باشگاه الوحده امارات طی نامه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.

طبق گزارش رسانه‌های عربی باشگاه الوحده امارات به دلیل کرونا نمی‌تواند به قطر سفر کند.

این تیم قرار بود برای انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به قطر سفر کند. تیم الوحده حریف استقلال در آسیا است و قرار بود طبق برنامه در تاریخ ۲۴ شهریور مقابل آبی پوشان به میدان برود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تایید نامه الوحده امارات در خصوص عدم شرکت در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت که فدراسیون امارات درخواست تعویق بازی‌ها را داشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ابلاغ نامه‌ای به فدراسیون فوتبال امارات متذکر شده که درخواست آنها برای به تعویق افتادن بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا قابل اجرا نیست.

AFC در نامه خود به فدراسیون فوتبال امارات گفته که آماده‌سازی برخی تیم‌ها آغاز شده است و بسیاری از تیم‌ها برای برگزاری این مسابقه اکنون در قطر هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت که این اتفاق را به کمیته مربوط AFC ارجاع داده تا طبق مقررات تصمیم گیری شود.

اگر نگاهی به مقررات موجود در سایت AFC و در بخش لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بیاندازیم به نکته زیر برخواهیم خورد.

AFC در فایل مستند خود اشاره به این موضوع داشته که اگر تیمی پس از شروع مسابقات از حضور در این بازی‌ها انصراف دهد تمام بازی‌ها به منزله کناره گیری مطرح می‌شود.

طبق قانون مسابقات اگر باشگاهی انصراف دهد بر اساس قانون، تمام بازی‌های آن تیم لغو خواهد شد. البته AFC متذکر شده که هیچ امتیاز یا گلی در مسابقات برای تیم حریف حساب نخواهد شد تا رتبه نهایی گروه تغییر نکند.

AFC البته در ادامه از جریمه‌ها و محرومیت تیم مد نظر در قانون صحبت کرده است. از اینکه طبق قانون تیم مذکور حداقل ۵۰ هزار دلار جریمه خواهد شد و ۲ سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شود.

البته به نظر می‌رسد به دلیل موضوع کرونایی بودن الوحده این اتفاق رخ ندهد و این اتفاق مستثنی باشد.

قبل از انصراف الوحده، در جدول گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در رده اول قرار داشت و الوحده امارات با ۴ امتیاز و با توجه به بازی رودرو، در جایگاه دوم قرار داشت و استقلال و الشرطه عراق با یک امتیاز، سوم و چهارم جدول بودند.

با انصراف الوحده، استقلال در رده دوم قرار می‌گیرد و طبق برنامه اولین بازی‌اش با الشرطه عراق در روز ۳۰ شهریور است و اگر AFC تبصره دیگری برای این مساله مطرح نکند، استقلال از شانس بیشتری برای صعود به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)