حق طبیعی باشگاه انتخاب سرمربی آینده است اما رفتارهای جانبی زشت است

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس با انتقاد از مسئولان اين باشگاه گفت: بايد به آقايان بگويم يكسري آدم‌هاي ريزه را نفرستيد به من زنگ بزنند و درباره مسائل مختلف صحبت كنند.

 

به گزارش مرجع خبری و به نقل از فارس، علي دايي پس از تمرين امروز پرسپوليس در خصوص اتفاقات بازي روز گذشته و مشكلاتش با باشگاه پرسپوليس صحبت‌هايي را مطرح كرد.

 

*چرا پرسپوليس در همه مسابقات مثل بازي روز گذشته مقابل سپاهان بازي نمي‌كند؟

سؤال خوبي پرسيديد. به نظر من بايد شرايط و انگيزه فراهم شود كه يك تيم و يك بازيكن موفق باشد. ما در بازي مقابل الوحده هيچ انگيزه‌اي نداشتيم. حتما بچه‌ها هم در دل خودشان گفتند چرا بايد در آن بازي خوب باشند. بالاخره من و برخي از آقايان بايد انگيزه‌اي بدهيم كه يك بازيكن، خوب بتواند در زمين بجنگد و حقش را بگيرد.

 

*كسب 3 امتياز مقابل الوحده انگيزه خوبي نبود؟

 

اگر ما اين 3 امتياز را مي‌گرفتيم براي موقعيت‌مان چه فرقي مي‌كرد؟ باز هم مي‌گويم در آن بازي خوب نبوديم و باختيم اما حرف من اين است كه بازيكن بايد انگيزه داشته باشد تا موفق شود.

*مي‌شود منظورتان را شفاف‌تر بيان كنيد؟
موقعي كه الاتحاد را مي‌بريم نه پاداشي به بچه‌ها مي‌دهند و نه انگيزه‌اي. چه فايده‌اي دارد، حتما يك بازيكن و يك فرد در دل خود اين حرف‌ها را مي‌زند. من نمي‌گويم همه چيز خوب است اما دادن انگيزه به يك بازيكن و يك تيم امري بسيار طبيعي است.

*چرا ابتداي فصل اين حرف‌ها را نزديد؟
اول فصل همه حرف‌ها را گفته‌ام. ما به 3مسافرت خارجي در ليگ قهرمانان آسيا رفتيم. نه در عربستان و نه در امارات پول توجيبي نگرفتيم. پس اين انگيزه‌ها بايد از كجا بيايد. براي خودم نمي‌گويم، براي بازيكنان مي‌گويم. وقتي آنها مي‌شنوند در تيم ديگر فلان كار شده خب معلوم است انگيزه‌شان كم مي‌شود. بالاخره من معتقدم در يك تيم يا بايد انگيزه مالي به وجود آيد و يا بايد انگيزه‌هاي حمايتي باشد. بهتر است زياد درباره اين موضوع حرف نزنم.

*بازي با سپاهان چگونه بود؟
اين ديدار حيثيتي بود، ما با تيم بزرگ و قهرماني مثل سپاهان بازي مي‌كرديم. پيروزي و تساوي مقابل چنين تيمي در اصفهان راحت نيست. آنها آمده بودند در خانه خودشان پيروز شوند و جشن قهرماني بگيرند اما بچه‌هاي ما با انگيزه دلي خودشان بدون اينكه توجهي داشته باشند چند مصدوم و محروم داريم آنها را متوقف كردند و من هم از بازيكنانم تشكر مي‌كنم.

*يعني نبود بازيكنان اصلي شما اينقدر مهم بود؟
حداقل گر بخواهيم حساب كنيم به طور ميانگين هميشه از 7 يا 8 بازيكن نمي‌توانستم استفاده كنم اما بچه‌ها مقابل سپاهان بسيار با انگيزه بودند. شما مي‌دانيد سپاهان تمام تيم‌ها را در خانه خودش اذيت مي‌كندو حداقل در هر بازي 10 موقعيت دارد. چون تيم و بازيكنان خوبي دارد، در هر بازي حداقل 10موقعيت دارد اما ما در اين بازي به آنها اجازه اين كارها را نداديم و فقط يك يا دو موقعيت به آنها داديم. آنها توانشان بالا بود اما ما همه با هم كمك كرديم تا مقابل سپاهان بازنده نباشيم.

*ماجراي نورمحمدي تمام شد؟
چه حرفي بزنم؟ من مي‌گويم خود بازيكن كه نمي‌تواند برود حقش را بگيرد، باشگاه بايد اين كار را بكند. هر كس يك وظيفه‌اي دارد. اين همه كارمند در باشگاه پرسپوليس حقوق مي‌گيرند آن هم از پول بيت‌المال، كار اين افراد چيست؟ من تازه روي نورمحمدي برنامه‌ريزي كرده بودم اما به يكباره يك روز قبل از بازي به من مي‌گويند او محروم است. چرا بعد از بازي با الوحده نگفتند؟ موقعي كه آقايان دنبال پيگيري كار نمي‌روند، نمي‌دانند چه خبر است.

*اما مدير حقوقي باشگاه پرسپوليس معتقد است كه شما اشتباه مي‌كنيد؟
ديدم ايشان مصاحبه‌اي در سايت و روزنامه خودشان انجام داده است كه ما باعث شديم محروميت نورمحمدي كمتر شود. من اين را مي‌گويم كه شما اصلا نمي‌دانستيد كه نورمحمدي چند جلسه محروم است؟ شما برويد صورت جلسه كميته انضباطي را نگاه كنيد. اگر يك نفر از پرسپوليس آن را امضا كرده باشد گردن من را بزنيد.

