علي دايي اظهارداشت:با عدم برگزاري جام حذفي شانس صعود به ليگ قهرمانان از ما گرفته مي شود و اگر اين تصميم گرفته شود يک تصميم اشتباه است که به فوتبال ما لطمه مي زند.

به نقل از سايت باشگاه راه‌آهن، علي دايي در حاشيه حضور اين تيم در کيش جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مسوولان ورزش کيش به خاطر همکاري‌هايي که با تيم راه‌اهن و تيم‌هاي سابق دايي داشته‌اند، گفت: « ما يک اردوي خوب را در کيش داشته‌ايم و تمرينات منظمي را انجام داده‌ايم. البته متاسفانه چند بازيکن مصدوم داشتيم که با پزشکان تيم تمرين مي‌کردند اما خودمان را براي بازي با پرسپوليس آماده مي‌کنيم. انشاء‌الله يک بازي دوستانه هم روز دوشنبه با سپاهان داريم که به آمادگي و هماهنگي بيشترمان کمک خواهد کرد.»

به گزارش ايسنا،علي دايي درباره بازي با تيم اميد کيش که روز پنجشنبه برگزار شد و به برد 3-يک راه‌آهن انجاميد گفت:« به نظر من بازي خيلي خوبي بود و تيم حريف هم خوب بازي کرد. آنها چند بازيکن خوب هم داشتند که فکر کنم در آينده بتوانند در تيم‌هاي بهتري بازي کنند. البته داوري کمي مشکل داشت اما در مجموع همه چيز خوب بود. هر دو تيم با اينکه محکم بازي کردند اما در کمال احترام روبروي هم قرار گرفتند. من از تيم اميد کيش تشکر مي‌کنم که به ما براي برگزاري اين بازي دوستانه کمک کردند.»

خبرنگاري از دايي پرسيد که آيا از تيم اميد کيش، بازيکني نظر شما را جلب کرد که دايي در جواب گفت:« من و همکارانم يکي؛ دو بازيکن آنها را پسنديديم و امکانش هست که در آينده از آنها بخواهيم در تمرينات ما شرکت کنند. البته آنها بايد در نيم فصل بيايند و با ما تمرين کنند چون با يک بازي نمي‌شود در مورد کسي قضاوت کرد.»

خبرنگاري با اشاره به بعضي از تيم‌ها که در فصول قبل شروع خوبي داشتند اما در ادامه با مشکل مواجه شدند از دايي پرسيد که چه تدبيري انديشيده تا راه‌آهن با اين شرايط مواجه نشود؟ سرمربي راه‌آهن در جواب گفت: « ما هنوز هفت بازي تا نيم فصل داريم که يک راه طولاني است. ما کاري با بقيه تيم ها نداريم و با اينکه دير شروع کرديم، برنامه‌ريزي‌مان را طوري انجام داده‌ايم که تا پايان فصل خوب بگيريم. مطمئنا با حمايت‌هايي که مديران و مالکان باشگاه از تيم مي‌کنند و با همت و غيرت بچه‌ها و کار اصولي‌اي که مي‌کنيم، مي توانيم خيلي بهتر از اين‌ها نتيجه بگيريم. ما مسير خودمان را انتخاب کرده‌ايم و دنبال هدفي هستيم که سعي مي کنيم با تمام توان به سمت آن حرکت کنيم.»

سرمربي راه‌آهن درباره تعطيلات مداوم ليگ و تاثير آنها در وضعيت تيم راه‌آهن و ساير تيم‌ها گفت:« مطمئنا تعطيلات زياد ليگ که امسال بيشتر از هر سال هم بوده به تمام تيم‌ها ضرر مي‌زند. اميدوارم اين تعطيلات به برد تيم ملي منجر شود تا حداقل به اين تيم کمکي کرده باشد.»

