رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان گفت:در قرارداد کی‌روش، فدراسیون فوتبال ایران خیلی ضعیف قلمداد شده است.

محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال کشورمان برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال که در اواخر سال برگزار می‌شود اعلام آمادگی کرد.

دادکان چند سالی را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان فعالیت می‌کرد و در دوران ریاست او بر این فدراسیون تیم‌ملی کشورمان به مقام سومی جام ملت‌های آسیا رسید و یک هفته زودتر راهی جام جهانی 2006 شد.

وی دقایقی پیش به صراحت اعلام کرد که چنانچه شرایط فراهم باشد، برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام خواهد کرد.

او تاکید کرد اگر روحانی رئیس جمهوری به من بگوید و بخواهد که در انتخابات شرکت کنم این کار را انجام می دهم و راغب به این کار هستم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس محمد دادکان در خصوص قرارداد کارلوس کی‌روش اظهار داشت: من همواره گفته‌ام که کی‌روش مربی کاربلدی است اما قرارداد او به گونه‌ای تنظیم شده که فدراسیون فوتبال خیلی ضعیف قلمداد شده است. ما با برانکو و سیموئز هم که مربیان خارجی هستند قرارداد امضاء کرده‌ایم اما کجا این اختیارات را به آنها دادیم؟‌!

وی ادامه داد: اگر مربیان خارجی دیگر یک مصاحبه انجام بدهند از قراردادشان کسر خواهد شد. عملاً شرح وظایف برای کی‌روش تعریف نشده است. من هم اگر رئیس فدراسیون بودم دوست داشتم که کی‌روش سرمربی تیم ملی‌ام باشد اما هم اکنون فراتر از چارچوب خواسته‌هایش عمل می‌کند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد وزارت ورزش و جوانان گفت: عملکرد وزارت ورزش اظهر من الشمس است. این عملکرد آنها چگونه بوده نیاز به بررسی دارد اما از لحاظ اخلاقی صفر بودند.

دادکان در مورد اینکه آیا اگر شخص رئیس‌جمهور از او بخواهد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند این کار را انجام می‌دهد یا خیر،‌ گفت: یکی از مسئولین با من این صحبت را انجام داد که من به او گفتم با 37 سال سابقه همیشه در خدمت مردم بودم اگر خود رئیس‌جمهور این مسئله را از من بخواهد چه اشکالی دارد که بیایم. شرایط مهیا باشد راغب هستم که خدمت کنم.

وی در مورد عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا خاطرنشان کرد:‌ این موضوع نیازی نداشت که رئیس‌جمهور و وزارت ورزش به آن ورود کند بلکه مسئولان فدراسیون فوتبال به راحتی می‌توانستند این کار را انجام بدهند و بدون دردسر تیم را عازم گواتمالا کنند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد انتخابات فیفا یادآور شد: اگر به پلاتینی در خصوص مسائل مالی ایرادی نگیرند مطمئن باشید که او رئیس فیفا خواهد شد چرا که افرادی مثل شیخ سلمان و آسیایی‌ها در فیفا نمی‌توانند فعالیت کنند و در واقع اروپایی‌ها به آنها اجازه نمی‌دهند.

دادکان در مورد اینکه در صورت پست ریاست فدراسیون فوتبال اهدافش چیست، گفت: همیشه سیاست‌های من در این بوده که بتوانم جذب مخاطب کنم. هنگامی رئیس فدراسیون فوتبال هم بودم هرکجا مردم مرا می‌دیدند می‌گفتند چه کاری انجام داده‌ای که فرزندان ما پنجشنبه و جمعه هیچ جا نمی‌روند چرا که می‌گویند باید بازی‌های فوتبال را ببینیم،‌ جدای از اینکه افرادی زیادی هم به ورزشگاه می‌آمدند در خانه هم طرفداران زیادی وجود داشت. در واقع یک عضو دیگر به خانواده اضافه شده بود.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون فوتبال ما آنقدر ضعیف و کوچک شده است که استقبالی از آن نمی‌شود. شما بهترین بازیکن را هم داشته باش اما وقتی تماشاگر وجود نداشته باشد، نمی‌توانی کاری انجام بدهی و ارزش ندارد اما اگر برعکس این موضوع باشد می‌توان امید داشت که رشد و توسعه وجود داشته باشد. من اگر رئیس فدراسیون شوم تمام تلاش خود را می‌کنم که این سرمایه یعنی تماشاگران مجدداً‌ بازگردد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی‌روش از یک بازیکن اصفهانی دعوت به عمل آورده گفت: این نظر سرمربی است و من نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. معتقدم که دو تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن و سپاهان تیم‌های خوب و قدرتمندی هستند اما در خصوص دعوت بازیکن به تیم ملی برای من هیچ فرقی نمی‌کند در زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال هم بودم برایم فرقی نداشت چه بازیکنانی دعوت شوند چرا که موفقیت تیم ملی اهمیت داشت.

دادکان در خصوص داوری و اینکه هم اکنون یکی از افرادی که در زمان ریاست او از کار به خاطر برخی مسائل و قرار دادن سکه‌هایی در ماشین یکی از مسئولان برکنار شده بود اما هم اکنون پست و سمت دارد، گفت: سؤال خطرناکی پرسیدید البته می‌دانید که من هم حاضر جواب هستم. داوری ما مشکل دارد اما شما ببینید ما بیش از 20 شبکه تلویزیونی داریم که یک هفته قبل از دربی و یک هفته بعد از دربی در خصوص این بازی صحبت کردند اما وقتی در لرستان سیل آمد فقط یک روز در مورد آن صحبت شد. این کار به چه دلیل است؟‌! به این دلیل است که می‌خواهند مردم را جای دیگر سرگرم کنند.

