طی هفته‌های اخیر یحیی گل محمدی با اعتماد ویژه به بازیکنان جوانی که از آکادمی راهی تیم بزرگسالان شده، امیدواری بزرگی را در این بخش شکل داده است.

محسن خلیلی درباره شرایط آکادمی باشگاه گفت: سال گذشته هفتم تیرماه این مسوولیت را برعهده من گذاشته شد یک برنامه بلند مدت و 5 ساله در اختیار باشگاه قرار دادم. سال اول سعی کردیم از حیث امکانات کمبودها را برطرف کنیم و زیرساختی در شان باشگاه درست کنیم. در سال اول مشکلی بابت البسه، خوابگاه و تغذیه نداشتیم. در سال دوم سعی کردیم روی نتیجه گیری تمرکز کنیم و سعی کنیم چهار تیم رده پایه در جمع شش تیم بالانشین جدول باشند. به این مهم هم دست پیدا کنیم. از حیث زیرساخت برنامه آنالیز، کلاس‌های روان پزشکی، برای هر رده پزشک و اتاق پزشکی و استفاده از فن آوری روز دنیا برای پیشبرد اهداف تاکتیکی و فرم بدنی که از چی پی اس هم استفاده کردیم.

خلیلی با اشاره به برنامه حرفه‌ای در نظر گرفته شده برای رده آکادمی گفت: ضمن پرداخت 50 درصد از قرارداد، نکته جالب اینجاست که برای تمام رده‌های پایه اردوهای پیش فصل خارج از استان در نظر گرفتیم تا آنها کاملا با شرایط حرفه ای و برنامه ریزی مناسب حضور در مسابقات، آماده شوند.

مدیر آکادمی پرسپولیس در ادامه گفت: برای اولین بار نمایندگان زیادی در رده‌های مختلف ملی داشتیم. سال گذشته در تمرینات بزرگسالان شرکت کردند که خروجی آن ابوالفضل سلیمانی بود که قرارداد حرفه ای نیز به امضا رساند. امسال هم سه بازیکن به بزرگسالان تحویل دادیم که دو نفر آنها بازی هم کردند، علی خدادادی و علی بابایی و همچنین گلر سوم امیررضا رفیعی. تا اینجا سه نماینده داریم و امیدوارم انشاالله تا پایان فصل با نگاه خوبی که آقای گل محمدی دارند بازیکنان بیشتری نیز فرصت داشته باشند. باشگاه نیز حمایت‌های خوبی داشته و نشان داده که دنبال برنامه بلندمدت و ثمربخش است. تفکر باشگاه به این سو رفته که به جای پرداخت هزینه گزاف برای جذب بازیکن می‌تواند با هزینه کمتر از سرمایه فوتبال پایه استفاده کند. دیدید که با درخششی که عمری در هفته های گذشته داشته، نشان داده که پرسپولیس می‌تواند به آکادمی خودش اعتماد کرده و آن تابو شکسته شده که پرسپولیس از بازیکنان جوان استفاده نمی‌کند.

محسن خلیلی درباره عملکرد درخشان رده پایه‌ها در دربی‌های این رده نیز اینطور گفت: از هشت دربی که باید در رده پایه داشته باشیم، تا این لحظه شش دربی به انجام رسیده است. طی این تقابل‌ها دو مساوی داشتیم و چهار برد. تا از این جهت نیز موفق شویم شرایط خوبی را برای هواداران و رده پایه شکل دهیم. با این حال هدف ما بزرگتر خواهد بود و شرایط فوق العاده ای را طی سالیان آتی در نظر داریم.

از فصل گذشته تمامی مدارک موردنیاز برای دریافت مجوز حرفه‌ای سازی را در بخش آکادمی، فراهم شده. در حال تکمیل مدارک با هماهنگی نمایندگان ای اف سی هستیم تا از این جهت نیز بتوانیم امتیاز لازم را نصیب باشگاه کنیم. در پایان باز هم باید به حمایت‌های باشگاه اشاره کنم که آقای درویش طی این مدت نیز نشان داده‌اند واقعا به بحث آکادمی و بازیکنان جوان اعتقاد ویژه‌ای دارد و تمام تلاش خود را در این زمینه قرار داده تا باشگاه بتواند یک آکادمی خوب و در شان پرسپولیس داشته باشد. ما هم وظیفه داریم در تمامی مجموعه بخش آکادمی در تلاش برای موفقیت نام باشگاه باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)