بهزاد داداش‌زاده بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید: پرسپولیس پس از شکست دادن سپاهان و حذف این تیم از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، شخصیت جدیدی پیدا کرده است.

پرسپولیس در حساس ترین بازی هفته بیست و دوم باید روز یکشنبه در تبریز باید به مصاف تراکتور برود. شاگردان یحیی گل محمدی دو هفته متوالی در جام حذفی و لیگ برتر خوش درخشیده و به پیروزی‌های مهمی به دست آورد.

این تیم ابتدا موفق شد با ۴ گل سپاهان را در هم کوبیده و از جام حذفی کنار بگذارد. سپس پرسپولیسی‌ها با ۳ گل تیم نفت مسجد سلیمان را با شکست بدرقه کردند و …

بهزاد داداش زاده بازیکن اسبق پرسپولیس در آستانه دیدار با تراکتور تبریز می‌گوید: بازی سختی پیش روی پرسپولیس است چرا که تراکتور تبریز پس از حضور سرمربی اسپانیایی متحول شده و در لیگ بازی‌های زیبا و تماشایی به نمایش گذاشته است. این تیم در هفته‌های اخیر بسیار خوب هم نتیجه گرفته و تیم خطرناکی است.

او ادامه می‌دهد: البته شنیدم این دیدار بدون تماشاگر برگزار می‌شود که این موضوع می‌تواند به سود پرسپولیس باشد. در تبریز تماشاگران فقط تراکتور را تشویق می‌کنند و فضایی در استادیوم می‌سازند که به سود میزبان است. بنابراین شاید عدم حضور تماشاگران به نفع یحیی گل محمدی و شاگردانش باشد هرچند تراکتور در بازی رفت پیروز شده و از اعتماد به نفس بالایی برای این دیدار برخوردار است.

داداش زاده تأکید می‌کند: البته نباید از حق گذشت که پرسپولیس پس از شکست دادن سپاهان و حذف این تیم از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، شخصیت جدیدی پیدا کرده است. پرسپولیس با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به قبل از دیدار با سپاهان در اصفهان بازی می‌کند و به نفت مسجد سلیمان هم ۳ گل زد. من فکر می‌کنم پرسپولیس قادر است تیم خوب تراکتور را هم حتی در تبریز شکست بدهد و این کار شدنی است به شرط آن که بچه‌های این تیم با تمرکز کامل و کم اشتباه ظاهر شوند.

هافبک اسبق پرسپولیس ضمن اشاره به ۸ گل زده رضا اسدی بازیکن تیم تراکتور تبریز، یادآور می‌شود: رضا اسدی در فصل جاری به یک ستاره بزرگ تبدیل شده است. او در پرسپولیس نتوانست آنچنان که باید و شاید خودی نشان بدهد و به همین خاطر قراردادش تمدید نشد. حالا رضا اسدی می‌خواهد ثابت کند لیاقت توجه بیشتری داشته و با انگیزه بالاتری مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد. او با وجود اینکه پُست تخصصی اش‌هافبک دفاعی است اما توانسته است ۸ گل بزند و صدرنشین جدول گلزنان لیگ شود.

مدافعان و به ویژه‌هافبک‌های تدافعی پرسپولیس باید به شدت از رضا اسدی مراقبت کنند چرا که او خطرناک ترین بازیکن حریف است. همچنین بچه‌های پرسپولیس حتما به توصیه یحیی گل محمدی خوب می‌دانند نباید به تراکتوری‌ها ایستگاهی بدهند. تراکتوری‌ها یک‌هافبک چپ پا و خلاق به اسم ریکاردو آلوز دارند که خیلی خوب ارسال می‌کند و هر ضربه کاشته ای که به او و تیمش بدهید می‌تواند یک گل بالقوه باشد.

داداش زاده در خصوص امتیاز از دست دادن سپاهان در اراک و استقلال در قائم شهر نیز خاطرنشان می‌کند: امروز تیم‌های فوتبال خیلی به هم نزدیک شده اند. همه تیم‌ها آنالیزورهای قوی و فعال دارند و مربیان مرتب فیلم حریفان را تماشا می‌کنند. بنابراین راحت تر از سابق می‌توانند تیم‌های بزرگ را متوقف یا حتی شکست بدهند. سپاهان اصفهان و استقلال هم در اراک و قائم شهر امتیاز از دست دادند و این اتفاق ممکن است برای پرسپولیس هم رُخ بدهد.

شما در چنین بازی‌هایی اول نباید مغرورباشید و حریف را دست کم بگیرید، دوم باید خیلی زود گل بزنید و سوم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنید. فرصت سوزی در بازی مقابل چنین حریفانی می‌تواند منجر به از دست دادن امتیاز شود. پرسپولیس هم ممکن است در تبریز به سرنوشت سپاهان در اراک یا استقلال در قائم شهر مواجه شود بنابراین باید ششدانگ، باهوش و با تمرکز کامل بازی کند. پرسپولیس می‌تواند با ۳ امتیاز از تبریز به تهران برگردد و به این پیروزی هم نیاز مبرم دارد اما به شرطی که مراقب مهره‌های خطرناک تراکتور باشد و کمتر اشتباه کند.

هافبک پیشین تیم ملی ایران در خصوص انتخاب جانشین کارلوس کی روش نیز می‌گوید: اعلام لیست کاندیداهای ایرانی سرمربیگری تیم ملی به نظر من جدی نبود. شاید فدراسیون می‌خواست فقط موجودیت مربیان ایرانی را به مردم نشان داده و سپس یک سرمربی خارجی انتخاب کند.

البته به اعتقاد من ما مربیان ایرانی خیلی خوبی داریم اما بعید می‌دانم برنامه فدراسیون استفاده از مربی ایرانی باشد. با این وجود به شخصه معتقدم کسی که به عنوان سرمربی تیم ملی جانشین کارلوس کی روش می‌شود باید بتواند جلوی بازیکن سالاری را بگیرد. در چند سال اخیر برخی لژیونرها و بازیکنان بزرگ در تیم ملی و حتی انتخاب سرمربی دخالت کرده اند که این موضوع جالب نیست. امیدوارم فدراسیون یک سرمربی فنی انتخاب کند که در کنار دانش خوب، مدیریت هم بلد باشد. تیم ملی ایران نیاز به یک سرمربی با دیسیپلین باشد که بتواند لژیونرها و بازیکنان سرشناس تیم ملی را کنترل کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)