برای هر دروازه بانی این اتفاقات پیش می آید و فوتبالیست های بزرگ دنیا هم ممکن است اشتباه کنند. به نظر من چیزی از ارزش های داوری کم نمی شود. ما گلرهای خوب دیگری هم داریم و امیدوارم در آینده شاهد بازی های خوبی از آنها باشیم.

 چرا کی‌روش اینقدر تو را دوست دارد و در اردوها با تو شوخی می کند؟

کی‌روش همه بازیکنان را دوست دارد و با اکثر بچه ها شوخی می کند. دستش درد نکند که مرا دوست دارد! او واقعا رفتار خوبی با بازیکنان دارد.

 چرا در این دو بازی کم بازی کردی؟

این نظر کی‌روش است و به آن احترام می گذارم. هرگز انگیزه ام را از دست نمی دهم و آنقدر تلاش می کنم تا کی‌روش مجبور شود از من استفاده کند. به هیچ عنوان انگیزه ام را از دست نمی دهم. در پست من رقابت شدیدی وجود دارد و مهاجمان خوبی داریم، مسلماً هر کسی تلاشش را انجام می‌دهد تا مسافر جام جهانی شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

بازیکنان تیم ملی در مورد صعود به دور دوم جام جهانی نظرهای متفاوتی دارند. نظر تو چیست؟

به نظر من صعود غیرممکن نیست. هر کاری با تلاش زیاد می تواند انجام شود. ما نمی خواهیم به مردم دروغ بگوییم و همه می دانند که مقابل حریفان کار سختی در پیش داریم. مطمئنا کی‌روش برنامه ریزی خوبی خواهد داشت و ما به این موضوع امیدوار هستیم. تیم ملی بازیکنان بزرگی هم دارد و می توانیم موفق باشیم. نمی دانم لیست نهایی چه زمانی اعلام می شود ولی مطمئن باشید هر بازیکنی به جام جهانی برود نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.

 این روزها بحث انتقال حدادی‌فر دوست صمیمی تو به پرسپولیس شنیده می شود…

قاسم یکی از دوستان خوب من است و ما در کنار حسین ماهینی در اکثر اردوها در کنار هم  هستیم. به نظرم او بهترین هافبک ایران است که می تواند در هر تیمی تاثیرگذار باشد. قاسم می تواند به پرسپولیس کمک کند و من دوست دارم او به تیم ما بیاید. با این حال نمی دانم چه تصمیمی خواهد گرفت.

 تعطیلی لیگ به ضرر پرسپولیس نشد؟

دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد ولی امیدوارم در اردوی شمال و ارمنستان با بازی هایی که انجام می دهیم آمادگی خود را حفظ کنیم.

 پرسپولیس چقدر شانس قهرمانی دارد؟

همه چیز بستگی به خودمان دارد. 9 امتیاز باقی مانده و باید با تمام وجود بازی کنیم. واقعا کارمان سخت است.

 مثل اینکه مشکل مالی هنوز حل نشده است؟

همین طور است. چک باشگاه دست من بود که نقد نشد و مشکلات ادامه دارد. بازیکنان ما بعد از دربی تا امروز 60 هزار تومان هم دریافتی نداشته‌اند. با این حال تمرکزمان روی بازی‌های آینده است تا به عنوان قهرمانی برسیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)