وی تأکید کرد: داوری در زمان خود من هم مشکل داشت اما شما ببینید که چه اتفاقی افتاده است. داوری که ما آن را محروم کردیم حالا به تلویزیون می‌آید و در خصوص فساد داوری صحبت می‌کند، باید به دنبال این باشیم که همه چیزمان را اصلاح کنیم. شما ببینید زمانی رسایی نایب‌رئیس کمیسیون اصل90 می‌آید و در خصوص رسوایی فساد فوتبال صحبت می‌کنند اما همان موقع من گفتم که هیچگاه اسمی از کسی برده نمی‌شود. این در حالی بود که خودش اعلام کرد دو هفته آینده اسامی را اعلام می‌کند اما دو هفته که چه عرض کنم ماه‌ها گذشت و این اتفاق نیفتاد. من اگر این حرف‌ها را می‌زنم ترسی ندارم. شاید بیایند مرا بگیرند و به کوچه بغلی ببرند اما ترسی ندارم.

دادکان خاطرنشان کرد: شما فکر می‌کنید علت اینکه اسامی را اعلام نکردند چه بود؟ من برای شما می‌گویم، هرچند شاید برایم تبعاتی داشته باشد اما بدانید که چون اسامی خودشان در این موضوع دخیل بود نامی را ذکر نکردم چرا که اگر برخی افراد را اسم می‌بردند سایر نفرات اعتراض می‌کردند که چرا دیگران را نگفته‌اند.

وی در مورد اینکه چرا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند، گفت: همان موقع که این مسائل را بیان کردند من مصاحبه کردم و گفتم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هم اکنون هم معتقدم که هیچگاه این دو باشگاه خصوصی نمی‌شوند. آن آقای مدیر خصوصی‌سازی که به او گفته بودند بیاید و 6 ماه تا یک سال مردم را سرگرم کند مطالبی را در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بیان کرد اما طبیعی بود که هیچ گاه این اتفاق رخ نمی‌دهد. هم اکنون هم بدانید این دو تیم خصوصی نخواهند شد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود گزینه وزارت ورزش برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال اسدی است، گفت: من این موضوع را نمی‌دانم اما اگر چنین حمایتی هم صورت می‌گیرد جای دوری نمی‌رود. آب به دنبال گودال می‌گردد اگر وزارت از شخصی حمایت کند که او را می‌خواهد مشکلی وجود ندارد.

دادکان در مورد اینکه آیا فکر می‌کند اگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کاندیدا شود، آیا اعضای مجمع از او حمایت خواهند کرد یا خیر، گفت: این را من نباید پاسخ بدهم چرا که به وجدان هرکس بر می‌گردد هر شخصی به کسی رأی می‌دهد که فکر می‌کند صلاحیت بیشتری دارد هنگامی که من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شدم با هیچ شخصی لابی نکردم، خدا شاهد است که با هیچ رئیس هیأت فوتبالی در تماس نبودم بلکه افراد باید با وجدان خود رأی بدهند.

وی تأکید کرد:‌ شما ببینید اقلامی را برای بازاریابی اعلام کردند، گفتند 161 میلیارد قرارداد بسته‌ایم اما همه این موارد یک بازی بود سال گذشته که آن اتفاقات افتاد و امسال هم یکسری مسائل دیگر که گفتند 60 میلیارد آن بخشیده شده است.

دادکان در مورد اینکه چرا کفاشیان از فدراسیون فوتبال نمی‌رود، گفت: شما در سؤالتان اسم آوردید اما من اسم کسی را نمی‌آورم. هرکسی باید خودش را محک بزند وقتی این همه هجمه در جامعه وجود دارد باید خودش دو دوتا چهارتا بکند. شخصی با من قصد داشت که عکس بگیرد و به من گفت که چرا لبخند نمی‌زنی. من در پاسخ به او گفتم که اجازه بدهید همانطور که هستم در عکس باشم. اگر لبخند بزنم به من می‌گویند که کفاشیان است.

وی با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: چند سال پیش من قصد داشتم با خانواده‌ام به مالزی سفر کنم اما پرواز هواپیما چهار ساعت تأخیر داشت. وقتی سوار هواپیما شدم خلبان از من پرسید چرا فوتبال ما به پرتغال باخت؟! من در پاسخ به او گفتم چرا هواپیمای شما 4 ساعت تأخیر داشت؟‌! ما همه چیزمان به هم می‌آید در آلمان ببینید شرایطشان متفاوت است ما از ابتدا در فوتبال اصولی عمل نکردیم. آدم‌های احساسی بر سر کار آمدند و اینکه می‌گویید چرا آن شخص نمی‌رود باید خودش صحبت کند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: چطور زمانی که من در آلمان بودم مرا همان جا برکنار کردند. در حالی که من خودم استعفاء داده بودم می‌توانستند صبر کنند و به ایران بیایم و پس از آن تصمیم بگیرند اما این رفتارشان به خاطر این بود که آدم‌هایی که می‌خواستند را بر سر کار قرار ندادند و اجازه حضور مقام دولتی را ندادند به همین دلیل مرا زدند، البته این برکناری برای من افتخار بود. به هر حال فوتبال شرایط خاص خود را دارد و حتی در خصوص داوری هم باید مطالعات لازم انجام بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)