دايي درباره اينکه چقدر به اهداف مورد نظرش در اين اردو رسيده و آيا امکانات تمريني اين جزيره مورد تاييد او بوده گفت:« مطمئنا اگر از امکانات اينجا باخبر نبوديم هيچوقت اردوي‌مان را در کيش برگزار نمي‌کرديم. امسال هم اردوي خوبي داشتيم و امکانات ورزشگاه کيش هم مناسب بوده. البته از نظر نور تاحدودي مشکل داشتيم اما اگر اين ضعف‌ها را برطرف کنند و اکانات سخت‌افزاري را توسعه بدهند، مطمئنا تيم‌هاي بيشتري حتي تيم‌هاي خارجي هم در فصل سرما به اينجا مي‌آيند و اردو مي‌زنند.»

علي دايي در پاسخ به اين پرسش که آيا تعطيلي جام حذفي تصميم درستي است؟ گفت: « همه دنيا براي جام حذفي اهميت زيادي قائلند. در ايران هم جام حذفي راهي است براي تيم‌هايي مثل ما که بتوانند قهرمان شوند و به ليگ قهرمانان صعود کنند. با عدم برگزاري جام حذفي اين شانس از ما گرفته مي شود و اگر اين تصميم گرفته شود يک تصميم اشتباه است که به فوتبال ما لطمه مي زند.»

سرمربي راه‌آهن در پاسخ به اين پرسش که دليل نداشتن مهاجمان شش دانگ در فوتبال ايران بعد از خود او چيست؟ گفت:« دليلش اين است که ما در تيم هاي پايه خوب کار نمي‌کنيم. کساني مثل ما به خاطر استعداد خدادادي که داشتيم رشد کرديم و گرنه کسي دنبال‌مان نيامد که پيداي‌مان کند. من مطمئنم که در اين کشور افرادي بهتر از ما هستند که بايد شناسايي شوند. الان هم تيم ملي و تيم‌هاي بزرگ مهاجمان خوبي دارند اما از نظر روحي افت کرده‌اند وگرنه مي‌توانند در هر بازي براي ما گل بزنند. البته موضوعي که نمي‌توان کتمان کرد اين است که ما آن زمان با عشق بازي مي کرديم و دنبال چيز ديگري به جز خوشحال کردن مردم نبوديم. قبل از بازي فکرمان اين بود که خداي نکرده اگر تيم ملي ببازد چطور با مردم روبرو شويم اما الان شرايط فرق کرده. با اين حال آرزو مي کنيم با همين سرمايه هايي که داريم بتوانيم برابر کره جنوبي خوب بازي کنيم و به پيروزي برسيم.»

«با توجه به اينکه تيم را دير آماده حضور در رقابتها کرديد پيش بيني شما قبل از شروع فصل چه بود و الان چه رده‌اي شما را راضي مي کند؟» اين سوال ديگري بود که از دايي پرسيده شد و او در جواب گفت:« من پيش بيني اين را نمي کردم که تا اينجا به اين صورت بتوانيم نتيجه بگيريم چون با پنج روز تمرين وارد ليگ شديم. من پيش بيني اين نتايج را نمي کردم اما بازيکنان با برنامه دقيقي که کادرفني در نظر گرفت خوب کار کردند و نتايج خوبي گرفتيم. مهم‌تر اينکه مسئولان باشگاه هم به خوبي از ما حمايت کردند و پشت ما بودند. ما امسال اصلا تنها نبوديم و به همين خاطرتوانستيم نتايج قابل قبولي بگيريم. حالا هم تمام سعي مان را مي کنيم که بتوانيم نتايجي که مد نظر باشگاه است کسب کنيم و اگر جزو پنج تيم اول باشيم براي ما خوب است اما اين هم من را راضي نمي‌کند و معتقدم که بايد جزو تيم هاي بالاتر باشيم. »

علي دايي پيش از شروع کنفرانس خبري هم در صحبتهايي که با بازيکنان و مديران تيم داشت درباره بازي با پرسپوليس گفت:« ما بازي سختي را در پيش داريم و بايد کاملا آماده باشيم. البته همه بازيهاي ما در ليگ سخت است و بايد هميشه آماده باشيم. اميدوارم با تمرينات خوبي که در کيش انجام داديم و بازي دوستانه مقابل سپاهان و ادامه تمرينات در تهران، بتوانيم بازي خوبي مقابل پرسپوليس انجام دهيم و نتيجه لازم را بگيريم.»
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)