روز شنبه ساعت 16:30 سر تمرين پرسپوليس رضا نورمحمدي به من گفت كه روزنامه‌ها نوشته‌اند نمي‌توانم در بازي برابر سپاهان به ميدان بروم. من گفتم، رضا مگر مي‌شود؟ سپس در مقابل اعضاي كادر فني به آقاي رسايي زنگ زدم و از قصد بلند بلند صحبت كردم. ايشان به من گفت روز جمعه به آقاي خوردبين اعلام كرده كه نورمحمدي نمي‌تواند مقابل سپاهان بازي كند كه خوردبين هم گفت اين موضوع درست نيست، حالا من مي‌پرسم چه كسي بايد اين موضوع را به من بگويد؟ چه فردي بايد جواب مردم را بدهد؟ چه فردي بايد تيم را تمرين بدهد؟ درست است خيلي‌ها به من مي‌گويند نورمحمدي يك بازيكن بود اما من هم برنامه ريزي خودم را داشتم.

*اتفاقات با همين ماجراي نورمحمدي تمام مي‌شود؟
خير، اگر بخواهم در مورد اتفاقات صحبت كنم 3 روز بايد بايستم و حرف بزنم. راستي اين را يادم رفت بگويم كه من بعد از اين ماجرا از خوردبين همه چيز را پرسيدم كه ايشان هم قبول كرد صحبت‌هاي مسئولان باشگاه درست نيست. آقايان، نامه‌نگاري شما شنبه‌ صبح بوده است.

*گفته‌ايد كه با بازيكنان شما تماس مي‌گيرند. در اين باره صحبت مي‌كنيد؟
يك بازيكن به من گفت يك آقايي كه همان بيژن فلاني است و جزء دار و دسته گادفادر (پدرخوانده) محسوب مي‌شود و من دوست ندارم اسم ايشان را بياورم و در اين فوتبال تا دلتان بخواهد دلالي مي‌كند، به من زنگ زده و از طرف فلان فرد اعلام كرده كه پرسپوليس آماده عقد قرارداد با شما است و با هيچ كس حرف نزن تا انتهاي فصل. اگر بازيكنان تيم من اين مسائل را بشنوند و بپرسند، بايد به آنها چه گفت در اين شرايط حساس پرسپوليس.

*ماجرا فقط از سوي اين يك بازيكن مطرح شد؟
خير، يك بازيكن ملي‌پوش هم قبلا به من گفت كه يكي از همكاران برخي از آقايان به من زنگ زده و گفته براي فصل آينده خودت را آماده كن. حالا من نمي‌دانم اين آقا از دور و اطراف باشگاه است و يا چه كاره است. البته حق طبيعي باشگاه است كه براي فصل آينده خودش تصميم بگيرد اما چرا با من و بچه‌ها در اين شرايط حساس اين طور رفتار مي‌كنيد. در تمام دنيا سرمربي تصميم مي‌گيرد كه كجا بايد اردو تشكيل شود اما برخي از آقايان به اسپانيا و آلمان رفتند تا از كمپ‌ها ديدن كنند تا اردوي پرسپوليس برگزار شود. آيا اين حرفه‌اي است؟ آقايان من مربي هستم و بايد بگويم كجا بايد اردو برگزار شود، من بايد برنامه بدهم. متأسفانه در مملكت ما اين موارد جا افتاده كه بسيار غلط است. من ناراحتم، دلم گرفته كه چرا با من شفاف نيستند. با من شفاف باشيد. من به خاطر رفاقت آمدم. نمي‌خواهم بازارگرمي كنم اما به خاطر پول به پرسپوليس نيامده‌ام. من و خداي خودم مي‌دانم كه به عشق اين تيم آمده‌ام.

*ديروز گفتيد ساكت به شما پيشنهاد داده بود، فقط از سپاهان پيشنهاد داشتيد؟
يكي از تيم‌ها سپاهان بود اما من و خداي خودم مي‌دانيم تيمي بود كه 3 برابر پرسپوليس به من پول مي‌داد اما من گفتم خير. حتي حرف‌هاي ديگري هم با من زد اما گفتم نه و به خاطر هواداران و عشق و علاقه قلبي‌ام به اين باشگاه به پرسپوليس آمدم.

*الان مشكل شما با چه كسي است؟
بايد به آقايان بگويم يكسري آدم‌هاي ريزه را نفرستيد به من زنگ بزنند و درباره مسائل مختلف حرف بزنند. كسي را واسطه نكنيد. اگر حرفي داريد به خودم بگوييد و جوابش را بشنويد. من از كسي جز خدا نمي‌ترسم. من يك حكم گرفته‌ام و الان هم در پرسپوليس هستم. 25 سال در اين فوتبال با تمام وجودم عرق ريخته‌ام. اگر الان علي دايي هستم اين حكم من را خدا امضا كرده و با او طرف هستم و هيچ كس نمي‌تواند من را از خدا جدا كند چون حكم من را او امضا كرده است. علي دايي با يك امضا نمي‌آيد و با يك امضا هم محو نمي‌شود.

*حرف پاياني؟
به اين بازيكنان افتخار مي‌كنم و انشاء الله بتوانيم از خجالت هواداران دربياييم. از ته قلبم آرزو مي‌كنم شرمنده اين هواداران نباشم. البته هواداران واقعي پرسپوليس كه هميشه يار و ياور دايي بودند من را تشويق كردند و من هميشه شرمنده آنها هستم. اميدوارم خداي بزرگ آنقدر به من عزت بدهد كه اين هواداران از من راضي باشند. براي من مهمترين چيز رضايت هواداراني است كه هر چه دارم از آنها است. اميدوارم آنها در اين روزهاي حساس پرسپوليس و بازيكنانش را بيشتر حمايت كنند تا به لطف خدا بتوانيم در بازي‌هاي آينده موفق باشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)