محمود خوردبین پیشکسوت پرسپولیس پس از قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ برتر گفت: متأسفانه حرمت‌ها پی‌درپی در این فوتبال شکسته می‌شود و کسی هم نمی‌تواند این فضا را درست کند. بردن و باختن هر دو جنبه می‌خواهد و اهالی فوتبال باید این را بدانند.

تیم پرسپولیس موفق شد با برتری ۴ بر صفر برابر نساجی مازندران در قائم شهر، قهرمانی خود در لیگ بیست و دوم را جشن بگیرد. محمود خوردبین مشاور رضا درویش و سرپرست قدیمی پرسپولیس که به قائم شهر سفر کرده بود، پس از پایان بازی اظهار نظر جالبی داشت و گفت که ” با این عنوان قهرمانی دهان برخی بسته شد و دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.”

در همین ارتباط پیشکسوت دوست داشتنی پرسپولیس گفت: پس از گذشت ۳۰ هفته سخت و طاقت فرسا پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. این تیم بیش از همه تیم‌ها شایسته چنین عنوانی بود و باید به احترام یحیی گل محمدی و شاگردانش کلاه از سر برداشت. ما توانستیم با یک سرمربی ایرانی و لایق تیم‌هایی را شکست دهیم که بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه یکسری صحبت‌ها هم در هفته ای گذشته مطرح شد که زیبنده فوتبال ایران نبود. این حرف‌ها جدید نیست اما نشان می‌دهد برخی‌ها به موفقیت‌های پرسپولیس حسودی می‌کنند. به جای احترام گذاشتن حرف‌هایی می‌زنند که قهرمانی پرسپولیس را لوث کنند اما مردم به خوبی همه چیز را می‌بینند و خوب می‌سنجند. شاید برخی صحبت‌های بیهوده یک مدت کوتاهی اعتبار داشته باشد و بعضی از هواداران تیم خودشان را گول بزند اما این موضوع دائمی نیست. هواداران تیم‌های رقیب هم خوب می‌دانند چگونه قهرمانی را از دست دادند و این مصاحبه‌ها ناشی از چه چیزی است؟

وی همچنین افزود: متأسفانه حرمت‌ها پی‌درپی در این فوتبال شکسته می‌شود و کسی هم نمی‌تواند این فضا را درست کند. بردن و باختن هر دو جنبه می‌خواهد و اهالی فوتبال باید این را بدانند. من هم اگر حرفی زدم به خاطر ادامه بعضی از حرف‌های بی‌ارزش و تکراری در مورد قهرمانی پرسپولیس بوده است. فوتبال ایران باید به تیمی مثل پرسپولیس افتخار کند که به این زیبایی فوتبال بازی می‌کند و به همه تیم‌ها هم احترام می‌گذارد. ما هرگز رقیبان را تحقیر نکرده یا قهرمانی آنها را با استفاده از الفاظ زشت و تکراری لوث نمی‌کنیم. این مکتب باشگاه پرسپولیس است که احترام در آن حرف اول و آخر را می‌زند.

محمود خوردبین در خصوص رقابت شدید تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته پایانی نیز اظهار داشت: واقعا قشنگی فوتبال به همین است. اینکه شما تا روز آخر و هفته پایانی برای قهرمانی بجنگید خیلی قشنگ و زیباست. من هم به عنوان کسی که موهایش را در آسیاب این فوتبال سفید کرده دوست دارم این بخش از رقابت‌های لیگ پررنگ تر باشد. اینکه بپذیریم یک تیم شایسته تر بوده و برنده شده است. یک تیم که رقیب ما هم بوده تا روز آخر جنگیده و حالا به قهرمانی رسیده یا نرسیده است. قشنگی ورزش و فوتبال به همین مسائل است نه اینکه به قهرمانی یک تیم حسادت کنیم یا آن را زیر سئوال ببریم فرهنگ جدید و زشتی است که متأسفانه در فوتبال ایران نهادینه شده است. باید مسئولان و متولیان فوتبال فکری به حال این موضوع کنند چرا که ریشه اغلب بداخلاقی‌ها همین فرهنگ زشت و جدید است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اظهار نظر ریکاردو ساپینتو و اینکه گفته است نمی‌تواند به تیمی تبریک بگوید که شایسته قهرمانی نیست، نیز گفت: ما برای همه تیم‌ها و مربیان ارزش قائل هستیم اما پرسپولیس به عشق هواداران پرشمار و دوست داشتنی خودش قهرمان می‌شود و نیازی به تبریک دوستان یا مربیان تیم‌های رقیب ندارد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)