پرسپولیس نیوز: سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز به بنگر توهین می‌شود، فردا به یک بازیکن دیگر! هوادار پرسپولیس در روزی که تیمش اینقدر خوب بازی می‌کند، اینکار را نمی‌کند. فکر نمی‌کنم آنها هوادار پرسپولیس باشند.

محمود خوردبین در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس به سوالات پاسخ داد. با این گفتگو همراه باشید.

 

پیراهن شما به بنگسون بازیکن جدید تیم رسید، نظری ندارید؟

از شماره‌هایی که باقی مانده بود، او، این شماره را خواست و من هم گفته بودم غیر از شماره 7 هر شماره‌ای که خواست را به او بدهند.

با توجه به اولین تمرین چطور بود؟ فکر می‌کنید اعتبار این شماره را حفظ کند؟

هر چند در اولین تمرین یک گل زد ولی هنوز نمی‌توانم قضاوت کنم. اتفاقا حواسم به او بود ببینیم چه می‌کند اما به هر حال اولین تمرین او بود. منتظرم ببینم در تمرینات بعدی چه می‌کند.

به نظر می‌رسد جزو کسانی هستید که به شماره پیراهنتان تعلق خاطر خاصی داشته و دارید؟

من از روز اول پرسپولیس، با این تیم بودم. مگر می‌شود غیر از این باشد. قطعا روی این پیراهن و این شماره تعصب خاصی دارم.

شما از روز اول در تیم بودید، شماره‌های زیادی را می‌توانستید انتخاب کنید، حالا چرا 14؟

مهمترین عامل یک دلیل اعتقادی بود. من به عشق 14 معصوم این شماره را می‌خواستم و این عدد و اعتقاد پشت آن، در همه جای زندگی من وجود دارد.

از اولین بازی تیم بگویید. خیلی‌ها را غافلگیر کرد، البته در فاز هجومی…

درست است که کم و کاست داشتیم اما کدام تیم روز اول کامل است؟ مهم این است که تیم ما خیلی خوب بازی کرد و مثل یک تیم مدعی بازی کردیم. وقتی با برانکو صحبت می‌کردم، رضایت از صورت او می‌بارید. با وجود آنکه تغییرات اجباری داشتیم بچه‌ها خیلی خوب برنامه‌های کادر فنی را درک کرده و به تمرینات جواب دادند. خود من هم راضی بودم. البته دو گلی که خوردیم کمی این مسائل را تحت‌الشعاع قرار داد ولی بازی را ما انجام دادیم و روی دو ضد حمله و اشتباهات فردی که برای هر بازیکن و هر تیمی وجود دارد، بازی با تساوی تمام شد. در این میان  حداقل یک پنالتی روی کمندانی هم اعلام نشد. بدون تردید با اضافه شدن بچه‌های با تجربه‌تر بهتر هم می‌شویم. بعد از این بازی دیگر نگران نیستم. در درازمدت ما برنده‌ایم، خیال شما و هواداران راحت.

مسوولان کمیته داوران اعلام کردند؛ شما را قانع می‌کنند که پنالتی اتفاق نیفتاد…

از اینکه ما را قانع کنند، استقبال می‌کنیم. کارشناسی صحبت شود یاد می‌گیریم ولی کمندانی قسم می‌خورد که بازیکن حریف او را شارژ کرد. با این سرعتی که بچه‌ها دارند، با کوچکترین فشاری تعادلشان بر هم می‌خورد. حالا یک زمان، برخورد تنه به تنه است که تا حدی قابل قبول است ولی فشار با دست متعارف نیست.

حالا خیلی‌ها منتظر هستند پرسپولیس در تنور اهواز به این شکل بازی نکند که بگویند، بازی اول اتفاق بود؟

بازی اول در نتیجه اتفاق بود که پیروز نشدیم ولی در شکل بازی حادثه نبود. من فکر نمی‌کنم کسی که فوتبال را می‌فهمد توقع داشته باشد در گرمای بین 50 تا 60 درجه به همان شکل بازی شود که در تهران بازی کردیم. آن هم در زمینی که شنیدم مربیان بعضی تیم‌های اهوازی هم با آن مشکل دارند در حالی که با آن، نسبت به حریفان آشناتر هستند، نظر باید فنی باشد. البته با وجود آنکه بازی در آن آب و هوا و در آن زمین سخت است ما با یک استراتژی جدید که کادر فنی طراحی می‌کند، برای پیروزی به اهواز می‌رویم.

پس از بازی با پدیده برخلاف جریان عمومی هواداران، مسائلی برای محسن بنگر پیش آمد که گویا شما هم به این مساله معترض بودید…

خوب گفتید که جریان عمومی هواداران چیز دیگری است. کسی که هوادار پرسپولیس است و سال‌ها بازی‌های تیم محبوبش را دنبال کرده است، خوب می‌داند که سال‌ها بود پرسپولیس فصل را اینطور شروع نکرده بود. تازه ما ترکیب اصلی را در تمرینات چیز دیگری در نظر گرفته بودیم و با توجه به تغییرات اجباری، هماهنگی کم بود که بچه‌ها اینطور بازی کردند.

از سوی دیگر بازی‌های محسن بنگر را هم دیده‌اند. من فکر می‌کنم آنها که این جریان را راه انداخته‌اند پرسپولیسی نبودند بلکه خود را پرسپولیسی جا زدند تا روحیه بنگر را به عنوان یکی از ستون‌های تیم خراب کنند. حتما فکر می‌کنند اگر بنگر را خراب کنند دفاع تیم را خراب می‌کنند و پرسپولیس به مشکل می‌خورد. لابد روزهای دیگر به بازیکنان دیگر و حتی کادر فنی حمله می‌کنند. حالا بنگر با تجربه است، ممکن است روی یک جوان واقعا تاثیر بگذارد، پس هوادار پرسپولیس و طرفدار موفقیت تیم، چنین کاری نمی‌کند. بنگر همیشه نشان داده بازیکن با وجود و با غیرتی است. بازی با ازبکستان را همه به خاطر دارند، بنگر آن روز یک تنه 52 ضربه سر زد. محسن همیشه خوب بوده است. حالا در یک روز، یک اشتباه هم داشته است، اصلا دلیلی برای بی‌احترامی نیست. کسی که هوادار باشد در این مواقع به بالا بردن روحیه بازیکن کمک می‌کند. الان این تیم، تیم پرسپولیس است. اگر هواداری هم مخالفتی دارد، الان فقط باید به تیم خودش کمک کند و دوباره تاکید می‌کنم این تیم می‌تواند هواداران را خوشحال کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)