بازیکن سابق پرسپولیس گفت: نکونام با نگه داشتن استقلال در کورس قهرمانی کار بزرگی کرده ولی برای او که در لالیگا بازی کرده به دو دلیل متأسفم.

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با آنا، در خصوص اینکه تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شد در حالی که پرسپولیس یک امتیاز بیشتر از استقلال دارد، اظهار کرد: در این دو هفته مشخص شد مثلی که از قدیم می‌گفتند چوب خدا صدا ندارد مثال صحیحی است. برخورد با فساد آغاز شده و با جدیت ادامه دارد، از این موضوع جلوگیری شود که بازیکنی بیش از حق خود پول نگیرد و بازیکنی هم که به حق خود نرسیده بتواند به آنچه لیاقت دارد برسد. فساد در فوتبال زیاد است، کم نیستند کسانی که به عنوان مدیر اجرایی یا مشاور وارد تیم‌ها می‌شوند. آنها از عوامل اصلی به فساد کشیده شدن فوتبال هستند. سلامت و حقانیت را از فوتبال گرفتند، اما در این دو هفته شاهد فوتبال سلامتی بودیم.

امیدوارم گولسیانی در بازی با مس رفسنجان مصدوم نباشد

وی ادامه داد: پرسپولیس دو نیمه متفاوت را برابر شمس آذر داشت. باید از بازیکنان تیم تشکر کنیم، از آنهایی که انتقاد می‌شد، عیسی آل کثیر به جای خودخواهی پاس گل طلایی به اوستون اورونوف داد و تیم را به سمت پیروزی هل داد. از طرفی باید این واقعیت را بپذیریم که خط دفاعی پرسپولیس ضعیف و آسیب پذیر است و اگر در بازی با شمس آذر، گئورگی گولسیانی به ترکیب تیم بازنمی‌گشت، بدون تردید تعداد گل‌های شمس آذر بیش از یک بود. روی آن گل هم مقصر بیرانوند بود، چون مالکیت ۶ قدم برای دروازه‌بان است و بیرانوند اجازه داد تا شمس آذر به گل برسد. در بازی با استقلال خوزستان دیدیم که در نبود گولسیانی، تیمی که هنوز هم در منطقه سقوط است ۳ گل به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی زد و امیدوارم گولسیانی در بازی با مس رفسنجان مصدوم نباشد، چون غیبت او تیم را به دردسر می‌اندازد. البته هیچ تیمی نمی‌تواند جلوی خط حمله پرسپولیس را بگیرد و از همه مهم‌تر اینکه در هفته آخر تیم از هر موضوع حاشیه‌ای فرار کند تا تیم آسیب نبیند.

پورموسوی در حدی نیست که علیه پرسپولیس صحبت کند

بازیکن سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: استقلال خوزستان که در ۲۷ هفته فقط ۲۲ گل زده، در دو هفته اخیر ۶ کل به ثمر رساند، ۳ گل به پرسپولیس زد که ۴ گل خورد، ۳ گل هم به تیم خوب مس رفسنجان زد و دو گل خورد تا هنوز سقوط نکرده باشد. از طرفی سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان کجای فوتبال ایران است که ضعف تیمش برابر پرسپولیس را گردن داوری می‌اندازد. خوشبختانه با صحبت‌های کارشناسان داوری ثابت شد داور بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان اشتباه تأثیرگذاری نداشته است. پورموسوی در حدی نیست که علیه پرسپولیس صحبت کند، او در حد تیم خودش حرف بزند. تا قبل از بازی با پرسپولیس در ۲۷ بازی فقط ۴ بازی را بردید، بعد می‌خواهید پرسپولیس که ۱۷ بازی را تا قبل از بازی با شما برده بود، ببرید؟

فساد را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع دادند

وی یادآور شد: گولسیانی مصدوم بود ۳ گل زدید وگرنه با گولسیانی که به گل نمی‌رسیدید. ۴ گل در شهرتان از نساجی خوردید، دو برابر آن را در آزادی از پرسپولیس نخورید و باید خدا را شکر کنید. حالا که بحث فساد در فوتبال ایران زیاد شده و موضوع سکه‌هایی که در کرمان می‌دادند رو شده، سند مستدلی بر موضوع فساد در فوتبال ایران رو شده و حتی موضوع به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است. چه دلیلی دارد که یک تعداد مربیانی که نتیجه هم نمی‌گیرند فصل بعد تیم دارند، در لیگ برتر هم تیم نگیرند به لیگ یک می‌روند و دوباره فرصت شود به لیگ برتر بازمی‌گردند؟

مصاحبه‌های نکونام در شأن استقلال نیست

داداش زاده با اشاره به اینکه استقلال در بازی با نساجی خودزنی کرد و صدر جدول را به پرسپولیس داد، عنوان کرد: جواد نکونام با نگه داشتن استقلال در کورس قهرمانی تا هفته پایانی، دست به کار بزرگی زده است ولی برای نکونام که در لالیگا بازی کرده به دو دلیل متأسفم. اول مصاحبه‌هایی که در شأن خودش و استقلال نیست می‌کند. دوم دستیارانی است که او به تیمش آورده و به غیر از محمد نوازی، دیگر دستیاران در اندازه استقلال نیستند. آنها سواد مربیگری ندارند و مدرک که هیچ، سیکل مربیگری هم ندارند. افرادی که به دنبال حاشیه و فرافکنی هستند و به استقلال و سرمربی این تیم آسیب می‌زنند. طرفداران استقلال از شکل بازی تیم خود ناراحت هستند. چون فوتبال را می‌فهمند، دفاع می‌کنند و با استفاده از ضربات ایستگاهی یک گل می‌زنند، بعد تا پایان بازی دفاع می‌کنند. دستیاران نکونام نمی‌توانند طرح و برنامه‌ای به او بدهند تا استقلال بازی زیبا و چشم نوازی را ارائه کند.

طرفداران فوتبال فهم استقلال عاصی شده‌اند

وی یادآور شد: تمرکز کادرفنی استقلال در بیرون از زمین است، کمک‌ها که به دنبال حاشیه هستند، جالب است مربی محروم با لطف داور در کنار زمین می‌ماند، بعد مصاحبه می‌کند و می‌گوید مگر من ماهی هستم که در آکواریوم بازی را ببینم؟ چون پشت شیشه بود و از آنجا بازی را می‌دیده است. مدرک مربیگری کیلویی گرفته‌اید که از قوانین فوتبال اطلاع ندارید. از لحاظ فنی هم بر فوتبال احاطه ندارید که اگر داشتید به نکونام مشاوره می‌دادید تا تیم با ۳ مهاجم مقابل نساجی بازی کند و با استفاده از قدرت سرزنی به گل می‌رسیدید، این قدر هم دنبال نتیجه بازی پرسپولیس نبودید. طرفداران فوتبال فهم را عاصی کرده‌اید که گلایه می‌کنند. طرفداران شیتیل بگیر هستند که می‌گویند داوری پرسپولیس را به صدر رسانده، البته در میان هواداران پرسپولیس هم شیتیل بگیر وجود دارد و این موضوع عمومی است. اراذل و اوباشی که به دنبال منافع خود هستند. اگر استقلال حسادت نمی‌کرد و دنبال نتایج پرسپولیس نبود این فصل قهرمان می‌شد، اما قهرمانی به پرسپولیس می‌رسد، چون از حاشیه متواری است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)