کاشانی به ابهامات هواداران پاسخ داد

مرجع خبری پرسپولیس : محسن خليلي گفت: آرزوي هر پرسپوليسي است كه به اين تيم برگردد، من هم دوست دارم به پرسپوليس برگردم و خاطرات خوشم را با اين تيم تكرار كنم.

 

مهاجم سابق تيم فوتبال پرسپوليس در واكنش به اظهارات حبيب كاشاني در برنامه 90 مبني بر اين كه محسن خليلي تنها بازيكني بوده كه براي ماندن در پرسپوليس به علي دايي پيشنهاد شده است، اظهار كرد: اظهارات كاشاني باعث شد سوالات بسياري از هواداران پرسپوليس پاسخ داده شود.

 

شايد من بايد اين سوال را درباره جدايي‌ام از پرسپوليس جواب مي‌دادم. شك و شبهات زيادي در اين رابطه وجود داشت كه به خاطر مشكلات با باشگاه، مسايل مالي و … به توافق نرسيدم و جدا شدم.

اظهارات كاشاني برايم ارزشمند بود، از او بسيار تشكر مي‌كنم كه قدران زحماتم بود. او اعلام كرد كه من در پرسپوليس گل‌هاي زيادي زدم، اگر كاري براي پرسپوليس كردم، وظيفه‌ام بود. اميدوارم از عملكردم راضي باشند.

 

وي در پاسخ به اين پرسش كه اختلافات حبيب كاشاني و علي دايي تا چه حد به پرسپوليس لطمه مي‌زند؟ تاكيد كرد: اختلاف مدير با مربي و مربي با بازيكن، در هر جاي دنيا پيش مي‌آيد، نمي‌توان گفت اين مساله چيز عجيبي است. من نمي توانم وارد اين قضايا شوم، ولي اميدوارم برنامه‌ريزي براي فصل آينده انجام شود تا پرسپوليس به جايگاه اصلي‌اش كه قهرماني در ليگ برتر و حضور قوي در آسيا است، برگردد.

 

خليلي درباره قهرماني پرسپوليس در رقابت‌هاي جام حذفي فوتبال يادآور شد: جا دارد به تمام هواداران دلسوز پرسپوليس تبريك بگويم. پرسپوليس سال بسيار سختي را پشت سر گذاشت، فراز و نشيب‌هاي زيادي داشت. عملكرد پرسپوليس در سال 86 هواداران را پر توقع كرد، تا در سال‌هاي بعدي قوي‌تر در ليگ حضور داشته باشند. پرسپوليس دستخوش بسياري از تغييرات بود و تمركز لازم را نداشت، ولي خوشبختانه قهرماني روز آخر مرهمي بر مشكلات و فراز و نشيب‌ها بود. اميدوارم براي فصل آتي روزهاي بهتر و بهتري را در پرسپوليس شاهد باشيم و هواداران همگام با تيمشان باشند.

 

مهاجم پيشين تيم فوتبال استيل آذين درباره دلايل ناكامي تيمش و سقوط به ليگ دسته اول گفت: زماني كه فصل شروع شد، قرار بود يك تيم رويايي براي قهرماني و رفتن به جام باشگاه‌هاي آسيا بسته شود. من در فصل نقل و انتقالات نبودم و روز آخر به استيل آذين پيوستم. اگر برنامه‌ريزي دقيق‌تري مي‌شد و مسئولان باشگاه مشاوره هاي بهتري مي‌گرفتند، نتايج بهتري كسب مي‌شد. متاسفانه همه سوءظن‌ها و مشكلات بر گردن بازيكنان انداخته شد. اين طور جلوه دادند كه بازيكنان مقصر اصلي هستند، ولي در اصل اين طور نبود، بازيكنان در نتايج سهم داشتند، ولي نه سهم بسزا. استيل آذين با مشكلات حاشيه زيادي دست و پنجه نرم مي‌كرد. اگر مشكل بيرون از زمين باشد، با مشكل در داخل زمين فرق دارد، مشكلات استيل آذين در بيرون از زمين بود و تمركز لازم را از بين مي‌برد.

 

وي ادامه داد: متاسفانه وقتي به استيل آذين در روز آخر پيوستم، چون عاشقانه و با تمام وجود پرسپوليس را دوست داشتم، تا روز آخر صبر كردم و تاريخ قرار دادم را مدام عقب مي‌انداختم. چون دوست داشتم در پرسپوليس بمانم. ما در سال 86 قهرماني دلچسبي را داشتيم. خودم گل‌هاي دلچسبي را به ثمر رساندم و آقاي گل ليگ شدم تا اين كه از مدير عامل استيل آذين پيشنهادي به من شد، من دوست داشتم در استيل آذين هم بازدهي خوبي داشته باشم، هم من به اين تيم كمك كنم و هم استيل آذين به من كمك كند.

