رکورد همزمان بیشترین برد و بیشترین باخت

مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر دهم عجیب ترین نتایج تاریخ لیگ را ثبت کرده به طوری که همزمان رکورد بیشترین پیروزی و بیشترین شکست را بر جای گذاشته است.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس پیروزی پنج بر یک سرخپوشان برابر نفت تهران در هفته سی و یکم لیگ برتر شانزدهمین برد این فصل پرسپولیسی ها بود و تعداد برد های این تیم را با پیروزی های تیم قهرمان لیگ برتر هفتم به رهبری افشین قطبی برابر کرد.

 

تیم قطبی در لیگ هفتم در پایان هفته سی و یکم با ثبت 16 پیروزی ، 10 تساوی و 5 شکست و کسب 52 امتیاز در رده دوم جدول پس از سپاهان قرار داشت و در پایان هفته سی و چهارم با 18 برد و 59  امتیاز قهرمان لیگ شد.

 

پرسپولیس که از نظر تعداد شکست ها با 10 باخت رکورد بیشترین شکست تاریخ لیگ برتر خود را ثبت کرده در کمال تعجب با ثبت شانزدهمین پیروزی در هفته سی و یکم بیشترین تعداد  کسب پیروزی و امتیاز را هم در طی فصول اخیر لیگ برتر به جای گذاشته است.

 

 

پرسپولیس که لیگ نهم را با زلاتکو کرانچار آغاز کرد در پایان هفته سی و یکم با 13 برد ، 12 تساوی ، 6 باخت و کسب 51 امتیاز در رده چهارم جدول جای داشت.

 

http://up.perspolisnews.com/images/lwr48ctrfc8739u0jkp.jpg

 

پرسپولیسی ها در لیگ هشتم به رهبری نلو وینگادا حال و روز مساعدی نداشتند و در هفته سی و یکم با 13 پیروزی ، 10 تساوی و هشت شکست و 49 امتیاز در رده ششم بودند. اما در لیگ هفتم که در نهایت با قهرمانی سرخپوشان تهرانی به پایان رسید پرسپولیسی ها در این هفته با 16 پیروزی و 52 امتیاز پس  از سپاهان در رده دوم جای گرفته بودند.

 

http://up.perspolisnews.com/images/rcvvtsc36reqv1o7oi9.jpg

 

اما یک سال قبل از آن یعنی در مسابقات فصل 85-86 لیگ برتر که پرسپولیسی ها با مربی گری مصطفی دنیزلی وارد میدان شدند لیگ برتر 16 تیمی بود و مسابقات تا هفته سی ام بیشتر به طول نینجامید . در این هفته پرسپولیس با کسب 14 پیروزی ، 11 تساوی و 5 شکست و ثبت 53 امتیاز پس از تیم های سایپای کرج و استقلال اهواز سوم شد.

 

http://up.perspolisnews.com/images/fsf0wmu8f1j2g5hglbsk.jpg

 

 

اما بدترین عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر به لیگ پنجم و مربی گری مشترک پروین-آری هان باز می گردد که در پایان هفته سی ام پرسپولیس با 9 پیروزی ، 11 تساوی و 10 شکست در پایان نهم شد.

 

می توان گفت پرسپولیس در پایان هفته سی و یکم لیگ برتر با کسب شانزدهمین برد به همراه 5 تساوی ، 10 باخت و کسب 53 امتیاز ، رکورد بیشترین برد ، بیشترین باخت و بیشترین تعداد امتیاز را به صورت همزمان ثبت کرده است.

 

تیم دایی برای دومین بار 5 گل زد

پرسپولیس برای دومین بار در دوران مربیگری علی دایی، در یک بازی رسمی موفق شد تا 5 گل به ثمر رساند. تیم پرسپولیس در 56 بازی گذشته به مربیگری علی دایی، فقط در بازی جام حذفی مقابل نفت محمودآباد موفق به زدن 5 گل شده بود. در آن بازی پرسپولیس 5-1 پیروز شد. پیروزی 5-1 مقابل نفت تهران دومین برد 5 گله پرسپولیس با علی دایی است که بهترین برد سرخپوشان در فصل جاری لیگ برتر نیز محسوب می شود.

 

بهترین برد سرخپوشان در 3 فصل اخیر لیگ برتر

پیروزی 5-1 سرخپوشان مقابل نفت تهران در هفته سی و یکم لیگ برتر، بهترین برد پرسپولیس در سه فصل اخیر لیگ برتر بود. تا قبل از دیدار مقابل نفت تهران که پرسپولیس 5 گل در یک بازی لیگ برتر زد، آخرین باری که پرسپولیسی ها موفق به زدن 5 گل در یک بازی شده بودند به فصل 86 و بازی مقابل شیرین فراز برمی گردد که سرخپوشان با قطبی این تیم را 5- صفر شکست دادند و بهترین برد خود در فصل لیگ برتر را ثبت کردند.

 

پرسپولیس رکوردار زدن گل اول!

پرسپولیس در میان همه رکوردهای بدی که امسال ثبت کرده است، یک رکورد جالب و دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است. این تیم در 31 بازی گذشته خود در لیگ برتر 22 بار زننده گل اول بازی بوده است که در میان همه تیمهای لیگ برتری یک رکورد است. پرسپولیس در 7 بازی نیز موفق به گلزنی نشده و در 2 بازی دیگر نیز که پس از دریافت گل اول، موفق به زدن گل شده است مقابل صبای قم بوده که آن دو بازی را نیز باخته است.

پرسپولیس در این 22 بازی 16 برد بدست آورده و 3 بازی را نیز علیرغم زدن گل اول باخته است. پس از پرسپولیس بهترین رکورد در این زمینه در اختیار ذوب آهن است که در 19 بازی زننده گل اول بوده است.

 

پیروزی ساده داخل خانه پرسپولیسی ها برابر نفت تهران ابتدا معمول به نظر می رسید اما چندین و چند رکورد را جابجا کرد. این در حالی است که سه هفته تا پایان مسابقات لیگ باقی مانده است و امکان ثبت پیروزی و حتی شکست های دیگر و افزایش این رکورد ها وجود دارد.

 

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)