بهزاد داداش زاده هافبک اسبق پرسپولیس گفت: تیمی که بتواند در نیم فصل قهرمان لیگ برتر شود در پایان فصل نیز قهرمان خواهد شد.

بهزاد داداش زاده با اشاره به شرایط پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر گفت: این یک قانون نانوشته اما به اثبات رسیده در فوتبال ایران است. اغلب تیم‌هایی که در نیم فصل قهرمان می‌شوند در پایان فصل نیز می‌توانند عنوان قهرمانی را جشن بگیرند و پرسپولیس و یحیی گل محمدی نیز این شانس را دارند. از آن گذشته قهرمانی و صدرنشینی در پایان هفته پانزدهم و نیم فصل، اعتماد به نفس بیشتری به کل تیم می‌بخشد و برخلاف تصورات از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به بازی‌های پیش رو من تصور می‌کنم شانس پرسپولیس و یحیی گل محمدی از سایر رقیبان برای رسیدن به این عنوان بیشتر باشد.

هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد نمایش شاگردان یحیی گل محمدی برابر گل گهر در سیرجان نیز می‌گوید: به نظرم سیستم اسپانیایی ۰-۶-۴ و بازی بدون مهاجم با ۶ هافبک آرام آرام در پرسپولیس در حال جا افتادن است. پرسپولیس به لطف اعتماد به جوانانی مثل محمد عمری و سینا اسدبیگی یک بازی ۶ امتیازی را در سیرجان برد که برابر یکی از مدعیان و رقیبان مستقیم بود. این سیستم البته خیلی سخت و پیچیده است اما پرسپولیس پتانسیل آن را به لطف هافبک‌های سرحالش دارد.

داداش زاده ضمن تعریف و تمجید از علیرضا بیرانوند، خاطرنشان می‌کند: انصافا علیرضا بیرانوند یک نعمت برای دروازه پرسپولیس و حتی تیم ملی است. به اعتقاد من هافبک گل گهر ضربه پنالتی خودش را خیلی خوب زد اما این علیرضا بیرانوند بود که آن را با مهارت گرفت. شیرجه بلند بیرانوند پرسپولیس را در بازی نگه داشت و این مهار تفاوت بین یک دروازه بان ستاره با یک گلر معمولی است. او با این توانایی قادر است در دو جام جهانی بعدی هم در تیم ملی خوش بدرخشد و ستاره باشد.

داداش زاده درخصوص دیدار پرسپولیس مقابل نساجی مازندران نیز خاطرنشان می‌کند: برای پرسپولیس اصلا بازی آسانی نیست و بازیکنان این تیم باید به هوش باشند. نساجی یک تیم با برنامه و خوب است که سرمربی آن حمید مطهری شناخت زیادی از پرسپولیس دارد و بازی سختی پیش روی هر دو تیم خواهد بود. این دیدار شاید تکلیف قهرمان نیم فصل را مشخص کند و از این حیث از اهمیت بسزایی بر خوردار است. یحیی گل محمدی هم به خوبی این موضوع را می‌داند و مطمئن هستم شاگردانش را مهیای این دیدار خواهد کرد.

هافبک سابق تیم ملی در پایان به وضعیت بلاتکلیف نیمکت تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز اشاره کرده و می‌گوید: من معتقدم سرمربی تیم ملی باید با چشمان باز و مشورت با کارشناسان و استخوان خرد کرده‌های فوتبال انتخاب شود. ما در جام جهانی به وضوح پیشرفت ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان را دیدیم و باید این زنگ خطر را احساس کرده باشیم که برای عقب نماندن از قافله باید سرمربی جوان‌تر، با انگیزه‌تر و با برنامه‌تری انتخاب کنیم که نه تنها تیم ایران را برای جام ملت‌های آسیا بلکه برای جام جهانی ۲۰۲۶ بسازد. تیم ملی ایران نیاز به چنین مربی دارد و امیدوارم دوستان بهترین تصمیم و انتخاب را در این راستا داشته باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)