 

خليلي در پاسخ به اين پرسش كه چه عواملي باعث شد كه كمتر در استيل آذين بازي كنيد؟ خاطر نشان كرد: متاسفانه مشكلات زيادي پيش آمد كه يكي از دلايل آن دير اضافه شدنم به تيم بود. من بدنسازي نكردم. براي اين كه خودم را در تركيب تيم جا بياندازم، زمان لازم بود. آن زمان استيل آذين تركيب اصلي‌ تيمش را پيدا كرده بود و بايد چند هفته اي به صورت انفرادي تمرين مي‌كردم. من چند هفته را از دست دادم. البته از ابتداي فصل روي نيكمت استيل آذين بودم، اگر در اين تيم از من استفاده نشد، به سليقه سرمربي باز مي‌گشت. من از پرسپوليس به استيل آذين رفتم و در تيمم بازيكن فيكس بودم. 11 گل براي پرسپوليس به ثمر رسانده بودم و تا روز آخر در تيمم بازي كردم. كادر فني علاقه‌اي براي به كارگيري از من نداشت، مربيان ناكام هم زمان زيادي بالاي سر تيم بودند، من هم بدون اعتراض سكوت كردم. 6 ـ 7 ماه مصاحبه نكردم. چون نمي‌خواستم آرامش استيل آذين را بر هم بزنم.

 

مهاجم سابق تيم فوتبال استيل آذين در پاسخ به اين پرسش كه آيا با مصدوميتي مواجه هستيد؟ تاكيد كرد: من فقط 4ـ 5 هفته از ناحيه مچ پا مصدوم بودم و چند هفته پاياني را بدون هيچ مشكلي كار كردم و در خدمت استيل آذين بودم و با سلامت كامل ليگ را به پايان رساندم. بعد از حضور آقايان خاكپور و ياوري كه به من اعتقاد داشتند، متاسفانه نتوانستم آن طور كه بايد و شايد كار كنم. من سه سال پيش از ناحيه زانو مصدوميتي داشتم كه به لطف خدا و با عمل موفق در آلمان بعد از گذشت هفت ماه از دوره درمان به ميادين ورزشي برگشتم و از آن پس به هيچ مشكلي برخورد نكردم، خوشبختانه امروز شاهد هستيم كه پزشكان ايراني عمل‌هاي جراحي بسيار خوبي انجام مي‌دهند، فكر مي‌كنم بازيكناني كه از اين ناحيه مصدوم مي‌شوند به دليل وجود امكانات خوب مثل گذشته براي جراحي به خارج از كشور نروند.

 

خليلي درباره وضعيتش براي فصل آينده و اين كه آيا با استيل آذين ادامه مي‌دهد؟ گفت: قرار داد من با استيل آذين يكساله بود و اكنون به اتمام رسيده و من بازيكن آزاد هستم و مي خواهم بهترين گزينه را براي فصل بعد انتخاب كنم.

 

مهاجم سابق تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش كه آيا دوست داريد به پرسپوليس برگرديد؟ خاطر نشان كرد: به خاطر علاقه‌اي كه هنوز به پرسپوليس دارم. دوست دارم به اين تيم برگردم. اولويت اولم بازگشت به پرسپوليس است. آرزوي هر پرسپوليسي است كه به اين تيم برگردد. من خاطرات بسيار خوب و روزهاي خوشي را در پرسپوليس گذراندم. اولويت اولم اين تيم است. اگر روزي پيشنهادي داشته باشم، دوست دارم برگردم و خاطراتم را تكرار كنم.

 

وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا با رعايت قانون سقف قرار دادها موافق است؟ گفت: من به عنوان يك فوتباليست گذاشتن قانون سقف قرار داد را اشتباه مي‌دانم. باشگاه مختار است، بنا به صلاحيت و هر بازيكن قيمتي را به او اختصاص دهد. هر بازيكني در دنيا قيمت خاصي دارد. هر كالايي نسبت به كيفيتش قيمتي دارد. فوتباليست نسبت به كارايي و بازدهي رقم خاصي دارد. بازيكن ملي يا بازيكن با سابقه با بازيكن تازه وارد فرق دارد. بازيكني كه بازي مي‌كند با يك بازيكن نيمكت نشين يكي نيست. اين گونه در حق برخي بازيكنان اجحاف مي‌شود با گذاشتن سقف قرار داد مسايل زير ميزي و دست‌هاي پشت پرده در فوتبال ما رواج پيدا كرده است. اين قانون باعث مي‌شود كه باشگاه به دروغ رقم قرار دادها را اعلام كنند. فدراسيون با اين شرايط بازيكنان و باشگاه‌ها را مجبور به دروغگويي مي‌كنند. فدراسيون نمي‌تواند بالا بودن رقم قرار دادها را ثابت كند. چون نه چيزي امضا مي‌شود و نه نوشته مي‌شود. پولي كه در اين ميان ردوبدل مي‌شود بر اساس توافق است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)